Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Krullende bladeren aan de top en bruine plekken, what to do...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krullende bladeren aan de top en bruine plekken, what to do...?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Enig idee wat er gebeurt met m'n plantje? Ik heb drie Ghost Train #1 buiten in de tuin staan. Ik geef ze alle drie precies hetzelfde; twee gaan super goed, maar dit is een probleemkindje.... Ik vraag me af wat het probleem is. Hieronder een foto.
    Extra info:Alvast bedankt voor jullie input!
    Sebastiaan
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by onlynaturals; 4 July 2020, 20:54.

    #2
    Dit lijkt mij een meervoudig probleem. Niet simpel te diagnosticeren maar daarmee ook niet simpel op te lossen.

    Ik zie verbranding, dat kan door teveel zon komen maar ook door te veel voeding.
    De jonge groei is aangetast maar ook de oudere, da's opmerkelijk want meestal is het een van de twee.

    Ik zie gras, dus ik vermoed dat de plant in een gazon of zoiets staat. Daar kunnen emelten en andere larven best een probleem zijn. Dat je gras nog groen is, is ook opmerkelijk. Hier is dat niet zo na al die droogte. Het zou kunnen betekenen dat je veel water geeft, misschien te veel. Dat kan op zijn beurt weer betekenen dat de wortels te weinig zuurstof krijgen en/of de plant in de modder staat; dat zou het een en ander verklaren.

    Kun je 't verloop van je probleem eens beschrijven? Hoe begon het, en waar op de plant zag je de eerste tekenen? Ziet de hele plant er zo uit? Zulke details kunnen goed helpen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Wel eens aan een baan als detective gedacht?

    #3
    Beste LR2,

    Allereerst bedankt voor je reactie.

    Het aparte is dat deze plant altijd al kwetsbare broze bladeren heeft gehad sinds ze buiten staat.

    De verbrandingsplekken en vooral de verwrongen toppen zijn nieuw. Het toppenprobleem is nu denk een week ofzo. tegelijkertijd is het wel de hoogste plant van de drie.

    Ik heb een vermoeden dat.de verbranding komt door de achterblijvende groei van gezonde stevige bladeren in combi met gewoon voeding geven zoals ik de anderen voeding geef. Dan is de voeding prima voor gezonde planten, maar te veel voor deze. Wat denk jij?

    Dit verklaart nog niet waarom de bladeren er in eerste instantie zo slecht uitzien en altijd hebben gezien. Jouw theorie dat er wellicht iets is met beestjes uit de omgeving zou verklaren waarom deze plant ongezond is en die anderen gewoon floreren. Ik heb de laatste tijd niet veel water bijgegeven alhoewel ik de eenwekelijkse toediening van voeding wel met.relatief veel water heb gedaan...

    Comment


      #4
      Sinds ze buiten staat ?

      Als je ze binnen hebt voorgegroeid en daarna in de zon hebt gezet dan is dat de oorzaak.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Zou kunnen zijn, maar dat is al weer even geleden. Verder is het dan apart dat die andere 2 planten het wel goed doen...

        Comment

        Bezig...
        X