Krullend blad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #16
    Ik bedoel dat er maar voor de helft zand in zit,
    en dat in zo te zien 5 liter bakjes toch?
    Twee maal voeding van de Action is ook niet echt
    informatie waar mensen hier wat mee kunnen..

    Ik denk dat het beste is om hier wat te gaan lezen.
    Dit bedoel ik in positieve zin hoor, niets mis mee en denk
    dat anderen ( misschien) ietsje meer kunnen zeggen.

    Nogmaals, die lange strek van je plant is lichtgebrek!
    Buiten dat bestaan er geen 500 watt LED lampen.







    Last edited by Ipie; 11 September 2018, 19:04.

    Comment

    • RapperSjors
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Aug 2018
      • 16

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Ipie
      Ik bedoel dat er maar voor de helft zand in zit,
      en dat in zo te zien 5 liter bakjes toch?
      Twee maal voeding van de Action is ook niet echt
      informatie waar mensen hier wat mee kunnen..

      Ik denk dat het beste is om hier wat te gaan lezen.
      Dit bedoel ik in positieve zin hoor, niets mis mee en denk
      dat anderen ( misschien) ietsje meer kunnen zeggen.

      Nogmaals, die lange strek van je plant is lichtgebrek!
      Buiten dat bestaan er geen 500 watt LED lampen.






      Er is een kleine pot idd. Die andere is veel groter. Geen idee hoeveel liter beiden zijn. Ik heb nu alleen nog steeds geen idee waarom die bladeren zo aan het afsterven zijn? En die lamp is 500 of 1000 watt. Geen idee wat die precies afgeeft.

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #18
        Als je de internode-afstand bekijkt dan zie je dat het met de strek best wel meevalt.

        Wat zien we?
        - Geel blad met bruine vlekken -> calciumproblemen en stikstofgebrek

        Het probleem heeft waarschijnlijk een meervoudige oorzaak:
        - Te nat
        - Te weinig gevoed
        - Te weinig bodemruimte (potten te klein)
        - pH die scheef getrokken is door kraanwater in zo weinig aarde (minder aarde = minder buffercapaciteit)
        - Mogelijk nog meer.

        Wat kun je doen?
        De potmaat vergroten; grotere potten, met verse aarde.
        Waterhuishouding in de gaten houden.
        Flink hopen dat het probleem daarmee niet meer uitbreidt.

        Kun je planten in de bloei goed verpotten? Nee, beter niet. Maar op dit tempo en in deze toestand, is alles beter dan zo doorgaan. Een noodgreep mag wat mij betreft wel. De pot zal niet meer volwortelen, maar je krijgt er een boel buffer, gratis voeding en ademruimte voor terug. Dat hebben de planten nu het hardste nodig.

        De voeding van de action is trouwens laaggedoseerd. Als je de verpakking leest, dan staat er ook op dat je bijna elke waterbeurt voeding mee mag geven. Da's een dingetje wat zelfs ervaren kwekers soms niet begrijpen.

        Goed, je bent 'n eind gekomen. Dat is een hele prestatie. Goed bezig! Maar als je wat eerder aan de bel had getrokken, bijvoorbeeld toen het probleem begon, dan had je de oogst zo ongeveer x3 kunnen doen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #19
          Jup, daar wordt niet afgezuurd denk ik. Hard water wsl. Overpotten en overschakelen op regenwater of afzuren.

          Comment

          • RapperSjors
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Aug 2018
            • 16

            #20
            Thanks voor de hulp! Ik weet voor nu even voldoende.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je schijnt ook te kunnen afzuren met appelazijn.
          Bezig...