Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Opeens raar blad, kartels missen, fluffie toppen (bloeifase inmiddels)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opeens raar blad, kartels missen, fluffie toppen (bloeifase inmiddels)

    Korting op 420shop
    Goedenavond heren,

    kanniemand mij vertellen waarom die zo vreemd in de bloei staat... of is dit een herma?

    en kn je tevens het bloeiproces wat versnellen bij autoflowers? want ben begin februari gestart en zitten bijna april
    dit zijn bubble kush autoflowers

    2x 600 wat
    lightmix grond
    bio canna voedinglijn
    Attached Files
    Last edited by Robbie010; 28 March 2020, 20:18.

    #2
    Op schema, 12, 13 weken, nog 5, 6 te gaan. Versnellen gaat niet. Hebben het wat te warm lijkt het wel.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Hoe meet ik dit precies? Want heb zo’n apparaatje die de celcius meet en de lv en toen ik hem bij de top van de plant had staan liep die tot 34 graden celcius.. maar meet ik dit goed?

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Als die dames 1200 watt op hun kopjes krijgen dan weet ik wel zeker dat ze het warm hebben!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Meten bij de toppen is goed maar de thermometer moet wel in de schaduw hangen anders geeft de stralingswarmte van de lamp een vertekend beeld.

    #3
    Ik zou ook eens een kalender kopen..
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Lekker flip, hier hebben we wat aan!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Tja, dat roept diverse vragen op.
      Wat vind je te warm en staan de lampen
      bv. niet te laag, afzuiging enz......Nee,
      bloeiproces bepalen ze zelf, geen versnelling....

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Robbie010 Graag gedaan, kleine moeite

    #4
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Dit is hem kut kan de fotos niet hierin plaatsen

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Geen comment maar nieuw bericht in dit draadje maken.

    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Gelukt flip

    #5
    als maar een plant er zo raar uitziet niks aan de hand, is zeg maar een mongooltje kan je niks aan doen.goede temperatuurmeter halen met sensor en dan tussen de toppen hangen,word het warmer dan 30 graden dan lampen iets hoger
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #6
      Instabiele autoflower genetica. Helpt natuurlijk niet als je van lichtschema wisselt als er al zo eentje instabiel is. Eruit gooien, plaats maken voor de rest. En gewoon photoperiode planten nemen voor binnen, dan heb je dat probleem niet.

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Een tip (die ook vermeld staat in 1 van de beginnende kweker topics) is om niet te zoeken met de zoekfunctie van de website maar gewoon via Google.
        Gewoon je zoekterm + jointjedraaien en je komt echt alles tegen wat je weten wilt.

      • Robbie010
        Robbie010 commented
        Editing a comment
        oke heren heb wat dingen aangepast, heb 2 x 400 watt lampen besteld want het was constant 33 graden in het hok. Ook al heb ik er 3 zwenkventilators instaan. Mijn afzuiger kan 750m3 aan. Dit allemaal in een hok van 1.50 bij 2.50 en kreeg de temp niet omlaag. Dus dan maar die 600 watt eruit en 400 watt erin

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dan zul je ook de vsa’s moeten vervangen voor 400W vsa’s !

      #7
      Ik zie lees twee problemen:
      - Wisselend lichtschema.
      - Te hoge temperatuur (33 graden).

      Beide kunnen hetzelfde effect veroorzaken: gestrekte bloei met vreemde toppen.

      Stel dat je plant een semi-auto is, of onderliggend toch een beetje non-auto heeft (onwaarschijnlijk maar het kan!) dan vindt er nu een soort reveg plaats. Dat kan wel 8 weken duren. Daarna nog 8-12 weken bloeien, en je hebt praktisch een ronde vanaf zaad er naast kunnen draaien.

      Stel dat het probleem de te hoge temp is, dan is in feite de hele topvorming ontregeld. De plant wilt zijn warmte kwijt en zal daarom in de lengte gaan uitschieten, met hier en daar een pluimpje. Dat kan herstellen zodra de temp weer zakt, maar omdat het zo zeldzaam is weet ik niet of dat binnen een redelijke tijd zou kunnen en wat het effect precies is. Dat is vast wel op andere fora beschreven.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Robbie010
        Robbie010 commented
        Editing a comment
        DeZe week gaan de 400 watters erin, ik hoop dat ze hierna wat herstellen

      #9
      Ah dat knopje onder is je relais, de hoofdschakelaar.

      Die 2 blauwe zijn voor je vsa’s

      Rood is de kachel, als blauw aan is staat die uit en andersom.

      Zwart is continue stroom

      Zelf ook even testen uiteraard

      Het zijn stopcontacten btw, je zei stekkers :p
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ha ha broodkweker unit

        Die zwarte kan je voor vanalles gebruiken, bijv een ventilator, werklamp of scheerapparaat mocht je bij de dames blijven slapen..

        Pinnetjes moet je even uitproberen, schakelaar op het klokje, paar pinnetjes omzetten. Dan sluit je iets aan wat stroom gebruikt en kijk je of het werkt als de klok bij de pinnetjes aan is gekomen.

      • Robbie010
        Robbie010 commented
        Editing a comment
        Hey gijsch! Kreeg in januari al een paar kerstpakketjes van de belastingdienst dus vandaar dit pakketje terug voor ze

      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Schappelijk van je, de liefde moet niet van 1 kant komen
    Bezig...
    X