Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling en trage groei jonge plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling en trage groei jonge plant

    Korting op 420shop
    Heyhoi!


    Ik ben nieuw op dit forum omdat ik, sinds een maand, twee plantjes heb en hier een totale leek in ben. Hoop dat ik geen domme vragen stel! ☺

    Ik heb dus 2 plantjes, autoflowers. 1 honeycream en 1 sour diesel.
    De sour diesel is 1 week ouder dan de honey cream.

    Ik had ze in eerste instantie in mijn kledingkast, onder een spaarlamp, 50w. De planten groeiden in hun eerste 3 weken heel mooi, en de sour diesel gaat nog heel lekker op het lampje.
    ik ben van plan een kweektent te kopen met een kleine ventilator en koolstoffilter, hps lamp vam 400w en reflector heb ik al. Even wachten tot mijn budget het kan missen.

    Soms zet ik ze overdag in de vensterbank, zodat ze lekker zon kunnen pakken over de hele middag en avond.
    Als grond gebruik ik een mix van kokos en tuincompost.
    ik geef geen extra bijvoeding en geef ze water uit de kraan.

    Nu is het dat mijn honeycream een paar probleempjes aangeeft, arme rakker...
    de blaadjes beginnen een beetje te krullen en ze verkleuren een beetje. Het is niet veel maar ik wil er optijd bij zijn als mijn kindje ziek is
    Zie bijlage

    Ik behandel de plant hetzelfde als de sour diesel, maar de sour diesel ziet er heel goed en gezond uit.

    Kan iemand me helpen om mijn lieve honeycream de beste zorg mogelijk te geven binnen mijn huidige mogelijkheden?

    Alvast bedankt en stay safe in deze tijden van crisis ❤

    Groetjes,
    FireInstinct
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Als de ene er slechter uitziet dan de ander, dan moet je ze misschien niet hetzelfde behandelen he ?
    Ik zie vergeling en beperkte bladgroei.
    Dat kan veroorzaakt worden door te weinig licht en te veel water.

    (ik zal de titel even aanpassen en in het juiste forum zetten)
    (misschien kun je jezelf even voorstellen in het
    introductieforum?)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Dit dus ^^^

    #3
    En dit is voor mij de eerste keer dat ik een grond mix van kokos + compost tegen kom. Lijkt mij geen fijne combinatie, hoe ben je daar op gekomen? Je had de kokos beter voor potgrond kunnen vervangen.

    Bij kokos is het van belang dat je het water afzuurt. Potgrond heeft nog enigzins een pH buffer. Als je daarop organisch kweekt hoef je niet af te zuren, met mineraal kweken wel.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Zeker geen combinatie om mee te beginnen inderdaad...

    • FireInstinct
      FireInstinct commented
      Editing a comment
      Hey! Dank voor je reactie! Ik had gelezen dat compost heel goed werkt. Had dan ergens anders gelezen dat kokos grond wat luchtiger maakt. De combinatie leek in mijn optiek dan vrij logisch.

      Moet ik nou grond vervangen of moet ik het zo laten?
      Zo niet, wat kan ik dan doen?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
Bezig...
X