Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nu al blokkades?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu al blokkades?

    Korting op 420shop
    Goede avond heren
    Het gaat om een critical auto van seedstockers. Ze is ongeveer eind mei de grond ingegaan. Aarde is een light mix merkloos van de shop gemengd met een beetje gebruikte light mix die de hele winter in de tuin heeft gestaan. Water komt uit een aquarium met ph verlagende bodem zou niet weten welke ph. Gister ben ik begonnen met lst en vandaag zie ik lichte verkleuring in de bladeren iemand een idee

    Gr cookies
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      In light mix zit een week voeding?
      Of hebben ze er niets bijgezegd?

      Comment


        #4
        Andere planten hebben nergens last van. In Light mix zat toch ongeveer 3 weken voeding.

        Comment


          #5
          Waarom geef je aquariumwater als je niet weet wat de pH is of wat erin zit ?
          Als er iets verkeerd zou gaan, zou ik dat als eerste veranderen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            QnQ ik gaf aquarium water om dat ik dat eigenlijk altijd doe alleen nooit van een aquarium met ph verlagende bodem. We zijn ondertussen een paar dagen verder, plantje groeit op zich goed en heb een beetje normaal kraan water gegeven, maar de verkleuring gaat ook verder bij de nieuwe bladeren. Ik heb biobizz fish bloom en topmax in huis. Zou ik al beginnen met de fish mix IMG_20190630_121549.jpg IMG_20190630_121842.jpg ​​​​​​​

            Comment


              #7
              De pH-verlagende eigenschappen van een aquariumbodem gelden vaak alleen als je het water nooit vervangt en alleen aanvult wanneer nodig.
              Ik heb hier akadama staan, en dat is na een tiental keren water verversen toch wel op qua buffercapaciteit.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Cookies
                Cookies commented
                Editing a comment
                Hier ook een akadama bodem die er al een tijdje in zit. Maar wat nu te doen de rest heeft er geen last van dit plantje een stevige voedings beurt geven?

              #8
              IMG_20190701_154219.jpg iemand een idee wat het kan wezen?

              Comment


                #9
                Als je een allround voeding kan geven, zou ik dat doen. Ze lijken sowieso wat aan de lichte kant, dus een klein beetje kan absoluut geen kwaad.
                Check de bladprobleemoplosser van het forum, de tekening op het blad is vrij duidelijk en de diagnose is daardoor ook goed te maken.

                Waarom ik allround plantenvoeding aanraadt, is omdat dit vaak gemaakt is om allerlei tekorten en blokkades tegelijk op te lossen.

                De akadama kan trouwens prima door je potgrond gemengd worden, je kunt er zelfs een gehele kweek op draaien. In zekere zin is het zelfs een van de beste bodemtypes die je kunt wensen, het is alleen zo kneiterduur.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Cookies
                  Cookies commented
                  Editing a comment
                  Een allround voeding heb ik niet in huis. Zou ik de fish en bloom van biobizz bijde dan al geven dit moet bij biobizz zoizo in de bloei maar ze is nog niet in de bloei. Waardes fish mix 5-1-4 bloom 2-7-4 dit zou dan 7-8-8 worden lijkt me redelijk allround alleen weet ik niet of het zo werkt

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Zo zou het kunnen werken, mits je van beide precies evenveel doseert.
                  Maar dat is moeilijk qua berekeningen; je zult er wat wiskunde op los moeten laten, aangezien je toch een gietertje aan moet maken.
                  Die NPK getallen staan voor percentages van het geheel. Maar als je van de ene voeding 100mL/L (1%=1) moet geven en de andere 150mL/L (1%=1.5) en je mengt de twee, geef je dan 12,5 of 15 of 10mL/L? Of toch iets anders? Da's een strikvraag die ik weleens op tentamens gezien heb voor laboratoriumrekenen.
                  Dat is vrij lastig voor mensen die er niet dagelijks mee omgaan! Heb je er zin in om elke keer dat trucje te herhalen?

                  Koop een zak koemest, of een andere generieke voeding uit het tuincentrum, en dan zit het vaak ook wel goed. Scheelt daarnaast een boel kopzorgen en ook nog een boel centen. Eetlepeltje per keer dat ze aangeven dat ze voeding behoeven, da's het enige wat je hoeft te weten. Da's het enige waar je dan over na hoeft te denken.
                  Het kan bijna niet makkelijker! Betekent dat dan dat je die schoftelijk dure wietvoeding eigenlijk niet nodig hebt? Tsja, eigenlijk wel.

                #10
                LR2 top voor je input. Over de voeding dat dure (wiet voeding) niet nodig is dat wist ik wel. Kweekte buiten normaal altijd op kippemest korrels en aquarium water en dan een goedkope planten voeding met een hoge pk waarde voor waar het nodig was. alleen lijkt het me nou niet echt een normaal voedings tekort waarbij de plant geleidelijk lichter kleurt zou het misschien sunburn kunnen wezen of toch een te kort of blokkade zwavel? Zinc? IMG_20190704_160323.jpg

                Comment


                  #11
                  Kun je beknelling door die draadjes uitsluiten? Dat lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak.
                  Het lijkt op verbranding door de zon, misschien dat er een raam of een spiegel staat te weerkaatsen op je planten.

                  De tekening is te specifiek voor een voedingsprobleem eigenlijk; dat zou algeheler tekenen veroorzaken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #12
                    Als ik jou was zou ik deze allround voeding aanschaffen en geven https://www.kabelshop.nl/Pokon-Plant...BoCWB8QAvD_BwE

                    top voeding voor een topprijs, alleen opletten dat je niet te veel geeft want het is direct opneembaar wat kan zorgen voor verbranding. is LR2 het vast mee eens toch LR2 ? ;D
                    moet goedkomen, succes nog met je kweek!

                    Comment


                      #13
                      LR2 ja beknelling is het niet, nu zit er wel een soort van draai in de stam om dat ik um rond wou laten gaan alleen blijft ze daar tekort voor. Moet zeggen dat ze wel ze goed door groeit. Ja ramen helaas overal om me heen woon in de binnenstad. Zou het kunnen dat dit plantje daar gewoon slechter tegen kan dan de rest? Ik ga der ff paar dagen in de schaduw houden kijken of het help.

                      Johnnydekweker bedankt voor de tip maar wat ik zelf ook al dacht en lr2 het ook niet echt op een voedings tekort lijkt. Een tekort in de aarde of door de zon lijkt het me meer.

                      Andere forum leden nog een idee?

                      Comment

                      Bezig...
                      X