Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad wordt lichter, heeft witte vlekken en bruine plekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad wordt lichter, heeft witte vlekken en bruine plekken

    Korting op 420shop
    Hey!

    Ik loop tegen het volgende aan, bij een van mijn planten worden de onderste bladeren geel achtig en zelfs bruin.
    Als ik een beetje zo op het forum heb gelezen lijkt het op te kort aan magnesium te zijn.
    Wat denken jullie ervan en wat kan ik doen om dit te voorkomen?

    Bedankt alvast!
    Attached Files

    #2
    Hier nog een foto!
    Attached Files

    Comment


      #3
      Hi DutchUnc,

      Op de laatste foto lijkt het blad wat verbrand, al lijkt de plant nog wat klein om voeding te geven.

      Zou je ons iets meer informatie kunnen over je aarde, geef je al voeding, hoeveel water geef je etc?

      Comment


        #4
        wat voor grond is dat ?

        welke voeding geef je ?

        Comment


          #5
          Mijn spider sense tintelt.

          Was dit een vensterbank plant?
          Gezien het feit dat die niet zelf overeind kan staan en verbrandt in de zon denk ik dat die eerst binnen gestaan heeft.

          Als blad van onder naar boven verkleurt, dan kan dat door droogte in het verleden komen, door stikstoftekort/blokkade in de bodem, of door overmatig wateren.
          Maar ik heb 't idee dat we niet voldoende weten. Vandaar mijn spider sense.

          Als het een vensterbankplant was, dan is dit namelijk vrij normaal en hoef je niets te doen behalve wachten. Zo niet, dan moeten we verder kijken.

          Edit: overigens wil ik opmerken dat je met een titel als bladproblemen niet op veel hulp kan rekenen. Het zegt vrij letterlijk NIETS over de situatie. Probeer minstens een omschrijving te doen van het probleem; blad kleurt lichter ofzoiets. We weten allemaal wel dat we bladproblemen kunnen verwachten in de bladproblemen sectie van het forum. Als je fatsoenlijke input wilt van mensen, dan zul je zelf die twintig seconden moeten nemen om even goed na te denken over een titel. Het feit dat ik 't moet zeggen wijst er op dat je de 'how to be een awesome jointjedraaien beginner' niet gelezen hebt. Da's een doodzonde tegenwoordig.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X