Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Pikzwarte bladranden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pikzwarte bladranden

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    foto 2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Staan ze op aarde?

      het lijkt wel of je alle mineralen zouten etc uit je aarde hebt gespoeld?

      ik heb echt geen idee ik ben leek op dit gebied maar het lijkt me aardig te kunnen kloppen...

      demi water is 0.0 en dan spoel je echt alles weg, je had je planten rustig naar de juiste ph moeten brengen..

      veel succes

      gz Ricky

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Nonsense dat begrijp ik maar het is 0.0 mineralen zout etc dus je spoelt echt al je bruikbare stoffen weg...


        Ec 0.0 dus er zit GEEN verontreineging in zoals kraan water of regen water.

        Je kunt demi water wel gebruiken in gebieden waar de ec achterlijk hoog is 0.70+

        Dan ga je half om half om op 0.40 te beginnen, zo behoud je de stoffen maar heb je wel een startpunt voor voeding. (Meestal op 0.40 ec gebaseerd)

      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Ok dat snap ik dacht dat je het over de ph had

      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Ach lees nu ook terug en snap dat het verwarrend is... !!!

        Even terug te komen op die ec.... inplaats van demi water ben ik een veel grotere voorstander van regenwater juiste ph en goedkoop ec arm water....

      #4
      Staan ze buiten? of binnen? waarop staan? ze wie wat hoe waar....

      Comment


        #5
        Ze staan idd op aarde, ik heb zo'n 15 l demi in een 25l pot gegoten.
        Nauw zit er wel al redelijk veel tijd en moeite in m'n maatje.
        Enig idee hoe ik die mineralen terug in de aarde kan krijgen zonder m'n plant ze verzuipen? Ik dacht dat ik via die voedingstoffen al voldoende terug in de aarde kon brengen.

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Wat voor aarde voeding we moeten alles hebben! Temp lv etc

        #6
        Ze staan binnen op rv ongev 50% met correcte ventilatie, temp correct en op zo'n 50 cm van een 600 watt HPS. vorig jaar nooit problemen mee gehad...

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Ik kan je helaas niet verder helpen... misschien dat exmember47012 je wil helpen..

        #7
        Ik kan alleen melden dat ik die zwartige randjes herken van een paar jaar terug. Dat was een plant die buiten stond en erg veel (zoutige) wind voor haar kiezen kreeg. Het leek wel of de plant de verdamping in de bladeren niet meer bij kon houden, waardoor de randen van de bladeren af begonnen te sterven. Daarna werden de randen zwart, waarschijnlijk door schimmel/bacterien(?) die het dode weefsel verteerden (de rest van het blad bleef het gewoon doen, het breidde zich dus niet verder uit). Ik zie deze zomer hetzelfde bij mijn zonnebloem die het vorig weekend hard te verduren kreeg.

        Verder kan ik weinig toevoegen. 15 liter demi-water... jezus... vraag me af of dat echt nodig was. Maar goed, er zijn leden hier die je mogelijk verder kunnen helpen om te redden wat er te redden valt. Ze moeten alleen wel ff langskomen

        Comment


          #8
          Demiwater moet je niet gebruiken!!!!
          alle zouten etc zijn eruit gehaald daar zit 0,0% in
          Je had beter florakleen kunnen bestellen om te spoelen.

          Maargoed buiten dat
          Je had inderdaad je ph rustig moeten afbouwen
          nu zijn alle stoffen eruit(gaan we even vanuit)
          Toch ziet het eruit als een verbranding door overvoeding.

          Terwijl de rest van je blad goede kleur heeft.
          ik zou gewoon even lekker water met ph 6,5 blijven geven tot ze lichter worden.

          De plant krijgt flink wat stress met spoelen en teveel voeding etc

          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #9
            Idd zoals wekse en ik eerder al vermelde je spoelt alles weg. Ook krijgen je planten te veel water en staan te nat... flushen op aarde is gewoon stom... internet fabeltje... hang je lamp eens op 60cm 600watt is 60cm 400is 40 etc...


            je zou je aarde wat stabieler kunnen maken door het toevoegen van schoone potgrond....
            niet op of rond de stam gooien dan krijg je rot....
            als je pot te vol zit zou je kunnen overpotten...

            succes
            gz Ricky

            Comment


              #10
              Merci voor de hulp, ik zal jullie raad opvolgen en afwachten. Het idee van flushen met demi kreeg ik via Zamnesia ik vertrouwde wel op hun advies aangezien ze ook zaden verkopen etc...

              Meglow Zou wel es kunnen dat het idd het beschadigde weefsel (door de overvoeding) nu aan het "verteren" is. Eerste dacht ik dat het kwam door een te sterke bries dan heb ik dat dan ook meteen verholpen.
              Temp: 17 -24
              Aarde: terra vega prof, wat cocos en een vleugje perliet. Is wel een plant die sinds mei al leeft en maar in een 25l pot staat (plant is circa 1,5m groot, maar breed) . Is dit problematisch?

              Comment


                #11
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #12

                  Comment


                    #13
                    kroket heb net orchideevoeding gaan halen is het beter om de dosis langzaam op te bouwen?

                    Comment


                      #14
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #15
                        stroomt dan activeer je eigenlijk alleen de voeding die er al in zat.

                        Mja spoelen is een noodoplossing.
                        Je moet niet verwachten dat ze binnen 2 weken na spoelen weer helemaal top zijn want ook spoelen geeft ze een flinke klap.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X