Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overvoeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overvoeding

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Er is iets ernstig fout gegaan met het voeden van mijn plant. de plant kreeg gele bladeren (alleen de grotere bladeren, kleine bleven wel groen) en heb mij laten vertellen dat dit aantoonde dat de plant stikstof tekort had. in reactie hierop heb ik een glas met een kleine bodem (niet dikker dan een vinger) gevult met stikstof korrel en wat vermengt met water en dit aan de plant gegeven.
    Zal in een reactie hieronder een foto toevoegen vanaf mijn telefoon..

    De plant zelf staat buiten in een ruime pot en heb geen flauw idee welk ras oid het is aangezien ik ze als stekjes heb gekregen ergens eind juni.

    Nu is mijn vraag wat ik er het beste mee kan doen? oogsten? laten staan en hopen dat de plant nog goed verder groeit?

    #2
    Hier de foto.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Hoe zien de trichomen eruit?
      Ze zit nog goed in het blad, kijk het even wat langer aan of ze bij trekt.
      Let op de vorming van bananen want je bent het plantje wel stress aan het geven en daar kan ze hermafrodiet van worden.

    #3
    Laten staan en hopen dat het goed komt is eigenlijk het veiligste wat je nu kunt doen.
    Zodra het blad helemaal afsterft, laat je het bruin worden en zodra het volledig bruin is kun je het 't beste verwijderen.

    De kans dat ze het niet haalt, die is aanwezig.

    Watergeven zoals normaal. Eenieder die je vertelt dat je nu zou moeten flushen of spoelen, die is niet goed bij zijn hoofd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #4
      Nog ff staan laten.

      Dat je bladeren geel werden kwam waarschijnlijk door een tekort of juist een teveel aan voeding. Heb je ooit voeding gegeven aan de plant? (Denk het wel want ze was erg groen en gezond zo te zien)

      Stikstof korreltjes had je beter een paar over de grond kunnen strooien. Ik neem aan dat ze een gereguleerde afgifte hadden?
      Dat heb je nu dus helemaal in 1x gegeven, en dat vonden de wortels niet zo fijn.

      Een paar gele blaadjes kan. Als je hele plant geel wordt is het een ander verhaal.

      Je kunt nu toch niks meer doen om het uit de grond te halen dus het is afwachten.

      flushen lijkt me niet verstandig meer. Maar dat gaf LR2 ook al aan.

      Hoop voor je dat het nog wat wordt.

      Suc6 ermee

      Comment


        #5
        Da's best een heftige reactie van een "klein bodempje" korrels.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6

          Comment


            #7
            Weet eerlijk gezegd niet of het water eruit kan, voel/kijk meestal naar de grond als ik ze water geef, laatste dagen niet meer gedaan aangezien het zo nu en dan regent. zal als ik thuis ben foto van andere pot maken deze planten zien er wel nog mooi groen uit. Sudoma ja heb er een week nadat ik ze in de pot heb gezet wat mestkorrels over de grond gestrooit maar de gele bladeren kwamen net n week voor de bloei ongv dus ligt daar niet aan denkik..

            Comment


              #8
              Krijg mijn camera niet dichterbij en dat de focus nog goed blijft
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #9
                Ik heb van die stikstofkorrels. Die zijn bijna zo zwaar als visloodjes (verhoudingsgewijs). Dus een bodempje van een glas zou zomaar richting de 40-100 gram kunnen gaan.
                Van een voeding met 20% stikstof gebruiken we 1ml op 4 liter (algemeen genomen). Die ene mL zal rond de 1 gram wegen.
                0.05 gram/L stikstof dus, in normaal voedingswater.
                Hier tenminste 40 gram, dus tenminste 800x meer.

                9 gram/L zout staat gelijk aan hoeveel zout er in een mens zit, per liter water. Dit zou dus in verhouding staan tot 7.2 KILO zout in 1 liter water. Eigenlijk zou je 't dan om moeten draaien: 1 liter water in een berg van 7.2 kilo zout.

                Probeer die voorstelling even te maken in je hoofd, visueel. Dat iemand dus 1) een maaltijd van 8.2 kilo eet. en 2) een berg papperig zout naar binnen lepelt.
                Absurd beeld he? Maar het gebeurt nu in de pot van de plant.

                Die plant gaat het heel zwaar krijgen denk ik. Dit zal nog wel het begin zijn.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door fiftyfour1 View Post
                  Weet eerlijk gezegd niet of het water eruit kan
                  Dat zou wel moeten. Als er geen water uit kan dan verzuipt je plantje als het teveel regent. Volgend jaar ff checken en anders gaten erin maken.

                  Die stikstof was een wijze les. Niet meer doen dus.

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sudoma View Post

                    Dat zou wel moeten. Als er geen water uit kan dan verzuipt je plantje als het teveel regent. Volgend jaar ff checken en anders gaten erin maken.

                    Die stikstof was een wijze les. Niet meer doen dus.
                    Yup dat zeker, lijkt wel alsof er alweer iets of wat van nieuwe scheutjes in groeien.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #12
                      Zo laat in de bloei krijg je geen scheutjes meer

                      Dat zijn topjes die nooit veel licht hebben gezien.
                      Die zijn altijd kleiner en lichter van kleur.

                      Zou wel leuk zijn maar helaas pindakaas.

                      Comment

                      Bezig...
                      X