Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kush in kas wordt geel, voeden of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kush in kas wordt geel, voeden of niet?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb 5 master kush planten staan in potten. Nu worden ze toch wel erg geel en vraag me af of ik dat nog moet stagneren dmv voeding of omdat de plant bijna op zijn eind is dat juist niet moet doen? Weet niet of dit aan de hand van de foto's te zeggen is maar ik wacht de antwoorden af.

    20180928_142826.jpg
    20180928_143026.jpg
    20180928_143125.jpg 20180928_143741.jpg

    Tevens staat er nog een andere soort. Hoelang zou die nog moeten?

    20180928_143856.jpg 20180928_143959.jpg
    Attached Files

    #2
    Ze zullen nog paar weken moeten !
    Ik snap niet waarom mensen zo in paniek geraken als de plant wat geler / licht groener wordt....zeker tijdens de bloei
    Ik kweek dit jaar zonder voeding, mijn bladeren zien er geel uit, maar mijn toppen blijven mooi groeien.
    Als je toch wil voeden, 2 weken voor oogst niet voeden.

    Comment


      #3
      Dank je wel voor je antwoord.

      Het is niet dat ik in paniek raak... weet juist dat de bladeren geel worden aan het eind van de bloei. Alleen ging het nu wel erg snel in vergelijking met de 4 planten in de volle grond.

      Vandaar meer de vraag of er via de foto een indicatie kan worden gegeven hoeveel weken ze nog moeten. 2 weken? Dan maak ik me niet druk. Maar d8 te hebben gelezen (QnQ-antwoord d8 ik) dat als er nog 4 a 5 weken is te gaan de plant zich zelf opeet en in dat geval ben ik er liever op tijd bij.

      Volg elke dag de kweekverslagen op de buitenkweek topic en meende daar te lezen dat lr2 kush benoemd als 'moeilijke' afbloeier... mede ook daarom de bevestiging of de plant het zelf nog kan redden of dat ik de bloei nu afrem.
      Last edited by Mystery; 29 September 2018, 16:24.

      Comment


      • Anthony997
        Anthony997 commented
        Editing a comment
        Van een moeilijke afbloeier weet ik niet....
        Als ik zo naar je toppen kijk moet ze zeker nog 4/5 weken...
        Ik heb genoeg bladeren aan mijn plant hangen waar ze haar voedingstoffen uit kan halen voor de toppen.
        Mijne moeten ook nog 4 weken voor ik ga oogsten.

        Planten in de volle grond blijven groen(er) omdat ze hun voeding halen uit de bodem.
        Ik denk persoonlijk dat je plant het gaat redden tot de oogst.
        Als je wilt voeden kun je denk ik nog 2 weken voeden.
        Als je gaat voeden krijg je wss ook wat dikkere toppen.


        Veel geluk !!!

      #4
      Ik zie het je vaak zeggen de laatste tijd Anthony997 .
      Waarom hoort geel blad er bij?
      Waarom stoppen met voeden?

      Want wat je eigenlijk zegt is: het is best okay om alle boterhammen en maaltijden gedag te zeggen (voeding), en in plaats daarvan een been af te zagen en die op te eten (blad leegtrekken), als je daarmee de zwangerschap goed kunt afronden (bloei).

      Terwijl je geen benen hoeft af te zagen. Wat gebeurt er met die voedingsstoffen uit dat gele blad? Die moeten eerst uit chlorofyl e.d. getrokken worden door reacties die veel energie kosten (-10 energie) en vervolgens verplaatst worden (-5 energie) om vervolgens weer opgebouwd te worden (-10 energie).
      De hoeveelheid voedinsstoffen in de top, ongeacht waar ze vandaan komen, blijft redelijk gelijk. Of de voeding nu uit de bodem komt, of uit de plant zelf. Het enige wat niet-voeden bewerkstelligt, is het verspillen van energie die ook naar de topopbouw kan gaan. Daarnaast, al het verloren blad telt ook op; dat zorgt ook voor een lagere energie-opbrengst (-50). Totaal som van het verlies is -75 ten opzichte van ongeveer +150 bij het behoud van het blad. Een verschil van 225.

      Zetten we een plant in goede volle grond, dan zie je absoluut NOOIT herfst optreden. Het is geen natuurlijke staat van de plant. Het is een aftakelingsstadium dat kwekers zo lang veroorzaken, dat mensen het normaal zijn gaan vinden. Ze zijn het gaan recht lullen, met kromme redeneringen. Voeding proeven? Right.. Dat blad wat leeg raakt, die voedingsstoffen gaan direct naar de toppen. Die voeding zit er altijd in.
      "Meer energie naar de toppen" maar van welke zonnepanelen dan? Diegene die afgevallen of kreupel geslagen zijn? Ik durf mijn leven er op in te zetten dat 100 bladeren meer energie opwekken dan 5.

      Goed, misschien denk ik er helemaal verkeerd over. Dan hoor ik graag eens wat de juiste redenatie is. Vandaar dat ik er even naar vraag. Ofwel, de fabel gaat de wereld uit. Ofwel het is geen fabel en ik heb het fout. Of we gaan op dezelfde voet door, totdat iemand tot dezelfde conclusie komt.

      Over de plant zelf: ik zou 'm zelf nog eens voeden. Aangezien ze in kassen staan, denk ik dat ze prima af te bloeien zijn. Maar omdat het een redelijk compacte soort is, zou ik wel dagelijks gaan checken op rot vanaf volgende week. In kassen waait nu eenmaal minder wind, dus het zal langer vochtig blijven na de nacht.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Anthony997
        Anthony997 commented
        Editing a comment
        Ik ga je zeker niet tegenspreken !!!

        ''Zetten we een plant in goede volle grond, dan zie je absoluut NOOIT herfst optreden.''
        Ik kweek in 60 Liter potten en niet in volle grond. ( plant is iets meer dan 2 meter )
        De voeding in mijn aarde is al even op.
        Natuurlijk is het altijd beter om voeding te gebruiken zodat je plant mooi groen blijft tot de oogst en wat meer opbrengt.
        (ik heb nog zeer veel mooie groene bladeren aan mijn plant hangen )

        Ik ken persoonlijk mensen die kweken zonder voeding en die toch een mooie oogst hebben ( droog gewicht )
        Ook hun bladeren zijn dan wat geler wanneer ze gaan oogsten.

        Volgend jaar gebruik ik ook zeker groei/bloei voeding !
        Alles staat klaar om te bestellen voor mijn volgende buitenkweek !
        Ik kweek dit jaar niet met voeding omdat er geen budget was ( that is the only reason )

        Ik vind het persoonlijk belachelijk dat mensen direct panikeren als het blad een beetje van kleur gaat veranderd.
        Kijk om je heen, een wietplant is ook gewoon een plant !

        Als je bladeren geel worden tijdens de GROEI zou ik ook panikeren, maar mijn plant is bijna op het einde en mag binnen 3/4 weken geoogst worden.
        Zolang mijn toppen mooi blijven groeien, geef ik geen fuck om de paar gele bladeren aan mijn plant.
        Last edited by Anthony997; 29 September 2018, 22:10.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Een gele plant heeft een verlaagde weerstand. Dat is juist in de bloeiperiode het meest vervelend omdat dan toprot optreedt (zonder toppen immers geen toprot). Ik ben er daarom van overtuigd dat het geen kwaad kan om de planten tot het einde gezond te houden. Niet alleen is je oogst ietsje groter (het zal weinig schelen) maar het is mij vooral om die afweer te doen. Hoe minder toprot, hoe beter. Daar kunnen we het allemaal wel over eens zijn, denk ik.

        Geen fuck geven is de juiste instelling, die kan ik alleen prijzen. Het klopt dat mensen soms wat snel in paniek raken. Maar toch lijkt het me goed als we met de neuzen dezelfde kant op wijzen. Willen we het beste voor de plant? Dan moeten we ongezonde taferelen proberen te vermijden of verhelpen. Op het moment moedigen we het als community nog aan, zelfs. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig en daar zou ik zelf graag van af willen.

      #5
      Anthony997PNG-afbeelding 8.png

      Die van 2x2+ blijven ook gewoon groen tijdens de bloei

      PNG-afbeelding 9.png
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

      Comment


      • Anthony997
        Anthony997 commented
        Editing a comment
        Last edited by Anthony997; 30 September 2018, 14:19.

      • Thedoctor
        Thedoctor commented
        Editing a comment
        Ik kan je mijn verhoudingen geven maar daar ga je niks aan hebben. Je moet zelf een beetje zoeken naar wat het beste werkt.

        15% in het begin van de bloei is al snel 70% tegen het einde

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Bloedmeel, Beendermeel Lavameel, Wormenmest en Vleermuizen mest zijn ook voeding

      #6
      Dank jullie wel voor de reacties. Thedoctordat doe je goed zeg,zo groot en dan nog zo groen. Hopelijk houden ze het vol aangezien ze nog wel even moeten d8 ik te lezen op je topic.

      ik geef nog een keer voeding mee en laat dan de plant zijn laatste werk doen. LR2 Wat betreft de vocht... ik weet ervan en er kunnen gelukkig 2 ramen en een deur open dus er is circulatie. Ook hebik met behulp van minstens 20 touwen alles van het glas af weten te houden. Hopen dat de rot weg mag blijven!

      Comment


        #7
        Staan die ramen snacht ook open heb je een fan in de kas ?
        De vochtigheid in je kas loopt op tot 99% snachts , als je dat niet onder controle heb kan je alles weggooien straks aan toprot .
        Zelf heb ik een ontvochtiger in me tuinkas staan anders is het niet te doen om het tot een goed einde te brengen .

        succes

        Comment


        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment
          Ja,heb de ramen snachts ook open. Dat van de 99% dat klopt... maar dat is al de gehele kweek zo. Overdag is dit snel weer rond de 50% en met de zon er even bij 30%. Gezien de grote toppen er nu al geruime tijd inzitten van de volle grond planten zou die rot zich dan al niet moeten ontwikkelen gezien dezelfde vochtigheid? Of ontwikkeld dit zich alleen in de eindfase?

          Zag van die bisonvochtbakken voor 100m3. 2 neerzetten zou een extra ondersteuning zijn? Heb ook een fan staan... helpt wel voor luchtcirculatie maar laat de vochtigheid niet dalen.

        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Bij mij ontwikkelde de rot zich meestal vanaf week 6 dus redelijk aan het einde van de bloei
          Sinds ik de ontvochtiger erin heb staan gaat dit veel beter omdat ik de ideale omstandigheden voor het ontwikkelen van rot grotendeels wegneem.

          Mijn vochtigheid is snachts 63% en als ik dan de kweek van vorig jaar neem daar had ik geen rot in .
          Dit wil niet zeggen dat de kans op een klein beetje rot nul is die kans is er altijd aangezien je vochtigheid niet overal gelijk is en het bv rond de toppen of tussen de toppen iets vochtiger kan zijn dan je meter aangeeft

          Dit jaar had ik wel rot in mijn autoflowers en was ook mijn ontvochtiger kapot , in 2 uur met vochtigheid van 80% of hoger kunnen er al schimmels ontwikkelen
          Dus als deze al in je plant zitten zullen ze zich makkelijker kunnen ontwikkelen

          Die bisonvochtbakken net zoals zakken met rijst of maandverbandjes daar hoef je niet aan te beginnen dat zet geen zoden aan de dijk
          Probeer gewoon door te gaan zoals je nu bezig bent en goed te ventileren dus snachts ook de ramen open en trek je conclusie aan het einde van je kweekje

          succes

        • Mystery
          Mystery commented
          Editing a comment
          Dank voor je reactie. Duidelijk. Wou ff zeker weten of je een apparaat had of van die vochtbakken.

          Ik kan tot dusver geen rot bespeuren en ook de bladeren vanuit de dikke toppen vertonen nog geen grauwigheid of verkleuring en de vochtigheid is al geruime tijd hetzelfde. Dat wil niet zeggen dat het niet nog komt. Ga zo door duim voor een mooi eindresultaat. Daar kom ik nog op terug...

        #8
        Klein rotplekje gevonden. Maar tot nu toe onder controle. 1 top (te vroeg) moeten knippen daardoor. Bijgevoegd de foto en 3 foto's van een plant top. Dat 1/3 van de bloeiharen oranje wordt is geen indicatie om te oogsten buiten? Hoop dat ze bijna klaar zijn. Milky zijn ze als ik het goed heb?

        Top.
        20181008_091047.jpg 1 a 2 weken hoop ik...
        20181007_164859.jpg 20181007_164932.jpg
        20181007_165106.jpg

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Trichomen!! Die witte dingetjes op de blaadjes zouden wat meer amber kunnen worden.
      Bezig...
      X