Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling klauwvormende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wat is de temperatuur (minimum en maximum)? Is die aan de lage kant, dan kun je paarse stengels krijgen. Maar het kan ook aan de soort liggen.

    Comment


    • Thajoejoe
      Thajoejoe commented
      Editing a comment
      ligt tussen 21,2 (Lamp uit) en 27,4 (Lamp aan), dit zijn dan wel de min en max temperaturen.

    #17
    Hmm toch nog altijd geen goed gevoel bij.
    Heb nog wat opgezocht en twijfel dan toch tussen wortelrot of stikstof te kort.
    ze hebben nu 2 dagen achtereen voeding gehad (green sensation en tera bloom).
    vandaag enkel water! potten voelen toch al droog dus ga elke dag 250 proberen geven.

    Niemand enige tips wat ik nu nog best kan doen?

    5E203E0F-E6B3-494B-82C2-1CAB7EADFA85.jpeg

    wat doe ik nu best met de geleblaadjes ze komen er heel makkelijk af of laat ik ze hangen?
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


      #18
      Geef ze eens goed water (1.5 liter per pot) en kijk eens of het probleem nog zo snel door zet.
      Ik heb hier een stel planten wat na een stevige voedingsbeurt is drooggevallen. Die kleuren nu vlekkerig geel en verliezen wat blad. Een effect van langdurige droogte + zoutophoping in de plant.
      Nu ze weer voldoende water krijgen is dat probleem in enkele dagen versterkt, en nu trekt het geleidelijk weg.

      Het is ofwel dat.. Of de bloeivoeding gooit roet in het eten; stikstof en cal/mag blokkade.

      Je pH zit simpelweg in de goede regio, en aangezien die heel geleidelijk toegenomen is.. Zou het probleem ofwel niet ontstaan, of ook heel geleidelijk toenemen. Ik zie hier in enkele dagen een sterke achteruitgang. Dat wijst vrijwel volledig op droogte, ook omdat je zelf aangeeft dat ze zo droog staan. Dat verklaart ook direct waarom de klauw zo traag/niet verdwijnt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #19
        Hej LR2,

        heb per pot nu 1L water gegeven. Water kwam er langs onder ook uit maar precies na 10 min toch allemaal terug opgezogen.
        ik hou het nu even in het oog, morgen post ik opnieuw fotos . Morgen om 15.00 gedaan met werken dus kan zeker terug goede fotos maken.

        Alvast thx voor de tip hopen dat dit gaat werken nu.
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          #20
          Als je per dag gaat kijken dan zijn er geen lijnen van verandering op te merken. Probeer drie dagen aan te houden, dan heb je een hele watercyclus gehad ongeveer.
          Als je elke dag gaat bijsturen en opnieuw gaat aanpassen, dan zijn er teveel dingen die mee spelen en een factor van invloed kunnen zijn. Probeer dat te beperken, anders is de diagnose steeds moeilijker te maken; de ene dag hoge pH, de andere dag een lage, dan veel water, dan weinig, dan bloom+grow, dan alleen bloom, dan alleen grow.. Zo blijft het ophopen.

          Doel 1 moet zijn: de boel stabiel krijgen en de aftakeling remmen. Van daaruit kun je terug redeneren op een logische manier.
          Door elke dag bij te sturen, vervalt alle mogelijkheid tot een logische redenatie. Vandaar dat ik er nogal stellig over ben; soms moet je een paar dagen op je handen zitten en de boel zien aftakelen om de komende tien jaar nooit meer hetzelfde probleem te veroorzaken. Dat kan planten kosten, maar het hoeft slechts eenmalig. Als dat niet kan, dan kun je er zeker van zijn dat je de komende vier of vijf rondes tegen dezelfde problemen aanloopt zonder te weten waar ze nu echt door veroorzaakt worden. Neem de tijd, die plant heeft geen haast! Die leeft in een veel ander tempo dan wij.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #21
            Hej iedereen,

            LR2 :

            Thx alvast voor de info desondaks ik lig te sukkelen met die tensiometers ben ik daar nu even met gestopt naar te kijken, ze gaven maar heel rare waardes aan volgende kweek ga ik deze nog eens rustig bezien en mss men andere 2 (nieuwe tensios) eens gebruiken, had er in totaal 4 gekocht.

            Btw goed nieuws mijn nieuwe ph meter is aangekomen (dezelfde als die van men maat) en deze geeft met 0,02 verschil toch gelijke waarde aan dus hier ben ik nu wel zeker van dat deze ok is! Fieuw :p.

            Zoals beloofd nog eens fotos onder goed licht, ik heb ook van 1 blad die een licht verschijnsel heeft een close up genomen en deze zal ik hier nu dagelijks proberen posten:

            F76AAFFA-F82E-4211-A9C5-68846BF452B0.jpeg E42931FF-63C3-4823-A639-89F5EB6AC12C.jpeg B858E7D8-D995-4652-B01F-FCA5CCE12FB2.jpeg 949B4EB4-66AD-4B41-82BB-E73CEDFB832F.jpeg
            BA226E18-ED19-46FB-9726-F9CEB0E8849C.jpeg
            ik heb al wel een paar van de gele bladeren verwijderd omdat deze echt al bijna los zaten. Weet niet wat ik hier best mee doe?

            Nu omdat QnQ me gezegd had dat ik best 3x per week voeding kan geven probeer ik nu dagelijks water te geven. Wetende dat ik gisteren elk 1l heb gegeven heb ik vandaag elk 500 ml voeding gegeven (verhouding even veel als eergisteren).
            Hoeveel water kan ik nu best geven want wil ze nu ook ni gaan verzuipen? Heb blijkbaar het zwaar en licht gevoel van de potten een beetje te serieus genomen.

            Ik hoor het wel alvast merci om mij hier even met bij te staan !!!

            Grtz Thajoejoe

            White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

            Comment


              #22
              500mL voeding is ongeveer een halve fles.. Dat is teveel.
              Ik zou ook opletten; dat je elke dag of vaker water gaat geven, hoeft niet te betekenen dat het elke keer zo veel moet zijn. Vandaar dat ik tensio's afraadt; leer eerst eens op gevoel water te geven. Geef water als ze dorst hebben, niet omdat het 24 uur geleden is sinds de laatste waterbeurt.

              Het is 't inzicht wat ontbreekt, denk ik. Dan kunnen we eeuwen bij blijven sturen, maar dan ga je er niet op vooruit.
              De bodem moet vochtig zijn, niet nat en niet kurkdroog. Hoeveel water je dan moet geven, hangt af van hoe de bodem opdroogt. Er verdwijnt geen 500mL per dag uit die bodem, dus je hoeft ook geen 500mL per dag te geven. De bodem hoeft maar vochtig te zijn!
              Door eenmalig goed te wateren, kun je best weleens 3 of 4 dagen niet hoeven te wateren. Blijf je steeds bijgeven, dan verzuip je ze, met weer nieuwe problemen als gevolg.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Thajoejoe
                Thajoejoe commented
                Editing a comment
                Ik bedoel hier dan geen 500 ml enkel bloeivoeiding, mss heb ik het slecht verwoord. Ik heb ze elk 500 ml water gegeven, op 1 l water had ik 4ml tera bloom en 0,8 green sensation gedaan.

                Ok dus over het bewateren, grond vochtig houden en niet te nat. Het droge gevoel ken ik nu dus wel.
                Ok dus dan toch niet dagelijks bewateren of ze moesten er echt zelf naar vragen.
                En dan toch mss bij elke waterbeurt een halve dosering voeding geven en kijken of ze meer of minder nodig hebben?

                Ik zoek er denk ik inderdaad een beetje een vast stramien in en zo werkt het niet xD.

                Ik ga het zo eens proberen.

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Laat die bloom bij voorkeur even achterwege. Bloom is bedoeld voor planten die zaad vormen en vrucht zetten. Vruchten vragen veel P en K voedingsstoffen. Wiet daarentegen bestaat volledig uit aangepast bladmateriaal (ook de toppen dus!) en we willen er liever geen zaad in hebben. Als je een mogelijk(!) storende factor wilt verwijderen, begin dan met bloeivoedingen.
                Het inzicht dat ik je vooral wil meegeven is: achterover hangen, die plant het werk laten doen, en bijsturen als de plant aangeeft dat dat nodig is. Je moet 't jezelf niet te moeilijk maken! Ik kweek om die reden totaal zonder vloeibare voedingen; drie handjes koemest doen bij mij precies wat ze moeten doen, en anders is er pokon universeel. Die laatste vangt alle problemen op; sporenelementen, pH buffering, algeheel voedingsspectrum op peil brengen.
                Dan kun je je afvragen waarom pokon voor 16 euro/Kg verkocht wordt, en een plagron voor het dubbele. Maar dat is iets voor een andere discussie.
                Neem lekker je tijd, wat is het probleem als de bloei 3 weken langer duurt? Die plant ziet dat probleem niet, die doet gewoon zijn best om zo goed mogelijk te presteren. Wij proberen enkel de situatie te scheppen waarin de plant dat kan. Kan het effe niet? Dan gaan we voorzichtig proberen om het aan te passen. Als we verbetering zien, dan weten we dat we op het goede pad zitten. Soms MOET je daarvoor eens flink verdwalen. Het hoort er bij, we zijn er allemaal geweest. Ik ben nog dagelijks verdwaald als ik weer een nieuwe plantsoort tegenkom en niets begrijp van hoe het ding werkt. Wiet is echt de simpelste plant ooit, het wordt tijd dat wij als kwekers daar eens rekening mee houden. Ik trek elk jaar een kilo naar binnen, EC en pH en LV en al die kleine dingetjes heb ik al jaren niet meer gemeten. Ik reageer inmiddels ook niet meer op specifieke problemen; zie ik cal/mag problemen, dan geef ik 2 weken regenwater met universele groeivoeding. Dat lost direct 2 problemen op, en misschien wel 10 andere waar de plant nog geen signalen van heeft gegeven. Dat maakt 't kweken oersaai..
                Hakuna matata. Zoiets.

              #23
              Als dit je eerste kweek is,gaat dat toch heel goed!
              Een geel blaadje hier en daar,kan niet veel kwaad en heeft bijna elke kweker wel.
              Je opbrengst zal iets minder zijn maar who cares.

              Goed lezen wat Q en LR schrijven,dan komt het best goed.









              Comment

              Bezig...
              X