Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Sinds dit jaar ben ik begonnen met het kweken van mijn eigen wiet.
    Nu heb ik sinds enkele weken gele bladeren aan m'n planten, volgens eigen opzoekingswerk ben ik er achter gekomen dat ze stikstof tekort zouden hebben
    maar als ik voeding geef tonen ze aan dat ze teveel hebben.

    nu mijn vraag wat jullie mening is en hoe ik dit zou kunnen oplossen.
    De planten stonden tot 6 dagen geleden nog in een serre.
    foto 6.jpg foto 2.jpg foto 1.jpg foto 8.jpg foto 9.jpg foto 11.jpg foto 4.jpg
    Attached Files

    #2
    Water geven
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Nou? Droog of droog staan ze toch?
      Met dit weer hebben ze zeker het dubbele aan water nodig hoor!
      Het bekende verhaal van LR2belladonna zegt!

      Comment


        #4
        Het is een combiprobleem zo te zien. Ja, een voedingstekort, ja een watertekort.
        Die twee zijn op te lossen, maar ik denk zelf dat er meer aan de hand is.

        Wie raadt het?
        Het is ver zoeken, out.. ehh.. inside the box denken.
        Het is zo simpel eigenlijk, dat we er allemaal overheen kijken.










        .

















        .


















        .



        De pot zit vol met wortels. Dus de plant slurpt de pot te snel leeg. De aarde blijft daardoor chronisch te droog, waardoor ook voeding nauwelijks houvast krijgt en water er waarschijnlijk dwars doorheen loopt. De wortels verstikken zichzelf, met allerlei problemen tot gevolg; vage kwaaltjes hier en daar die op alles en niets wijzen.
        De oplossing? De pot in een emmer zetten en zichzelf vol laten zuigen. Raakt de emmer leeg? Bijvullen! Totdat de pot niets meer opneemt na 2 uur. Dan smijt je nog eens water via boven naar binnen. Check eens hoeveel daar van blijft hangen joh! Daarna ga je bedenken hoeveel water dat was. Minstens een vijfde of een zevende deel daarvan ga je nu dagelijks meegeven. Behalve als het regent.
        Daarna ga je bekijken: joh, vind ik dit wel prima en ga ik het proberen tot het eind met voedingswater in emmers staan te soppen? Of neem je een iets/veel ruimere pot en ben je voorlopig van het probleem af?
        Ik denk ook dat er een klein pH probleempje is. Dat is vaak zo met gevulde potten. Waarom, dat weet ik niet precies. Misschien omdat er kalk gaat ophopen in zulke droogte ofzo. Een paar lepels azijn door je water zou geen kwaad kunnen. Met een paar, bedoel ik 2. Maximaal 2 eetlepels.
        Nieuwe aarde en een ruimere pot geven je weer een aantal weken voordat het opnieuw gebeurt. Dat lost direct veel issues op en is het beste middeltje: alles tegelijk aanpakken! Straks is het herfst, dan zit de wortelgroei er niet meer zo in. Maar dan moet je wel zo ver zien te komen. Dat kan moeilijk of makkelijk, die keus is aan de teler.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Dat ph gebeuren schijnt op iedere plaatst een een verschil te zijn en denk dat je hier gelijk in hebt.
          Ik kweek mijn leven lang al met een ph van 7.2/ 7.5 midden in Gelderland en heb nooit geen problemen ondervonden.
          Veel mensen in andere plaatsen hebben daar wel last van dus, moet toch iets zijn wat we niet weten, prettige dag!
          Last edited by Ipie; 7 August 2018, 13:54.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik denk dat het heel erg meespeelt dat de pH schaal logaritmisch is. pH 7 is 10x basischer dan pH 6. Zit je op 8, dan geef je dus 10x meer base mee aan je plant dan bij 7. Dat speelt mee, de basiswaarde van de potgrond ook. Het type voeding ook. En dan nog een boel andere omstandigheden. Hier ook zelden pH problemen, terwijl het hier ook aardig hoog zit. Mijn voedingen hebben echter wel een zuurtje in zich, dat zal wellicht helpen.

        #5
        bedankt voor de tips, nu nog afwachten hoe ze het verder gaan doen

        Comment

        Bezig...
        X