Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Het gaat slecht na 10 weken, hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het gaat slecht na 10 weken, hulp

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Te nat zo te zien...........

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment

    #3
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Als je zo weinig grond in de potten doet zit je al snel met tekorten.
      Hoeveel voeding geef je precies van welke en hoe vaak ?

      De bovenste 4cm is precies het stuk wat niet belangrijk is


      We hebben trouwens een helpdeskforum voor problemen.
      Het hele forum is opgedeeld in subforums voor specifieke onderwerpen.
      Als ik de computer weer eens aanzet zal ik dit topic daarheen verplaatsen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5


        Hoi,

        Ik geef voeding van Plagron. Meerbepaald Power Zym, (1ml/l) Power roots (1ml/l) en Fish Force (10ml/l) ik maak me zo 1l en dan doe ik er nog eens 2l water bij. Dit doe ik omdat de Fish Force de PH naar beneden haalt.
        Als ik 1l water met Fish Force verdun met 2 L water, zit de PH terug tussen de 6 en 6.5.

        Ik geef dus ongeveer 600ml water met voeding per plant, enkel als de grond droog staat.
        Last edited by QnQ; 7 July 2020, 18:59.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Allrite..ik ben geen Plagron aanhanger, dus daar moet iemand anders maar op antwoorden.
          Imo is powerzym, power roots overbodig en fish force moet je maar 1x per week geven, maar dat is niet voldoende zoals is te zien.
          Ik weet ook niet precies welk schema bij die Fish force hoort want volgens mij is dat geen basisvoeding maar een additief en heb je er nog een aparte groei- en bloeivoeding bij nodig.

        #6
        Zo staan ze ze vandaag bij:
        De ene heeft gele randen, ik dacht dat dat overvoeding was?
        De andere gele bladeren, ik dacht dat dat ondervoeding was.

        Dat, terwijl ze hetzelfde krijgen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
          Te nat zo te zien...........
          Hoi Ipie,

          Ik heb ze gewogen, maar als ze droog staan, hoeveel water moet ik er dan terug bijdoen? Tot het er vanonder weer uitloopt?
          Maw, ik weet hoeveel ze wegen als ze droog zijn. Dat was 12kg. Maar dan weet ik nog niet hoeveel water ik erbij moet doen, of ben ik mis?

          Het viel me wel op dat het water er weer snel uitstroomt.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep, een kamerplant is nog wat moeilijker, want die moet je jaren in leven houden Ipie, een wietplant is na 3-4 maanden al dood.

            @Heavy, lees dit topic even door dan weet je waar je aan toe bent hier.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment

          • Heavyc
            Heavyc commented
            Editing a comment
            Geen probleem Ipie

          #8
          beetje investeren ik zou ze overpotten,heel klein beetje afwasmiddel bij je gietwater doen helpt ook tegen uitgedroogde aarde
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #9
            denk dat je aarde kurkdroog staat , eens proberen met beetjes water geven zodat je aarde terug vochtig blijft

            om de half uur zolang tot de pot verzadigd is ( aarde donker blijft )

            Comment


              #10
              volgens ik zo lees gebruik geen groeivoeding of bloeivoeding klopt dat of ben ik mis ?

              Comment


                #11
                Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
                denk dat je aarde kurkdroog staat , eens proberen met beetjes water geven zodat je aarde terug vochtig blijft

                om de half uur zolang tot de pot verzadigd is ( aarde donker blijft )
                Hoi Jura,

                Ik dacht het ook, maar volgen Ipie is het te veel water. Ik hoor de 2 uitersten.

                Mijn gedacht gaat ook naar voeding, aangezien het de onderste bladeren zijn die "leeg" staan.

                Alleen, ik dacht dat die fish force voeding was.
                Is er een all in voeding die je mij kunt aanraden? Ik dacht dat pakket van Plagron, maar niet iedereen is er fan van.
                ​​​​

                Comment


                • Jamzieman
                  Jamzieman commented
                  Editing a comment
                  Ik mag niet klagen van plagron ik gebruik grow en bloom pure zym, vita race en green sensation,ik zou ze wat grow gaan geven met een ph van 6.5 ong.

                • Heavyc
                  Heavyc commented
                  Editing a comment
                  Thanx Jamzieman

                #12
                Tekorten en blokkades zie je over het algemeen onder in de plant. Verder som je een heel lijstje met troep op die ik nog nooit gebruikt heb en nooit zal gebruiken dus zou zeggen ff overpotten naar grotere pot met goeie grond en dan lekker begin aug langzaam met wat bio bloeivoeding gaan beginnen. Less is more.

                Meten is sowieso voor Jeannette en al die troep is alleen goed voor de growshop.
                ​​​​​​
                maar dat is hier al 1000x gemeld dus ik geniet er tegenwoordig maar van..

                Suc7
                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                Comment


                • Heavyc
                  Heavyc commented
                  Editing a comment
                  Bedankt!

                #13


                Bedankt Q, ga ik doen.
                Last edited by QnQ; 8 July 2020, 11:01.

                Comment


                  #14
                  Dus de plant weegt 12kg met pot? Dat lijkt mij veel te veel.. hoe veel liter is de inhoud van de pot?

                  Ik heb 18 liter potten en die wegen tussen de 6 en 8 kg. Het zou eens naar 9 kunnen gaan bij een grote watergift. Maar 12 is veel te veel als je geen mega potten hebt. Ik zou in dat geval dus even een week geen water geven.

                  Succes!
                  Mijn kweekverslagen:
                  https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                  https://tinyurl.com/y69gjs6g

                  Comment


                  • Heavyc
                    Heavyc commented
                    Editing a comment
                    Het is een pot van 26L.
                    Ik heb ze bij het verpotten gewogen, dus DROOG. Ik zat aan 12kg.

                  • Spacende Hollander
                    Spacende Hollander commented
                    Editing a comment
                    Ok..vreemd dat ie dan zoveel meer weegt dan mijne. Dan weet ik niet wat er aan schort.

                  • Waldpiek
                    Waldpiek commented
                    Editing a comment
                    Zo vreemd is dat gewichtsverschil niet. Als jouw pot van 18 liter 8 kg weegt is 12 kg voor een pot van 26 liter net zo zwaar. In verhouding

                  #15
                  Ja dat snap ik maar mijn pot is droog dus 6 kilo en na water geven pas 8kg. Het stond er inderdaad wat vreemd aangegeven door mij. Maar uitgaande van mijn 18L pot van 6 kilo leek mij een 26L van 12 kilo aan de zware kant.
                  Mijn kweekverslagen:
                  https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                  https://tinyurl.com/y69gjs6g

                  Comment

                  Bezig...
                  X