Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kalium probleem (op hydro !!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Als je de voeding op de verkeerde manier maakt krijg je rare schommelingen

    Comment


    • OG Skywalker
      OG Skywalker commented
      Editing a comment
      Laten we eens zien of het goed gaat of niet

    #17
    Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
    idd klopt

    emmer 10 L voeding A toevoegen goed roeren
    dan voeding B toevoegen goed roeren en dit 2 uur laten rusten

    na 2 uur eventueel additieven ( bv wortelstimulator ( roeren ) bloeibooster ( roeren )
    en dan pas afzuren met PH -

    als je dit zo doet zit je zeker goed

    emmer water 23 graden ( vergeten bij zeggen )

    waar je ook rekening moet mee houden is als je voedingswater in je vat zit en de temperatuur stijgt of daalt met 5 graden schommelt je ph waarde ook is daarmee na nachtmodus dat je ph waarde gedaald is ( is natuurlijk niet simpel aangezien je vat in de kast zit )
    Additieven voeg je als laatste toe; de schommeling in pH kan enzymen kapot maken en voedingszouten doen neerslaan en je boosters om zeep helpen. Als je die troep echt nodig vindt, dan moet je wel zorgen dat het z'n werk kan doen. Als je het dan sloopt voordat je nog maar een druppel aan de plant hebt gegeven, dan heeft het toevoegen nogal weinig zin.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • OG Skywalker
      OG Skywalker commented
      Editing a comment
      En als je additieven hebt die ph verhogen ? Wat dan ?

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      zoals wortelstimulator bijvoorbeeld

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Dan heb je ofwel slechte additieven die reeds afgebroken zijn (vrijgekomen ammonia bijvoorbeeld, uit enzymen), of dan hebben ze een bepaalde pH waarde nodig om te werken en zitten ze in een sterke bufferoplossing om precies die reden.
      Vraag elke biochemicus of life science student maar eens wat er gebeurt met proteinen (enzymen zijn proteinen) die niet goed gebufferd zijn; die slaan neer en verliezen daarmee hun functie. Als je ze langere tijd wilt bewaren, dan doe je dat bij voorkeur in de vriezer.
      Dat staat vaak niet op de verpakking van enzymen-mixjes, right? Ik vraag me daarom ook zeer sterk af waarom die fabrikanten alle vuistregels rondom enzymen overboord gooien, terwijl de wetenschap er loepzuiver over is. Misschien is dat omdat je in feite afbraakproducten in je aarde gooit en de mens van nature last heeft van een confirmation bias.
      Houd er ook rekening mee dat je aarde een flinke buffercapaciteit heeft en dat die met gemak een pH-punt van je water af kan snoepen.

      In de laboratoria waar ik kom wordt alles volgens een getest protocol bereid, als we hormonen toevoegen dan doen we dat bij voorkeur na het stellen van de pH. Als er uitgeschoten wordt met de pH waarde dan kunnen de hormonen onoplosbaar worden. Er was een uitzondering, daarbij werd de pH op het einde pas gesteld. Gek genoeg bleek daar uit tests dat het verschil tussen bodems met hormonen en bodems zonder hormonen nihil was. In de niet-uitgezonderde laboratoria was het verschil gigantisch.

      Goed goed, als je nooit een punt hoger of lager uitkomt bij het stellen van de pH, dan moet je lekker doen waar je zin in hebt. Als je toch enige schommeling ervaart, van 1 pH punt of hoger/lager, dan is het wijs om die additieven pas als laatste toe te voegen.

    #18

    Comment


      #19
      Eens goed lezen wat er geschreven is
      enkel nadat je alles hebt gemengd dan pas
      afzuren !!

      Comment


      • OG Skywalker
        OG Skywalker commented
        Editing a comment
        Additieven voeg je als laatste toe; de schommeling in pH kan enzymen kapot maken en voedingszouten doen neerslaan en je boosters om zeep helpen. Dit zegt lr 2 wat ik ervan snap is dat je het laatste moet additieven bij doen als het al afgezuurd is want als je eerst additieven bij doet en dan afzuurt dat je kan enzymen omzeep helpen ? Sorry dat ik dingen mss niet goed snap ik vraag beter dingen 2x dan dat ik weer mis

      #20

      Comment


        #21

        Comment

        Bezig...
        X