Blad wordt lichter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kees49
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2018
    • 293

    #1

    Blad wordt lichter

    Korting op 420shop
    Wie kan mij het vertellen blad wordt lichter en krijgt bruine vlekjes niet alle bladeren maar 2 bladeren en niet de onderste
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Ze heeft te nat gestaan.
    Omdat het de onderste zijn kan dat ook van 1 of 2 weken geleden zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      ok QnQ bedankt voor de les. Bij de volgende ronde tensiometers aanschaffen
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #3
    wegen helpt ook
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Ja daar heb je gelijk in. Bij de volgende ronde toch maar tensiometers aanschaffen

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Maar met tensiometers leer je alsnog de basis niet uit je kop; het aanvoelen van de plant, en het opmerken wanneer er iets aan de hand is. Probeer dat eens 'n ronde later aan te schaffen. Dikke kans dat je daar in de toekomst dankbaar voor gaat zijn; het kan een lifesaver worden als je tensio's uit vallen of slecht werken. Als je dat direct ziet, kun je bijsturen. Als je dat niet door hebt, dan zit je de volgende ronde met nieuwe/zelfde problemen.
  • kees49
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2018
    • 293

    #4
    Tensiometer zal niet zalig makend zijn maar lijkt mij een toch een prettig hulpmiddel.

    Comment

    • EasyW
      Son of the Bong
      420 MemberMemberLucky Member
      • Oct 2018
      • 406

      #5
      Een bamboe satéprikker doet hier de truc...... in de grond steken en er droog uitkomen betekend water geven
      2e
      3e

      Comment


      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment
        Dat doe ik hier ook, het probleem is daarna hoeveel water

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        Geen idee of ik het goed doe maar bij mij werkt het.... de hoeveelheid die ze in 24 uur "opmaken". Staan ze binnen 24 uur nog vochtig was het teveel en staan ze na 12 uur al weer droog dan was het te weinig.

      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment
        Als het werkt dan is het in ieder geval goed. Van de zomer op het balkon ging het heel goed, op de tuin ook. Maar binnen is toch een stuk moeilijker.
    • kees49
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2018
      • 293

      #6
      Deze keer niet te veel water, maar m'n potgrond heeft een pH waarde van 7,9.
      ​​​​​
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • royalcheese1grow
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 672

        #7
        Een ph van 7.9 is veel te hoog.. Je zou tussen de 6.0 en 6.5 moeten zitten op aarde.. Persoonlijk vind ik 6.3 perfect.

        Gebruik je kraantjes water en zuur je dit aan?

        grtz

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik gebruik regenwater en heb in het begin veel te veel water gegeven, toen kraanwater.
      Bezig...