Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleine gele vlekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine gele vlekjes

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Ik ben een beginnende binnenkweker en ik heb 1 wietplantje staan. Dit is een bubblegum autoflowerplantje en zij is 3 weekjes oud.

    Ik heb helaas vandaag ondervonden dat er 2 bladeren rare kleine gele stipjes hebben. Ik heb al zitten rondzoeken op het internet, maar ik vind niet meteen identitiek dezelfde foto's. Ik heb enkele dagen de ventilator moeten afzetten, omdat ik niet thuis was en ik vrees dat het gewoon te warm werd onder de lamp.

    Weten jullie toevallig wat ik hiertegen kan doen? Ik ben een hopeloze studente dat niet zoveel van wietplantjes afweet helaas . Ik las op een website dat ik deze bladeren best kan afknippen, maar daar heb ik schrik voor. Is er toevallig iets anders of iemand die weet wat er mis is? Mijn ph waarde leek ook 6.6 dus heb ik ph min gebruikt om het een klein beetje lager te maken.

    Ik hou zoveel van mijn baby. Elke hulp is meer dan geapprecieerd! Alvast bedankt!

    Mvg,
    Kanoniempje
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Niks mis mee.

    Comment


      #3
      Oh ben je zeker? Ook geen bladschimmel ofzo? Want ik zie wel duidelijk gele stipjes wat me wat zorgen baart. Ben liever tesnel dan telaat

      Comment


        #4
        Als je zulke vlekjes zorgwekkend vindt, dan kun je beter ophouden met kweken.
        Je gaat ze vaker zien, veel vaker. Dat hoort er bij, het zijn planten die zich gedragen als planten. Beginners hebben er een handje van om continu alles te bekijken onder een gigantisch vergrootglas. Elk schoonheidsfoutje lijkt daardoor direct het einde van de wereld, de hele apocalyps in het kwadraat. Dan gaan ze domme dingen doen: reageren op problemen die er niet zijn, en verklaringen zoeken voor die niet-bestaande problemen in de raarste krochten van het internet.
        Dan gaat het fout..

        Probeer dat zelf te voorkomen; dat maakt het leven een stuk gemakkelijker en veel aangenamer. Zoals het hebben van een plant moet zijn: relaxed, laat de plant het werk maar doen, wij begeleiden alleen.
        Je hebt waarschijnlijk nog meer dingen gezien waar je nu van denkt "Hmm, misschien moet ik dat even navragen."
        Dat hoeft dus niet. Probeer die filosofie die ik hierboven aanhaal te hanteren. Dat is echt beter voor jezelf.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Hey rustig! Ik begrijp dat het mijn beginnersfoutje was, maar om meteen te zeggen dat ik moet stoppen... . Ben van nature een verzorgend moedertype dus ik zal dat gevoel altijd hebben tenzij ik er erg ervaren in ben. Geen reden voor me om te stoppen.

          Ik apprecieer de tijd die je stak in je antwoord. Het stelt me zeker en vast gerust! Was gewoon liever optijd want stel dat het misschien een beginstadium was van iets waar ik niks van wist. Beter voorkomen dan genezen!

          Ik ben zeer blij om te lezen dat het helemaal niks is. Heb sowieso wel dat ph min gegeven omdat hij iets te hoog stond en wat meer verluchting. Het blijft een soort van kindje voor me haha (niet dat ik zo eenzaam ben ofzo).

          Zal zeker en vast uw filosofie proberen te hanteren. Zou gewoon erg jammer zijn moest ik niet opletten en boem men plant is dood. Heb veel werk moeten steken omdat ik voor het eerst een heleboel spullen heb moeten halen en in elkaar steken (is een binnen kweek).

          Voor de rest ziet ze er supergezond uit zeg ik zelf .

          Dankjewel!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          #6
          Zeker dat ge gaat kunnen oogsten als het eenmaal zover is?

          Comment


            #7
            Nee. Heb dat al vaker zitten grappen.

            Komt wel goed ^^

            Comment

            Bezig...
            X