Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken op blad moederplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken op blad moederplant

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik ben nieuw op dit forum en loop tegen een aantal probleempjes aan. Dit is de eerste keer dat ik zulke problemen heb en weet me geen raad. Mijn moeders die verslechterde met de dag, ik heb foto's toegevoegd hoe het in de loop van de tijd is gegaan.

    Voeding voor de planten gebruikte ik voorheen Powder feeding GROW all in One van GREEN HOUSE SEED CO. ( poedervorm ). Super ontevreden, ik lees op de site dat er geen calcium inzit, de voedingsverhouding is 24+6+12 ik wist niet of dit goed was voor moederplanten maar op hun site staat aangegeven dat het ook voor moeders wordt gebruikt .

    Ik ben sinds 2 weken overgestapt naar Plagron Terra Light mix, Samen met de Terra lijn. Grow + pure zym. De wortels voor 70 % gesnoeid en in nieuwe aarde gezet. Ik gebruik om de ph omlaag te halen Canna ph min bloei. zodat mijn voedingswater op PH 6,0 is met een EC van 1,1 Het gaat nu al ietsjes beter alleen de dode bladeren en de groei is gestagneerd. Ik vraag me af op mensen tips hebben voor voeding en moederplanten verzorgen en evt de oorzaak nog kunnen bepalen van wat er mis is gegaan.

    Ps waarom kan ik max een foto uploaden had heel veel foto's die het wat makkelijker maakte.
    Bedankt Iedereen !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Denk toch sterk dat het teveel voeding
    is wat je toedient. Wat zijn het voor planten,
    welke grond en omstandigheden worden
    ze groot gebracht?

    Comment


      #3
      Beste Ipie,

      Teveel voeding lijkt me onwaarschijnlijk.. ik hield juist veel minder aan als dat stond aangegeven.

      26 graden, luchtvochtigheid tussen de 45 en de 60 % nu zitten ze in light mix van Plagron voorheen was het ander potgrond met buxus en cocos aarde ( een fout van mij. ) . Het gaat om Gorilla Glue's.

      Bedankt voor het meedenken !
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 16 photos.
      Last edited by STKJJ; 23 April 2019, 21:09.

      Comment


        #4
        Zit je in Zwitserland?
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • STKJJ
          STKJJ commented
          Editing a comment
          In Zwitserland?

        #5
        ja daar koop je legaal stekken in de shop<groeiwinkel>wat ga je met die moeders doen afbloeien?

        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          Ah nee die ga ik niet afbloeien, hier worden ze ook verkocht in de growshop illegaal natuurlijk

          Comment


            #7
            Goh, niemand die "70% van de wortels gesnoeid" als een oorzaak ziet?

            Hoe dan ook, mocht je centjes willen verdienen met je moederplant, dan moet je echt een ander forum gaan zoeken. Dit forum is voor hobbytelers en hobbytelers alleen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • STKJJ
              STKJJ commented
              Editing a comment
              Zou het, waarom denk je dat het daaraan ligt ? Het snoeien gebeurde ongeveer 2 weken geleden, daarvoor waren de meeste problemen al.

              En nee .. ik ga er geen centjes mee verdienen. Ik vertelde Joremkrank dat het hier ook in growshops gebeurd

            #8
            Welnu, een plant heeft van die dingen die bladeren heten. Ze past haar wortelstelsel daar op aan; hoe meer blad, hoe meer wortels er nodig zijn om dat blad te onderhouden.
            Dan verliest ze opeens 70% van de wortels, en die overige 30% kan die klap niet goed opvangen. De plant doet zijn best, maar besluit vervolgens om zijn minder efficiente bladeren (de oudste dus) af te werpen.
            Da's geen probleem eigenlijk, maar gewoon een logisch gevolg van een ingreep. Dat het jongere blad meegetrokken wordt in die aftakeling, dat is niet raar.
            Zo drastisch ingrijpen in een reeds verzwakte plant is niet verstandig. Probeer eerst de bron te achterhalen, en dan pas aan een oplossing te beginnen.

            Ik heb wat overwinterende planten, wiet die meer dan 365 dagen oud is. Daar pas ik geen wortelsnoei op toe omdat dat een doodvonnis is. Als ik de aarde echt moet vervangen, dan spoel ik die voorzichtig uit met de douchekop. Dan kunnen ze best eens 'n maandje niks doen voordat de groei hervat.
            Het is een totaal andere behandeling dan bij een jonge plant, die je praktisch tegen de muur kunt smijten en kunt overrijden met een auto en opnieuw kunt planten zonder problemen.

            De bron van het probleem nu nog achterhalen, zonder dat je een verloop beschrijft (eerst dit, dan dat..).. Dat is praktisch onmogelijk. Op de foto's zijn paarse strepen te zien, tekenen van stress of een stikstofgebrek of een foute pH, maar aangezien je dat stadium reeds voorbij bent en allerlei aanpassingen hebt gedaan, dan is het bijna niet te zeggen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Als jij een boek gaat schrijven LR2
              Ben ik de eerste die het koopt!..............

            • STKJJ
              STKJJ commented
              Editing a comment
              Duidelijk, bedankt voor je uitleg ! Het lijkt nu ook al weer een stuk beter te gaan. Zoals je zegt er zijn bladeren dood gegaan, zal dan aan het snoeien liggen. Ben eigelijk allang blij om dit te horen, dan weet ik idd geval al met iets meer zekerheid dat het straks de rest niet overkomt.
          Bezig...
          X