Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergelend blad, lijk op K probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergelend blad, lijk op K probleem?

    Korting op 420shop
    Ik ben een hobbyist dus ben nog niet zo lang bezig
    ik heb Orange bud auto van Dutch passion
    op de verpakking stond 18/6 maar ik kom er achter dat het niet werkt kan iemand mij een goed schema uitleggen per week zodat ik de volgende het goed kan doen.
    Ik lees zoveel op internet en lees verschillende antwoorden.. want ze schieten best omhoog 1 is best omhoog gegaan en de anderen twee blijven achter.
    En nu ook dat mijn blad loopt te rommelen
    het begint in de puntjes en uiteindelijk zie foto's ik wil niet met voeding gaan rommelen namelijk.
    lees over teveel water geven maar ik ben er echt voorzichtig mee

    wat ik vooral wil vragen wie kan mij goed inlichten over de licht en donker uren ook in de aantal weken
    want ik snap er gewoon niets van Maar ik wil het graag leren.
    En ben nog echt een stekje.

    vriendelijke groet
    kwebbel.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het liefste zien we wat fotos in daglicht oftewel witlicht.

    Een paar fotos is ook makkelijker kijken.


    Wat is je setup, en hoezo lukt het niet?
    Hoe groot zijn ze, hoeveel water en voeding geef je, welke lamp gebruik je?

    Waarom denk je dat het niet lukt, als je dat eens uitlegt dan komen we een stuk verder denk ik

    je moet 18 uren lamp aan en 6 uren de lamp uit hebben.
    de bloei begint vanzelf als de plant volwassen is. Hoe lang dat duurt kan eraan liggen hoelang de plant nodig heeft om volwassen te worden.

    Comment


    • Kwebbelkous87
      Kwebbelkous87 commented
      Editing a comment
      Ik heb dus twee standen wit licht en rood licht trouwens. Hij staat nu niet op wit licht zijn vanaf 18 augustus. Ik zal je morgen paar foto's sturen.

    #3

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Gooi eerst je lamp op vol vermogen, des te meer licht des te meer plant!!!
      20/4 is goed.
      Kijk eens in bladprobleemoplosser.

    • Kwebbelkous87
      Kwebbelkous87 commented
      Editing a comment
      Ik heb kalium te kort dus ik heb 5 lig er besteld
      Ik had nog een vraagje he
      Ik heb een hans panel 180 watt
      Er zitten twee standen op
      Tevens drie plantjes zijn Orange bud en die andere is moby dick die mag ik bijna oogsten nog twee weekjes. Klein boompje haha

      Maar over die standen er staat flowering en vegging
      Zijn van 18augustus staat nu op flowering dus geen wit licht meer.

      Ik had ook nog met iemand gepraat die vertelde ja je moet meerdere licht schemas hebben en niet alleen maar 18/6 20/6 had het ook over 12/12 maar als ik kijk na de info van Dutch passion die zegt gewoon continu 20/4 Wat is nou correct

      Mijn 3 plantjes Orange bud laat helaas meer verkleurd blad zien Dus zodra ik kalium binnen heb meteen erin baal wel want vorige week nog nergens last van. Zijn net twee weken bloei
      Maar komt goed even alert blijven

    #4
    Als ik op de foto moet afgaan zou ik zeggen Kaliumtekort

    Je wilt niet met voeding klooien mm, je drinkt vast senseo of dergelijke?
    Nadat je koffie hebt gezet strooi je de restjes koffie over de aarde.(wel ff laten afkoelen) Koffie is kaliumrijk. En wordt vaker aanbevolen als plantenvoeding omdat het gewoon goede voeding zou zijn.

    Of dat voor wietplanten ook opgaat weet ik niet want ik heb het nog nooit geprobeerd.

    Het kan ook zijn dat je gewoon echt geen voeding meer in je aarde hebt zitten en dat je plant dus langzaam aant uithongeren is waardoor ze de bladeren gaat gebruiken om nog ff in leven te blijven.

    ik hoop dat het nog goedkomt maar een aangetast blad wordt iig nooit meer mooi helaas.

    Comment


      #5
      Ik zou nog even een foto online zetten
      in de grond zou voor zoveel dagen voeding zitten
      kalium te kort moet dat dan voldoende zijn
      of moet ik gewoon mest halen
      ik heb het eerder gehad uiteindelijk knip ik het weg
      maar bij sommige zitten al van die kleine knopjes in want hij is in de bloei stand.

      kijk over het licht de ene zegt 18/6 de ander 20/6
      Ik had hem op 20/4 staan na het bericht van gister heb ik hem weer op 18/6 staan.

      Ik had zulke mooie groene blaadjes
      ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven
      kan het nu nog niet weg knippen maar moet wel uitkijken dat het niet verder trekt.
      ik zou vast kalium bestellen
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Doe je iets aan de pH van je water?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #7
          Een autoflower gaat vanzelf in bloei maakt niet uit welk lichtschema je hebt.. of dat nu 18/6, 20/4 is, maakt niet uit, hoe meer licht hoe meer gewicht.. als ze bij dutch passion zeggen het beste 20/4 zou ik dat doen

          Comment


          • Kwebbelkous87
            Kwebbelkous87 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je bericht
            Dit is de tweede dat ik bezig ben
            Merk al dat ik steeds meer vooruit ga
            Vergeleken met de eerste keer.
            Dus als ik het goed begrip met geen auto flower wel een soort licht schema.
            Want ik wil in de toekomst over stappen na zonder auto. Ik heb de kalium besteld zou het toe dienen.
            Betreft ph checken doe ik nog niet aan. Heb alleen last van het blad

          • GanjaMan1
            GanjaMan1 commented
            Editing a comment
            Inderdaad, bij gewoon fotosynthese planten (niet autoflowers) kies je wanneer je ze in bloei zet door de lamp op 12u te zetten, autoflowers gaan gewoon zelf bloeien ongeacht hoeveel uren licht ze krijgen.. en ik raad je aan om een ph meter te kopen, als je je water afzuurt naar dejuiste ph gaan je planten de voeding optimaal benutten waardoor je kweekjes nog beter slagen.. ik heb zon check it ph meter, goedkoop ding, zon dikke 50€ gekost en gaat toch al enkele rondjes mee

          #8
          Ik vermoed dat je pH namelijk veel te ver van de juiste waarde zit.
          Kaliumgebrek is zeldzaam, ik zou het eerder gooien op een kaliumblokkade. Dat ziet er hetzelfde uit, maar het is wezenlijk iets verschillends.
          Kaliumgebrek betekent dat het niet meer in de bodem zit (onmogelijk bij zulke jonge planten in verse aarde).
          Kaliumblokkade betekent dat het in de bodem zit, maar dat de plant er niet bij kan (zeer zeker mogelijk).

          Ik denk zelf dat je 't in die hoek zult moeten zoeken. Extra kalium geven heeft dan geen zin; de plant kan er toch niet bij en de zoutconcentratie in de grond wordt steeds maar hoger wat zorgt voor verbranding van de bladeren.

          Gek dat je je druk maakt over lichtperiodes terwijl er duidelijk iets totaal fout gaat met de plant zelf.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #9
            Ja je moet niet meteen kalium halen joh.

            ik ging af op die slechte foto.
            Op de nieuwe foto is het natuurlijk een ander verhaal.

            Een te hoge ph waarde zorgt voor een blokkade.
            maar zo oud zijn ze toch ook nog niet of wel?

            raar allemaal.

            Comment


              #10
              Voordat ik aan de aarde ga zitten en er een bende van maak heb ik net een ph besteld
              zodra ik gegevens heb van de potten zal ik het met jullie delen.

              Ik heb onder in de potten heel klein beetje hydro korrels maar niet heel veel dat de gaten onderin dicht zitten anders kan het water er niet uit natuurlijk.

              Ik krijg ook het ene ander binnen kwa voeding
              maar moet eerst kijken waar het probleem ligt
              alvast bedankt voor het mee denken.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik denk dat ze een pH meter voor je water meten bedoelen.

              • stiekel
                stiekel commented
                Editing a comment
                dat denk ik ook en als je dan ook met voeding begint is een ec meter ook handig
                koop nou niet gelijk alles.lees eerst ff alles

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ec meten als je op grond zit is niet zo belangrijk.

                Deze cancelen en even op bol. kijken,voor 20E heb je er al een, en niet vergeten ijkvloeistof ph4 en ph7 te kopen.

              #11
              Ja das het foute je moet een meter voor je water hebben niet voor de grond..

              Comment


                #12
                Bestelling gecanceld
                kan iemand mij een linkje posten met het gene wat ik nodig heb. Ik dacht dat je met dat ding van alles kon meten omdat et 4 in 1 bij stond en had de spec gelezen.

                Comment


                  #13
                  Dit is maar een voorbeeldje hoor, er zijn er zo veel.. ff op googlegezocht en screenshot genome van de eerste de beste die ik zag..kweet zelf niks over de prijs/kwaliteit van deze, ikzelf heb de checkit ph meter.. ff google zoeke en je vind em wel
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Adwa, waterdicht, 45E.
                    Simpele,niet waterdicht, 20E.
                    Gewoon op bol.com kijken kan je ook flesjes ijkvloeistof kopen, 30E.

                  #14
                  Zit er dan ook ijkvloeistof ph4 en ph7 standaard bij?


                  Ik ben net even wezen kijken bij de buurman
                  dit heb ik er net afgeknipt
                  mooie duidelijke foto
                  nu is alles weer mooi groen
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Nee, soms maar dat is in poedervorm.

                  • GanjaMan1
                    GanjaMan1 commented
                    Editing a comment
                    Die ijkvloeistof kost geen fortuin ofzo is niet zo duur.. kan wel zijn dat je bij sommige een zakje bijkrijgt voor eenmalig te ijken.. was bij mij toch het geval

                  #15
                  Mm dus je knipt zomaar de zonnepanelen van de plant

                  Je bent met alles een beetje vlot zo te zien.

                  Waarschijnlijk was de plant een tekort of blokkade via de bladeren op aan het nemen. Deze heb je nu weggehaald en gaat dat nu ergens anders beginnen.

                  Dus alles is weer groen, maar je probleem zal blijven.

                  Even wachten op een ph meter en dan maar eens meten.

                  later

                  Comment

                  Bezig...
                  X