Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kalium tekort?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kalium tekort?!

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    ik heb een buitenkweek amnesia haze staan. Zit momenteel in week 8 van de bloei! Plant gaat goed en zitten mooie toppen aan. Alleen sinds een week zie ik verschijnselen van kalium tekort. Onderste bladeren zijn helemaal verschroeid en het leek over te zijn maar nu worden de bladpunten aangetast tot aan de top.

    ik geef extra bloei voeding van biobizz maar twijfel of dit het oplost/erger maakt. Wat denken jullie wat de oorzaak is.

    de foto is van de hoogste bladeren
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dit is een foto van de onderste bladeren
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Als je de Biobizz voeding gebruikt moet je ook de Grow door blijven geven tijdens de bloei.
      Bio-organische voeding werkt niet binnen 24 uur, en de schade die er nu zit zal niet meer minder worden.
      Ik zie de hele plant niet, maar ze lijkt me ook wat groot voor de pot.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Biobizz grow geef ik ook! Het is meer dat ik nu overal lees dat sit een tekort is maar vraag me meer af of dit ook niet een overschot kan zijn? Want extra dosering van de biobizz bloom verhelpt het niet.

        Comment


          #5
          Het wordt met de dag erger! Heb ze nu ff 2 dagen alleen water gegeven.

          iemand hier ervaring mee??!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Beginnende kweker hier! Had het al eerder geprobeerd maar omdat de problemen verergeren probeer ik het nog een keer!

            ik ben bezig met mijn eerste buiten kweek met amnesia haze van RQS. 5 weken laten groeien en toen 12 uur per dag verduisterd. Zit nu in begin week 9 van de bloei. Plant heeft het goed gedaan alleen met uitzondering dat 2 onderste bladen bruin werden en geel van binnen. Leek op kalium tekort maar zag verder niks.

            Sinds vorige week zie ik de bruine aanslag op alle blaadjes tot aan de hoofdtop. Dit wordt steeds meer!
            ik heb veel research gedaan op bladproblemen en het lijkt een kalium tekort maar niet 100% zeker.

            verdere info: biobizz allmix en voeding gebruikt. Voor in de bloeifase gebruik ik biobizz bloom, topmax en grow.

            heeft iemand hiermee ervaring? Je zou me hier heel erg mee helpen!

            de foto is van de bovenste bladen genomen

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              hey, ik kan je niet helpen met je probleem maar wel een kleine tip geven: probeer in de titel van je topic het probleem te beschrijven kort en bondig. Als iemand met hetzelfde probleem later in de zoekfunctie zijn probleem intypt komt die misschien wel bij jouw bericht uit en zou die geholpen zijn. Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd om in de zoekfunctie van het forum "bladpunten kleuren bruin" te typen?
              De Bloemen Van Bri

              Comment


                #8
                Topic samengevoegd met andere topic.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ik denk oprecht dat je pot te klein is.
                  Niet zozeer dat dat een probleem is op zichzelf. Maar de wortels scheiden allerlei stofjes af om de bodem pH te regelen en andere zooi aan te sturen. Als een pot helemaal vol wortels zit, dan is dat effect op het kleine restje aarde wat nog over is, best wel gigantisch.
                  Dan krijg je vage problematiek, dan drinkt de plant de pot in een halve dag leeg, dan geef je gauw weer te veel water. En zo voorts.

                  Als je een pot neemt die 20cm diameter meer heeft, dan zou dat voldoende moeten zijn tot het eind van de bloei.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een kleine pot van 3L. Dit toen gedaan omdat ik de plant niet al te groot wou laten worden.

                    Comment

                    Bezig...
                    X