Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren geel :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren geel :(

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Ik heb onlangs al een vraagje gesteld, maar nu ziy ik men men handen in men haren. Mijn bubblegum autoflower is sinds 2 weken geleden langs de onderkant gele bladeren beginnen vertonen. Wel ik wist dat ik iets teveel water had gegeven omdat de blaadjes toen naar beneden keken dus heb ik dit zo gelaten. Nu de onderste afgestorven zijn, gaat het stillaan naar boven. Ik heb vitamienen gebruikt die normaal 12 weken goed zouden zijn (voor groei en bloei) maar ik denk dat dit dus het probleem is. Ik weet niet goed welke vitamine tekort mijn plantje heeft maar ik begin me zorgen te maken.

    PH waarde zou normaal gezien oke moeten zijn.

    Misschien dat jullie weten wat het is? Het begint vanonder en het start vanuit de puntjes van de bladeren naar binnen. Er zijn 2 kleine blaadjes gestorven en nu zijn er weer 3 die er last van hebben. Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Vitaminen of groei/bloei voeding?

    Als je geen voeding geeft is dit normaal. Je plant gaat de bladeren leegtrekken.

    Vaak kunnen de onderste bladeren ook doodgaan doordat ze op de grond hebben gelegen

    Wat is dat witte op je blad???

    Heb je een foto van de hele plant? Niet te ver af en fotografeer ook een paar andere bladeren als je wilt.
    Met 1 blaadje op de foto is het wat moeilijker te beoordelen.

    Comment


      #3
      Wil wel meerdere foto's plaatsen maar het forum laat me maximum 1 foto toe. Het witte komt gewoon door het water dat is opgedroogd dus dat is geen probleem .

      Hieronder zie je de hele plant (niet op de bovenste letten want ik heb die perongeluk te dicht bij mijn lamp gehouden. Dit is al even zo maar het wordt niet erger). Het is trouwens een autoflower dan heel vroeg in bloei zit.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Hier zie je een ander blad die wel nog gezond is. (Heb mijn ander slechte blad ook in attachement gezet)
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Water laat geen sporen achter, wel voeding en mineralen en zouten, dus knoeiaard.
          De lamp hangt ook behoorlijk hoog, hoeveel watt en hoe hoog hangt ie, wat voor grond en wat voor voeding gebruik je?
          Ook wat over het plantje gespoten? Bladvoeding, bestrijdingsmiddel?
          Hoe oud is de b.a.f.?
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 October 2018, 15:45.

        #5
        Geen bladvoeding, geen bestrijding want geen last van ongedierte + binnenkweek. Het is mijn eerste keer kweken dus kan goed zijn dat ik geknoeid heb
        Last edited by Kanoniempje; 9 October 2018, 16:00.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          110 neon lijkt mij te weinig voor hoe hoog deze plant is.
          Hoe hoog is ze?
          En wat voor grond heb je en waarom geen groeivoeding met n.p.k..
          Pk 13/14 gebruik je alleen in de 5e week van de echte bloei en niet iedereen doet dat!!
          En elke plant heeft voeding nodig, sommige zelfs heel veel, je kan googelen op kweekrapport bubblegum autoflower en kijken hoe het bij andere kwekers ging.
          O, en niet het water vlekte, maar de kalk!!

        #6
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Ja inderdaad. Het is kalk in plaats van water, mijn excuses .
          Het is een NPK voeding hoor. N is 6%. Had het niet vernoemd omdat P en K momenteel belangrijker zijn. Het plantje is +-65 cm hoog, wat perfect is voor een bubblegum autoflower (zouden max 70cm moeten zijn).
          Zal zeker eens rondkijken bij de kweekrapporten, dankje voor de tip. Helaad weet ik nog steeds niet goed waarom de bladeren geel worden. Het zal of vitaminentekort zijn of teveel water wat zuurstoftekort veroorzaakte... . Mijn lampen heb ik nog niet bij stilgestaan. Het is wel maar 110 watt( kan me niet meer veroorloven omdat ik op kot woon) maar heb ze wel in een kweekbox staan waar het licht overal zou moeten reflecteren. Dacht niet dat ik veel meer licht nodig zou moeten hebben voor 1 autoflower plantje.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            110 watt neon licht heeft iets van 20/25 cm effectief bereik dacht ik.
            En kijk eens op de sticky topics van LR2 over duiding van geel blad en bladprobleemoplosser van Monty over wat zij vertellen over voeding en verkleurende bladeren.
            En wat voor grond heb je en maak een foto bij goed wit licht, tl-buis o.i.d..
            Kunnen we het beter zien!

          #8
          Argh niet kwaad worden op me dat die bovenste topblaadjes verbrand zijn. Ik moest een weekend weg en mevrouw besloot plots een groeispurt te maken. Toen ik terugkwam staken de puntjes waar het nu verbrand is letterlijk tegen de warme groeilamp . Heb ze meteen lager gezet en het heeft voor de rest geen problemen meer gemaakt. Alleen jammer van die tippen.

          Heb ze ook even uit het licht gehaald. De bladeren kleuren gezond donkergroen behalve de onderste. Heb waarschijnlijk uit paniek nu wel teveel water gegeven...
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wat voor grond heb je?
            En ik ben wel kwaad over die verbrande bladeren!!! Een pietsje.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 October 2018, 17:02.

          #9
          Rreppellsteeltjam

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dcm ecoterra, klinkt als iets chemisch wat natuurlijk beweerd te zijn, ik ken het niet, fotootje maar weer?
            Jouw beurt om niet kwaad te worden.

          #10
          Rreppellsteeltjam

          Hopelijk mag ik hier links plaatsen, maar:

          Comment


          #11
          Ah, kwekerspaniek. Hartstikke mooi.

          Je hebt een lamp die circa 20cm diep straalt. Die staat op 10cm afstand van de groeipunt.
          Je plant is pak hem beet, 30cm hoog?

          De rest van het blad ziet er goed uit. Dus er is weinig aan de hand, behalve dat het onderste blad te weinig licht krijgt. Dan gaat het soms dood. Het kost de plant dan energie om het te onderhouden, terwijl blad iets moet opleveren. Als het niets meer oplevert, dan valt het af.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          #12
          Daar is idd weer niks mis. Buiten een te zwakke lamp. Ik zou hem halfweg knakken zodat er wat meer bladeren recht in het licht hangen.

          Comment


            #13
            Oh volgens jullie is dus het licht een probleem? Thank god als dat het enige is.
            Potgrond moet in orde zijn. Zelfs op dit forum wordt deze aangeraden.

            beowulf
            Halfweg knakken? Hoe bedoel je?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Potgrond kan (bijna) leeg zijn.
              Zo heb je bijna alle opties aangepakt.

            #14
            Rreppellsteeltjam

            (Wie heeft je gezegd dat ik een vrouw ben hmmmm? :3).

            Ontopic:
            Dus lichtjes buigen met draad. Ik zal deze morgen meteen halen en zien wat ik kan doen! Hoop met hart en ziel dat er alleen problemen zijn door het licht. Heb men plantje nu wel teveel voedingsstoffen en water gegeven... . Zal ze wel even gerust laten nu haha .

            LR2
            Zoals Rreppelsteeljam zegt. Mijn plant heeft een hoogte van 65 centimeter. Ze had beslist in dr laatste week een groeispurt te maken. Dus zal rondzoeken hoe ik dit het beste kan oplossen en/of hoe ik men plantje op dr gezondste manier kan buigen .

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              23, studente, woont op kot! Je eigen woorden.
              Te veel water waarschijnlijk voelbaar als je de pot optilt.
              Voeding zal blijken.

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Ik las dacht ik nog ergens iets van tieten laten zien voor wiet, maar ik kan mij vergissen.

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Zoiets las ik ook Beo! Ik heb wel genoeg van continu die (herma)ballen aan te staren.

            #15
            Rreppellsteeltjam
            Ah smartypants daar hahahah (had er niet bij stilgestaan)
            Ja er lekte wat water onder de pot, dus dat zal wel duidelijk zijn.
            Heb mijn lampen nu even iets lager gezet en mijn tentje dicht gedaan en mijn plant iets gebogen met van die tuindraad. Zo kan het licht overal wat kan reflecteren. Zal laten weten hoe dat zal gaan .
            Laten we hopen dat dit het probleem oplost, want ik wil mijn plantje echt niet kwijt.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Qua gewicht, niet dat het er onder uit loopt.
          Bezig...
          X