Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleine plantjes, geel/dor blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine plantjes, geel/dor blad

    Korting op 420shop
    Ik ben een nieuwe kweek begonnen nadat de 1e op cocos was mislukt.

    Ik heb plagton royalmix en AK-020 zaadjes. Deze ontkiemd in een pot van een halve liter. Daarna 3,5 week laten groeien (tijdens de hele warme weken). Toen zagen ze eruit als op foto 2 > zijn ze niet te klein? Heb ze toen omgepot omdat er wortels door de bodem kwamen (foto1). Toen had ik al vergeelde blaadjes. Op foto 3 zie je hoe ze er nu uit zien (in 7ltr potten).
    Nu staan ze bijna een week op 12/12.

    Hoe komt het dat de bladeren geel worden en verdorren en dat ze nog zo klein zijn? Had ik ze al moeten toppen?

    Ik heb ze alleen afgezuurd water met powerroots gegeven..
    Gaat dit nog goed komen?


    DE8596CE-4873-4F3F-959C-9974E6B69AFE.jpeg image_314717.jpg image_314716.jpg
    Attached Files
    Last edited by Coronie79; 28 August 2018, 01:53.

    #2
    Waarom denk je dat er mediums bestaan zoals, Zaai en stekgrond, Lightmix ?
    Je plantjes hebben een flinke klap gehad door het te zwaar bemeste medium/grond.

    Je had ze eerst in zaai en stekgrond moeten zetten,daarna pas in die royalmix (ik zou ze eerst in zaai en stek grond zetten,daarna lightmix)

    Geen ervaring met Plagron,maar ik lees dat je het medium eerst moet uitspoelen voordat je je plantjes erin zet.
    Heb je dit gedaan of..?

    Dit denk ik.
    We wachten even op de ervaren kwekers onder ons of die iets te melden hebben.

    Ik zou voorlopig geen voeding of iets geven,alleen 50/50 regen/kraanwater als dat mogelijk is.

    Maar nogmaals,we wachten even af.

    Comment


      #3
      Uitspoelen staat duidelijk op de zak.
      Elders op het forum staat dat ontkiemde zaden in uitgespoelde grond kan.
      Voeding krijgen ze niet want er zit voor 6wkn in de grond.
      Zoals ik al zei; enige wat ze krijgen/kregen is afgezuurd water met powerroots.

      Comment


        #4
        Ik denk dat de grond toch wat te heet geweest is en ze hebben te nat gestaan.

        Je kan die grond wel gebruiken vanaf de start als je er bijvoorbeeld 50/50 arme grond of gewoon zand door mengt.
        Al die grote kluiten in de grond mag je ook best fijn knijpen, da's makkelijker voor de wortels.

        Hoe warm is het geweest in je tent?
        Als het boven de 30 geweest is, dan telt dat ook mee, daar moet je liefst wel onder blijven.

        Hou het nieuwe blad in de gaten, dat oude wordt niet meer goed.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oke bedankt voor de reply.
          Het is 28-31 graden geweest tijdens die warme weken. Ik zal voorzichtiger water geven, iig even laten opdrogen nu.

          Kan ik deze cyclus nog afmaken? Ik begrijp natuurlijk dat het geen grote/goede oogst zal worden.

          En zijn ze dus zo klein gebleven vanwege de warmte en verkeerd wateren?

          Comment


            #6
            Wordt het nog wat of kan de stekker eruit?
            Heb geen water meer gegeven om de potten op te laten drogen.. Verder groeien ze nauwelijks, eentje zelfs helemaal niet. Vergeling en verdorring gaat langzaam verder.
            Opnieuw proberen of voorlopig nog laten staan? Svp jullie mening...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Mijn mening is dat je beter een foto kan maken met dat rode licht uit.
              Even de flitser aan op je camera en de foto ziet er een stuk duidelijker uit.
              Ik kan hier qua kleur geen pap van maken.

              Dus ja.... even de stekker eruit om een foto te maken.
              Daarna kan je altijd nog beslissen of ie eruit blijft of toch niet.
              sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

              Comment


                #8
                Oei da ziet er niet goed uit, groeifase belangerijkste fase
                Ik heb ook de fout begaan door te bemeste grond te gebruiken..

                Lekker opnieuw beginnen zou k zegge, . je hebt nu een grote kans dat je bladeren vergelen en toch verbrande bladpuntjes blijft zien, omdat de hele voedings huishouding in de war is, dat maakt het er als beginner niet makkelijker op

                Pot inwateren met 1.5l en je plant heeft genoeg drinken voor de eerste 3-4 weken. ik maak de pot zeiknat en de plant heeft genoeg voor 2x jouw formaat plant, deze methode werkt het best voor mij als beginner, door de lamp droogt de bovenlaag geleidelijk uit en heeft de plant genoeg o2 als ze groot genoeg zijn om te drinken, maar dit is dan wel onder hps.

                Ja zaden vinden het fijn in lightmix maar als beginner kan je ook gwn universele grond halen kan er altijd cocos / perliet doorheen gooien, dan hoef je er de eerste 3 weken niks an te doen. worden ze gelig geef je voeding mee. als ie gaat hangen geef je water.

                Heb ook 2 kweekjes verpest, bladeren diep groen verbrand en van onder stierf alles af, nu gaat het heel goed. misschien heb je wat aan mijn gezeur.
                Last edited by Krueg3r; 4 September 2018, 23:05.

                Comment


                  #9
                  Ja, ze zijn vooral roze op deze foto's.
                  Dat was je nog niet opgevallen toen je de foto hier zette?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Goedemorgen iedereen. Bedankt voor de reacties en advies. Ziet er naar uit dat ik de resetknop ga indrukken. Bij deze nog een foto zonder led.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Als het geen autoflowers zijn, dan zou het zonde zijn om opnieuw te beginnen.
                      Als het wel autoflowers zijn, dan zou ik ze lekker buiten zetten en opnieuw beginnen.

                      Bij normale bloeiers kun je de 'groeiperiode' zo lang rekken als jij wilt: totdat het probleem opgelost is, en ze weer gezond door groeien bijvoorbeeld. Dan kun je door alsof er niets gebeurd is.
                      Bij autoflowers is die groeiperiode vastgelegd in het DNA, dus als je dan belangrijke groeiweken verliest, dan is het soms de elektriciteit niet waard om er mee door te gaan. Hoe dan ook is het altijd een goede les, en niets om je voor te schamen! Ik heb met jarenlange ervaring ook nog een plant om zeep geholpen dit jaar
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                      • Ongeldig
                        Ongeldig commented
                        Editing a comment
                        Eentje maar?

                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Een wietplant. Over al het andere houd ik wijselijk mijn mond

                      #12
                      Oke.. maar ik had ze 2 wkn geleden op 12/12 gezet :-/ (toen gingen ze ook al niet zo goed)
                      Kan ik nog terug naar 18/6?

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Ja, dat kan. Als je dat tenminste 4 weken kunt volhouden daarna. Ze hebben wat rust nodig, en wat tijd om te herstellen. Als het kan, maak er 5 of 6 weken van.
                    Bezig...
                    X