Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad krijgt gele vlekken - Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad krijgt gele vlekken - Help!

    Korting op 420shop
    Een hele goede avond allemaal. In ieder geval bedankt alvast voor het lezen van mijn probleem, en ook hopelijk voor een diagnose & wat er tegen gedaan moet worden.

    De planten zijn nu in week 3 van de groei. Ze krijgen dagelijks 40-50 ml kraanwater dat min. 24 uur "gelucht" heeft, aan ph waarde wordt niks gedaan. Deze week heb ik ook de wortelstimulator toegediend.

    Zo zag de plant er gisteren uit.

    gezonde plant.png

    Nu krijgt deze plant onderstaande vlekken op het blad:
    blad-plant.png

    Planten hebben gisteren geen water ontvangen. Vanochtend 70 ml.

    Hieronder mijn temperatuur en luchtvochtheid van de afgelopen dagen:

    temp.png

    Alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Wat is je potmaat en in welke aarde staan ze ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      12 liter, ontkiemd in light mix Supreme en overgepot naar de lightmix samen met een all mix.

      Comment


        #4
        da's wel heel lokaal... heb je niet een paar kleine druppeltjes van het een of ander gemorst op je blad?

        Comment


          #5
          Te nat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Serieus Q kijk is die pot hier boven die aarde ? hoe kan je dan zeggen te nat? die pot is kurk droog....

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ohkee, de lange uitleg dan:
            Dit is typische bladschade die je krijgt als je de plantjes teveel water in 1x geeft of als je water geeft bij de stam in plaats van ruim er omheen of als er geen gaten onderin de potten zitten.
            De wortels staan te lang nat.
            Het is een oud blad onderaan op de plant zo te zien, dus dat kan ook 2 weken geleden al gebeurd zijn.
            Last edited by QnQ; 4 September 2018, 07:51.

          #6
          Bedankt voor de reacties, de vlekken verspreiden zich nu ook over andere bladeren.
          Ik ga de hoeveelheid water die ze krijgen minderen en kijken of ze daarna weer lekker gaan.

          In week 1 kreeg iedere plant ongeveer 150 ml water per week, week 2 250 ml, week 3 +/- 315 ml..
          Heeft iemand tips hoe je de juiste hoeveelheid water kunt bepalen voor een plant?

          Comment


            #7
            Een tensiometer aanschaffen bij Blumat.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Inmiddels zien de planten er zo uit, gaat dit nog goedkomen?
              Het wateren is inmiddels flink geminderd tot paar ml per plant per dag. Ik had gelezen dat als je volledig stopt met wateren dat de wortels beschadigd kunnen worden, dat probeer ik zo te voorkomen.
              Attached Files
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #9
                Da's dan net weer te droog
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Iets? Denk dat 400ml. wel op zijn plaats mag zijn ( Druk ik me voorzichtig uit)

                #10
                Benjamin, net als ik heb je nog geen talent voor watergeven. Een keukenweegschaal kan al veel twijfel wegnemen, net als een vinger in de grond steken of een sateprikker.
                Nu staan ze gortdroog, dus dat is voor deze week je drooggewicht. Geef ze een paar honderd ml water en weeg elke dag opnieuw. Zo gauw het gewicht weer richting drooggewicht gaat, geef je weer water.
                Dat drooggewicht wordt uiteraard mede bepaald door het gewicht van de plant, maar in deze fase is dat nog erg weinig t.o.v. het gewicht van je zak met aarde.

                Comment


                  #11
                  geef hem water red die plant snellllllllllllllllll
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #12
                    heeftie al water ????
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #13
                      en zet er een schoteltje onder dat het water niet meteen uit die droge aarde weg loop maar zich langzaam aan vol kan zuigen
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #14
                        Oja en veel water geen 100 ml he pak een gieter en ga gieten, je ziet je moeder ook niet de huiskamer planten 100 ml water perweek geven toch!
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #15
                          Haha bedankt voor de reacties. Ik heb ze inmiddels al max. 40 ml water gegeven.


                          @Meglow
                          Thanks voor je tip, dat ga ik morgen mee aan de slag! Ik heb in ieder geval mooi drooggewicht nu van de pouches.

                          Heb ik nu iets te snel gehandeld? Het ging van 3 gele stipjes naar een sip plantje.. Of zag de plant er overwaterd uit?

                          Comment

                          Bezig...
                          X