Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad + bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad + bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Beste,

    heb al een paar keer goede oogsten gehad maar na deze planten vind ik het best heel moeilijk om het probleem achter te halen?
    heb nooit vaak problemen gehad met 'special queen #1' en nu weer ziet zij er het gezondste uit...
    Wat zijn nu al die bruine vlekken? Mijn oude bladeren worden helemaal geel en bruin en sterven af.
    Heb al geprobeerd meer voeding, minder voeding, vind het maar niet!?
    Kweek ze voor het eerst in cocos.

    Mvg,
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    En weer een berg posts samengevoegd !!!!
    PLUS EEN TITEL VAN NIKS VERANDERD PLUS DE POST IN HET JUISTE FORUM GEZET.

    LEven van een mod valt niet mee...5 minuten kwijt per post.....200-300 posts per dag.
    Gelukkig gaat het meeste wel goed.

    Zo te zien heeft je plant teveel water gehad.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by QnQ; 4 July 2020, 21:42.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      arme Q

    #3
    Okay, te veel water dus? Want ik geef ze meestal echt maar 1/2x per week.. en toen kreeg ie gele bladeren dus ging ik ze meer water geven, enkel teveel water dan?
    Sorry ben helemaal nieuw op een forum mijn excuses.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      minder water en meer voeding mss , op cocos kweken is niet gemakkelijk heb ik al gehoord. Dagelijks voeden en met drainage want cocos is een leeg medium , succes!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      No problem quvi, ik ben al een paar dagen bijna elke nieuwe post van nieuwe leden aan het aanpassen of verplaatsen dus soms loop ik ook weleens over.
      Gelukkig blijft het bij virtueel geselen eh

      Op echte kokos moet je elke dag water geven en elke dag voeding toevoegen.
      Ze zullen honger hebben. Cocos zit niks in.

    #4
    Heel erg bedankt voor de tips dit wist ik niet op cocos. Wou ze kapot maken want ze zijn heel geel aan het worden zal het maar proberen! Bedankt en geen probleem QnQ mijn excuses

    Comment


      #5
      Hallo, de vlekken blijven en er beginnen nieuwe verbrande puntjes te komen lijkt me. Dit is toch door het overvoeden of zit ik mis?
      Denk dat ze niet echt meer te redden vallen omdat ik nu naar alle tips luister en er blijven bruine roestige/gele bladeren bijkomen..
      Ook hebben er een paar paarse stengels... Dit is door het stressen had ik altijd gelezen? Ze staan ook al bijna 1 week in de bloei. (vroeger 12/12 afdekken) 12u buiten, 12u binnen in het donker.
      Mvg
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


        #6
        Je moet eigenlijk alleen naar de nieuwe groei kijken sinds je meer voeding geeft.
        Als ik dat zo zie, dan ziet dat er al een stukhe beter uit dat een weekje terug.
        Wanneer ben je begonnen met voeding?

        De bladeren die al geel waren blijven dat volgens mij ook.
        Als je plant ze niet meer de moeite waard vind, kan het heel goed dat ze die bladeren leeg trekt en de energie gebruikt in je nieuwe groei.

        Worden je nieuwe bladeren ook nog geel of is het alleen de oude?

        Helemaal opnieuw beginnen kan altijd nog natuurlijk. Hoeft trouwens helemaal geen slecht idee te zijn hoor.
        Lijkt mij vooral leerzaam. Beetje jammer van deze plantjes, maargoed.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • QuviPro
          QuviPro commented
          Editing a comment
          Bedankt om te antwoorden. Ze zien er wel wat beter uit maar die bruine vlekken aan de randjes van de tippen van het blad maken me onzeker om nog bij te voeden.. Lijkt op verbrandheid door overvoeding?
          Ga ze zowiezo laten staan

        #7
        Die laatste foto is erg apart, ik ken dat niet.
        Je woont niet tussen de aardappelvelden ofzo ?
        Die lijkt een beetje op een aardappel-schimmelziekte.

        Doe je ook iets met de pH ?
        Je kweekt op cocos, dus je zult de pH wel moeten verlagen denk ik.

        Last edited by QnQ; 13 July 2020, 09:56.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • QuviPro
          QuviPro commented
          Editing a comment
          pH van de kraan gebruik ik, heb ik altijd gebruikt op potgrond. Misschien met cocos niet zo een goed idee dus..? Geen aardappelvelden of aardappel kweek.. Hoe verlaag ik de pH dan? Mijn pH meter is kapot..

        #8
        Ja, maar daar zit dus het grote verschil tussen gewone grond en cocos.
        Cocos heeft veel meer eisen. De pH moet je aanpassen, en de cocos moet vochtig blijven, niet nat, niet droog.
        Is de voeding die je gebruikt geschikt voor cocos ?
        De voeding voor grond en cocos verschilt ook. In voeding voor cocos zit meer Ca, meer Mg en als je goeie hebt nog wat meer extra stoffen, omdat cocos dus een leeg medium is.
        Je moet zelf alles toevoegen.

        Ohja, en ik ga LR2 even taggen, omdat ik wel nieuwsgierig ben of hij dit verschijnsel eerder gezien heeft.



        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #9
          Ik heb dit wel eerder gezien bij planten die wisselende watergiften ervaren; lang te droog, lang te nat.
          De problematiek schiet dan alle kanten op, van kalium tot zwavel tekorten en algehele malaise.

          Omdat cocos zo'n leeg medium is, verwacht ik dat er iets meervoudigs aan de hand is en water heb ik al genoemd, maar met name een te hoge pH kan een rol spelen waardoor stikstofblokkades optreden. De verbrande bladpunten zijn duidelijk, dus er is veel zout aanwezig in het water (als in: zouten, voedingsstoffen). Omdat ik een cal/mag gebrek zie (roestige vlekken) gecombineerd met paarse stelen en geel wordend blad (N-blokkade) gecombineerd met geel blad wat klein blijft en korte internodes heeft (groei gehinderd door gebreken) denk ik dat ze best eens wat fatsoenlijk water mogen krijgen.

          In dit geval zou ik specifiek zwavelzuur gebruiken om de pH te verlagen. We staren ons vaak blind op NPK maar S wordt door planten eigenlijk net zoveel gebruikt. Qua voeding zou ik ook niet moeilijk doen en voor pokon wateroplosbaar gaan voor een week of twee, dat vult alles aan tot gewenste niveaus en het brengt de pH al redelijk in orde als je kraanwater gebruikt. Gek eigenlijk dat geen enkele cannabisboer zo'n optimale voeding verkoopt.

          Watergeven op cocos is een bitch, daarom gebruik ik het niet en daarom blijf ik er ver van weg. Eigenlijk wil ik problemen op kokos ook helemaal niet tackelen, want ze zijn altijd complexer dan op eerste gezicht lijkt. Er spelen, in tegenstelling tot potgrond, altijd vier of vijf factoren meer mee. Daarom zul je mij 't nooit zien adviseren.

          Het ding met cocos is dat ik nu best wel kan peilen wat de mogelijke oorzaak is, maar het kan goed zo zijn dat je over twee weken tegen dezelfde problemen aan loopt met een totaal andere oorzaak. Om daar goed mee om te gaan, moet je een bult kennis en ervaring hebben. Die heb ik, en daarom heb ik geen zin in cocos; elke week weer een ander probleem. Het is daarnaast vrij licht, dus in de herfst waait zeker alles om.

          Als je de plant nog gaat/wilt verpotten in iets groters, haal dan gewoon potgrond bij de supermarkt. Misschien kun je aardig wat cocosaarde uit de kluit kloppen zonder de wortels echt te beschadigen - niet gaan zitten kammen of harken dus, maar gewoon de droge cocos een beetje uit de kluit kloppen met je hand.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #10
            Hallo, de vlekken blijven en er beginnen nieuwe verbrande puntjes te komen lijkt me. Dit is toch door het overvoeden of zit ik mis?
            Denk dat ze niet echt meer te redden vallen omdat ik nu naar alle tips luister en er blijven bruine roestige/gele bladeren bijkomen....
            Mvg

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Heb je kans om te verpotten ? Zoals hierboven vermeld denk ik dat dat de nieuwe groei zal stimuleren , verpotten in gewone grond. Als je net als ik ph8.3 uit de kraan hebt, ga je met cocos blijven problemen hebben enk ik toch als ik alles hier zo lees... ph - is citronzuur of andere maar zolang je geen ph meter hebt ga je er ook niets mee verbeteren . Test strips is het goedkoopst om te weten maar om van 8 naar5.5 ph te gaan zonder meter, moeilijk...

            • Lerrihuana
              Lerrihuana commented
              Editing a comment
              Klopt indd, te veel voeding. Koop een zak potgrond en probeer de plant te redden haha
          Bezig...
          X