Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele verkleuring buitenkant blad (Frisian Dew, volle grond, buiten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele verkleuring buitenkant blad (Frisian Dew, volle grond, buiten)

    Korting op 420shop
    De Frisian Dew staat al sinds begin juni buiten. Nu groeit ze al een tijdje trager dan haar collega's en beginnen de bladeren van de buitenkant geel te verkleuren. De bladstengels kleuren ook paars.

    Ze staat in de volle grond. Voor het planten heb ik een diepe put gegraven en gevuld met compostgrond van eigen kweek en er wat voeding in korrels onder gemengd.

    Is dit overvoeding of juist een stikstof tekort?

    Dank bij voorbaat,

    HerpDerp

    20180901_180513.jpg
    20180901_180519.jpg
    20180901_180531.jpg
    20180901_180618.jpg

    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Kijk eens in de helpdesk onder het topic bladprobleemoplosser.

    Comment


      #3
      Tekort, maar het vreemde is dat de andere dames het blijkbaar wel goed doen met hetzelfde recept (??).
      Kan het zijn dat deze wat te nat staat?

      Comment


        #4
        Goh, ze staat gewoon ook in de volle grond in een redelijk luchtig medium, dus ik denk niet dat ze te nat kan staan!

        Bedankt voor de hulp!

        Comment


          #5
          paars = meestal stress of tempratuur vershillen
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Paarse strepen op stelen kunnen ook wijzen op een stikstoftekort. Soms ook temperatuur en stress, maar tel geel blad op bij paars en je krijgt een soort roze. Da's een tekort.

            Hoe dan ook, soms zeggen limburgers welke saus je onder je spaghetti wilt. Dan bedoelen ze er overheen. Misschien bedoel je 't limburgs, maar ik lees dat je mest onder de plant hebt begraven.
            Als je mest onder je plant begraaft, dan volgt het de weg van het water en die van de zwaartekracht vooral: naar beneden.
            Met een paar regenbuien zit het op 4 meter diepte, en daar komen wietwortels niet..

            Hoe dan ook, het probleem lijkt ergens midden in de plant te zitten, en niet over de hele plant verspreid. Dat kan wijzen op beknelling van vaten, waardoor er simpelweg geen voedingsstroom in het blad kan komen. Dat kan ook door andere beschadigingen. Een tekort begint namelijk van beneden naar boven toe, dus alles onder het aangedane blad zou dan van kleur veranderd moeten zijn. Dat zie ik niet echt in de foto's. Ik zou eens even de stam checken, en kijken of je ergens iets kunt lokaliseren wat dit veroorzaakt.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Wow, heel hard bedankt voor de hulp!

              Ik heb de twee hoofdvertakkingen gesupercropped, misschien dat daardoor inderdaad de voedingsstroom een beetje verstoord is. De vergeling is ook wel voornamelijk geconcentreerd bij deze twee vertakkingen. Het is mijn eerste kweek, dus nog veel te leren! Bij haar zus heb ik ook wel geknakt, maar ik denk dat ik er veel meer compostgrond heb toegevoegd. Zij stelt het wel een pak beter!

              De gezonde Frisian Dew 2 weken terug
              IMG_0052.JPG

              Op basis van jullie diagnose heb ik een beetje tomatenvoeding gestrooid in een straal van 30 cm rond de stam. Hierna er een verse portie aarde bovenop gelegd. Hopelijk komt ze er de komende dagen/weken nog een beetje door! Ze is wel al flink bezig met topvorming, al dan niet met een beetje achterstand.

              Attached Files

              Comment


                #8
                dat is geen gele verkleuring maar teken dat je plant in voor bloei gaat gaan vind je plant er super mooi en gezond bij staan hoor niet teveel aan doen de natuur doe de rest
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...
                X