Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Klauwende bladeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klauwende bladeren.

    Korting op 420shop
    Beste mede forum leden,

    Ik ben Benno en probeer mijn eigen medicijnen te kweken.
    Ik heb een RDWC XL systeem met 4x30 liter potten en ik gebruik hierin Canna Aqua Veg a+b.
    Ik heb in het verleden veel last gehad van wortelrot ivm met niet grondig reinigen en te hoge water temperaturen.
    Nu heb ik alle problemen onder controle door een koeler en door alle leidingen uit elkaar te halen en grondig te reinigen.
    Bij een van de dames gaat het helaas niet goed.Ik heb al gekeken bij het topic maar ik kon niets vinden wat vergelijkbaar met
    mijn situatie.De groei blijft achter en de bladeren krullen helemaal op.Eerst dat ik dat het weer wortelrot was maar na een behandeling
    met A.R.T.S tegen wortelrot knapt mijn vriendinnetje helaas niet op.Ik sta op het punt haar eruit te trekken en de ruimte
    te benutten voor de andere dames.Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat advies kunnen geven.

    Groeten Benno
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Teveel water

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Grapjas

      Alhoewel.. Bruissteen misschien verstopt/dicht gegroeid met wortels of luchtslangetje klem?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      ghehehe, kon het niet laten.

      Ja, kan allemaal kroket, nadeel van dit systeem.

      Benno THC, wortelrot kan je tegengaan met waterstofperoxide, 0.1 ml per liter.
      Dat wordt ook gebruikt als dripclean, zodat alle stoffen mooi opgelost blijven en niets verstoppen.

    #3
    Dank voor de reactie's.
    Ik gebruik al Optus clean systeem voor het RDWC systeem.
    Er verstopt bijna niks want de leidingen zijn 32mm.
    Maar jullie zijn niks in de foto's die ik toegevoegd heb ?

    Ciao Benno

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Optus clean system is volgens mij ook waterstof en dus stikstof.

      Het zou kunnen dat je pH niet op orde is, zoals q zegt, maar dat kan je zo meten, als dat in orde is, moet je de pot dus uit elkaar halen en alles checken.

    #4
    Heb je de wortels al bekeken? Kan uit je verhaal alleen ophalen dat wortelrot een vermoeden is en dat je daar naar gehandeld hebt. Misschien is het alsnog mis met je wortels (daar lijkt het wel het meeste op)..

    Als je de wortels bekijkt, kan je gelijk kijken of het bruissteentje nog zijn werk doet

    Anders misschien een stikstof overschot? Er zit toch ook vaak stikstof in die system clean middeltjes..?

    Wellicht te ver gezocht: Te veel wind? Begoniamijten?

    Mooi linkje (wel in het Engels): https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #5
      Yep, pH wijkt af of ze staat op de tocht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Bedankt voor de tips mede forumleden.
        Ik ga vandaag het water verversen en dan meet de PH gelijk en dan kan ik gelijk de
        wortels bekijken en het bruissteentje controleren.Ik hou jullie op hoogte van mijn waarnemingen.

        Groet Benno

        Comment


          #7
          Hallo allemaal ik heb afgelopen zondag het water ververst en inderdaad was de ph van 5.7 naar 6.3 gegaan.
          De bruisstenen waren allemaal nog goed en lieten gewoon nog lucht door.
          De temperatuur van het water is atijd tussen de 19 en 20 graden dat dat is ook goed.
          Ik heb nog een PH controler liggen misschien moet ik die maar in de emmers gaan hangen.
          Ik heb het zieke vriendinnetje eruit gehaald en weggeven aan iemand.
          Ze krijgt nog een kans in de tuin.

          Groeten Benno

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Kijk ook even of je de stikstof iets lager kan krijgen, anders heb je straks weer een plant met overschot verschijnselen!

            En je checkte de pH dus ook niet vaak genoeg!!

          #8
          Ik merkte sinds vandaag ook op dat mijn plantje op sommige bladeren een krullend puntje krijgen.. Ik heb het even opgezocht op https://www.growweedeasy.com/cannabi...rogen-toxicity
          Nu denk ik dat het bij mij niet ligt aan een stikstof overschot aangezien ze in gewone grond staan en de bladeren zijn niet donkergroen. Zou het eventueel wel aan de PH van het water kunnen liggen? Ik heb hier (nog) geen meter voor, en ze heeft al 1,5 week geen water meer gekregen, maar tot hier toe kregen ze kraanwater wegens te kort aan regen en ik heb geen regenton.
          Hieronder wat bewijsmateriaal.
          20200428_175717.jpg
          20200428_175633.jpg

          Alvast bedankt voor het meedenken!

          Comment


            #9
            Ik denk PH ja, had dit ook aan het begin van mijn huidige kweekje, had de PH wat laag.

            Comment


            • Prspctr
              Prspctr commented
              Editing a comment
              Dan zal ik mij toch een meter moeten aanschaffen. De plantjes hebben net wel genoten van de plensbui.

            #10
            Waarom kaap je iemand anders zn topic prospctr ?
            En dan kom je ook nog aanzetten met planten waar niets aan scheelt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #11
              Ik dacht gewoon van niet een nieuw topic aan te maken voor semi hetzelfde probleem. Hoe kan ik nu weten dat er niks aan scheelt? Ik zit op dit forum om te leren.

              edit: Benno zijn probleem leek opgelost. Zoniet: mijn excuses Benno THC van je topic te kapen.
              Last edited by Prspctr; 28 April 2020, 23:54.

              Comment


                #12

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Wortelrot komt door teveel water!!

                • Benno THC
                  Benno THC commented
                  Editing a comment
                  Ik kweek op water Rreppellsteeltjam of weet je niet wat hydroponisch kweken is ?
                  Zie https://www.youtube.com/watch?v=gVZMs49WHEE

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ik ook, doe je waterstofperoxide bij je water?
                  0.1 ml per liter.

                  Is tegen wortelrot en algen en word gebruikt als dripclean.

                  Word ook wel zuurstofwater genoemd.

                  O, zie net dat we het er 3 weken geleden al over hebben gehad.
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 14 May 2020, 10:13.

                #13
                Mooie meid
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...
                X