Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad kreukelt midden in de plant (buiten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad kreukelt midden in de plant (buiten)

    Korting op 420shop
    Goedeavond mede smokers.
    ik heb een ( nog )klein probleempje wat ik met jullie wil delen en graag tot een oplossing wil komen.

    Soort: 3x Black jack van sweet seeds & 2x gorilla glue, merk ben ik helaas vergeten. 16-5-2020 in de volle grond gezet.

    Medium: 200 liter batmix en 1.5kg biologische kippenmest korrels per plant.

    Water/voeding: Ik heb tot nu toe pas 2x water gegeven sinds die in de volle grond staat. En dat was de laaste 3 weken met de hitte golf. Wat ik toen heb gegeven is 10 liter water met op elke liter water 2.5ML alga grow (plagron) 1ML wortelstimulator (plagron) 1ML pure zym ( plagron ).Tussen de waterbeurt heeft ongeveer 10 dagen gezeten.

    Het blad probleem is nu ongeveer 1 week oud. Bij de ene plant iets erger dan de andere. Ik zelf denk dat het te maken heeft met groei/bloei overgang. dus misschien een Magnesium te kort? Ik voeg nog een aantal foto's toe ter verduidelijking van het probleem.

    Mvg jullie mede stoner
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Blackjack; 1 September 2020, 01:22.

    Comment


      #3
      Poeh flinke joekels heb je staan!

      Comment


        #4
        Niemand die mij kan helpen?

        Comment


          #5
          Ik heb geen idee wat dit zou zijn nee..

          Maar om dit topic een beetje levend te houden zal ik ff wat losse flodder gedachtengoed strooien

          1,5 kilo kipmestkorrels en 200 liter batmix per plant klink voor mij als erg veel. Gebruikte zelf altijd koemest korrels, en dan was 1 hand strooien om de 1/2 maand zat. (per plant).
          Misschien een keer 300 gram door de grond mengen van te voren.. nooit gewogen eigenlijk.
          Maja, dit zijn ook wel joekels. Zo groot heb ik ze nooit... En in de open grond trekt de voeding ook langzaam weg.

          Mijn eerste gedachte is dat je ergens een beschadiging of rot ofzo in een vertakking hebt waardoor een gedeelte van je plant uitdroogd/afsterft.
          Maar dat had je zelf waarschijnlijk al lang ontdekt, en het is ook wel bijzonder dat ze dit dan allemaal hebben. Dat is dus een nee.

          Bladluis of andere beestjes kunnen ook voor gekrulde bladeren zorgen. Maar dat verklaart de vergeling niet.

          Volgens mij zorgt magnesium tekort doorgaans niet voor krullend blad.

          Fosfor tekort kan dat volgens mij wel.. ? Dat zou overeen komen met het omschakelen naar bloei. dan willen je planten meer fosfor.. Maar beetje sterk wel.
          Check deze link ff, maybe herken je hier iets. https://www.growweedeasy.com/cannabis-symptoms-pictures

          Of misschien een probleem ergens bij de wortelen? Mollen/ratten/muizen?
          Wortelproblemen kunnen zich op allemaal verschillende manieren uiten.... Maja, voor mij allemaal speculatie..
          Ik had 3 jaar terug een plant met wortelschade, en dat leek hier wel veel op.

          Als iemand hier meer over wet te vertellen, denk ik direct aan LR2 of QnQ .
          Last edited by Nederhigh; 1 September 2020, 17:23.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Als het zo plaatselijk is dannis het zeker geen tekort of overschot.
            Beetje moeite doen om die plant even goed te bekijken he, er zal wel ergens iets zitten dat er niet hoort.

            Ik had m’n tijd al besteed aan dit topic met verplaatsen en de titel aanpassen.
            Elke keer zomaar mensen gaan taggen vind ik zelf niet zo fijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Sorry.. zal het niet meer doen. ook vast excuses aan lr als hij daar hetzelfde over denkt.

            #7
            Zou het hittestress kunnen zijn? We hebben namelijk wel een flinke hittegolf gehad. En als ik na mijn planten kijk zijn ze allemaal op plekken waar de zon de heledag op staat na boven gekrult/af aan het sterven. Aan de achterkant waar de zon weinig schijnt is het stukken beter.
            Foto 1 = Voorkant
            Foto 2 = Achterkant

            Mvg Blackjack.
            Attached Files

            Comment


              #8
              Hitte in combinatie met te zwaar bemeste grond kan best eens een oorzaak zijn.

              Over dat overschakelen naar bloei: Het is niet zo dat een plant opeens een ander eetpatroon gaat hanteren wanneer de bloei inzet, dat hebben kwekers ooit zelf verzonnen. P+K voeding is bedoeld voor de fruitteelt en zadenproductie, wiet is geen fruit en zaden willen we liever niet. Ik vind het raar om daar dan op aan te sturen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X