Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Fanleaves worden geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fanleaves worden geel

    Korting op 420shop
    Hoi weedies,
    zoals je kan zien op de bijgevoegde foto kleuren de fan leaves van mijn plant van lichtgroen naar geel;
    Het is een Polar Express auto e ze staat nu voor de negende week ;
    Ph 6.3
    Moet ik me zorgen maken ?
    Alvast bedankt !
    Attached Files

    #2
    Lijkt op wat voedingstekort. Ze begint de oudste bladen leeg te trekken. Is niet per se een groot probleem denk ik. Probeer eens wat voeding bij te geven.

    Comment


      #3
      Geef je bloeivoeding?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Jazeker,maar slechts 1/3 van de normale dosis,de pot is gevuld met een kwalitatief hoogwaardige potgrond,perliet en aangekochte bodemverbeteraar (compost)

        Comment


          #5
          Als je nu switcht naar groeivoeding, dan zal het probleem niet meer uitbreiden verwacht ik.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Het is te proberen,ze moet nog een week of drie denk ik.
            Maakt het dan nog veel uit om te veranderen...ik was van plan om ze gewoon regenwater/leidingwater 50/50 afgezuurt naar 6.3 te geven.
            Wat denk je er van ?

            Comment


              #7
              LR2 Is groeivoeding zover in de bloeifase wel goed, i.v.m. te hoge stikstof % ? Of doelde je meer op Kalium tekort? Zo ja, kan RONCIU
              Dan niet beter de bloeivoeding verhogen en meer dan 1/3 geven?

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Wat is er mis met hoge stikstof %? Dat het vies smaakt is anekdotisch, dat het de bloeikracht zou verlagen is anekdotisch. Eigenlijk zien we alleen P+K voeding gebruikt worden in fruitteelt en teelt die bedoeld is om zaden te produceren. Wij doen die twee dingen niet met onze planten. De plant laat zien dat ze stikstof nodig heeft. Het zou dan gek zijn om enkel P+K te geven en stikstof weg te laten. Ik vind het gek dat wij als telers de driekwart van de teelt naar de plant luisteren en dan in de bloei alles overboord gooien wat we weten en een oud trucje herhalen. Een trucje gebaseerd op wat?
                Als een calyx gemodificeerd blad is, en dat is het, waarom zouden we die dan uithongeren?
                Tot nu toe is er niemand geweest die mij dat kan uitleggen. Behalve met wankel/geen bewijs en wat verhalen van kwekers uit de jaren 1990. Diezelfde gasten deden aan stamsplijtingen, spoten verboden gifstoffen, gebruikten haarlak om de boel te verzwaren.. Ik kies liever voor een logische aanpak: de plant geeft aan dat het iets tekort komt, dan vul je dat tekort aan.

              #8
              Dat van die stikstof % is info die ik m.b.v. Google heb gevonden, intussen (had ik eerder moeten doen) heb ik ff hier de zoekfunctie gebruikt, en e.e.a. is me wel duidelijk geworden, m.n. dat je stopt met stikstof geven, dan moet de plant stikstof uit het blad halen om het tekort op te heffen om het vervolgens naar een ander deel te brengen,
              pure energieverspilling.
              Voor RONCIU en andere lezers hier de link:

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom

              en deze:

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom

              Bedankt, en succes.

              Comment


                #9
                Hartelijk dank voor deze info....voor jullie ook succes !

                Comment


                  #10
                  De uitdaging om mijn logica omver te werpen staat nog steeds hoor! Old dawg
                  Als jij, of iemand anders daar gaten in kan prikken, dan graag! Ik wil het liefst zo geinformeerd mogelijk zijn over ons lieve plantje. Maar dat hele bloeivoeding verhaal dat rijmt gewoon totaal niet met alles wat de plantenbiologie mij geleerd heeft. Vandaar dat ik het gewoon niet logisch vind en er een theorie aan vast heb geplakt mbt die vergeling. Maar mocht jij of iemand anders iets vinden wat duidelijkheid schept, dan hoor ik 't graag.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X