Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Buitenplant is slap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenplant is slap

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Nabil Amzieb; 22 September 2020, 20:07.

    #2
    of hij is aan het doodgaan of hij staat zeiknat of allebei maar nog nooit gezien bij zo,n mooie buitenplant echt raar
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Hi jorem, dat hij aan het doodgaan is is mij wel redelijk duidelijk helaas

      ​​​​​​Hij heeft ook niet belachelijk veel water gekregen, zeker sinds ze grote dames zijn geworden, heb ik ze meer zelf naar water laten zoeken. Mijn andere plant staat nog kerngezond, hier een foto van een week of 2 geleden voor het verschil.
      ​​​​​
      Attached Files

      Comment


        #4

        Comment


        • Nabil Amzieb
          Nabil Amzieb commented
          Editing a comment
          Yess Reefer, zojuist gedaan. Ik zie geen enkele sporen van beschadiging, rare plekjes of wat dan ook.

        • Nabil Amzieb
          Nabil Amzieb commented
          Editing a comment
          Dat heb ik zojuist gedaan, niks opvallends qua beschadigingen of schimmels.

        #5
        Volgens mij heb je ook last van stamrot of wortelrot als overdag de bladeren ook slap hangen

        Te nat staan in de volle grond lijkt me wat onwaarschijnlijk controleer even je stam of je er schimmel op ziet zitten .

        Comment


        • Nabil Amzieb
          Nabil Amzieb commented
          Editing a comment
          Oke, goeie tip, zou dit ook op dusdanig korte termijn kunnen ontstaan? Lijkt mij wel heel abrubt, plant leek keurig netjes laatste tijd.

        #6
        Bij deze een foto van de stam, ik zie persoonlijk niks vreemds, er zitten wat kleine glitteringen op, maar dat ruikt naar wiet, haha. Wat ik verder kan vermelden van de plant is dat bestwel wat blad inmiddels bruinig wordt ook en er bijna afvalt, die trek je eraf als een grassprietje.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Die buis veroorzaakt geen onoverkomelijke schade, sommige kwekers " stimuleren " wortelgroei, door stangen/stokken in de grond te drukken, waardoor de beschadigde delen nieuwe wortelgroei vertonen.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam jaja, vertel dat tegen mijn overleden stokboon begin juni. Stokje geprikt, weekje later hadstikke dood.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik heb het over wietplanten en niet over stokbonen, die krengen kunnen niks hebben.

        #7
        Ben wel benieuwd naar een foto van overdag van de gehele plant

        Comment


          #8
          Ik ook maak is foto overdag.
          God was never on your side..

          Comment


            #9
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.
            Last edited by QnQ; 24 September 2020, 10:58.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              5 liter op droge grond komt 3cm diep.

              Het is te nat of te droog of de wortels zijn beschadigd.
              Meer keuzes zijn er niet zolang het niet vriest.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              100 liter dan maar.

            • Nabil Amzieb
              Nabil Amzieb commented
              Editing a comment
              Net water bijgegooid op jullie aanraden, zullen zien of t nog wat uit zal halen

            #10
            Ligt maar een kleine deklaag op, de rest zit tuinaarde onder.

            Comment


              #11
              Aan de planten eromheen te zien zit er wel gewoon water in de grond.
              Zou mij verbazen als ze zo ineens gaat hangen door een watertekort in de volle grond. Ik heb mijn plant op de verhoogde moestuin al 3 maand geen liter water gegeven en die staat er nog mooi fier bij.
              Denk dat we alle boxjes wel aangevinkt hebben behalve wortelschade dan.?
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Nja, dan moet het wel echt flink gezakt zijn.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Dat zou dan wel een zandgrondje op de veluwe moeten zijn want hier in Zeeland bestaat dat niet dat je plant in volle grond geen water zou krijgen .
                Dacht eigenlijk dat ie door die pijp water gaf direct bij de wortels maar dat heb ik dan verkeerd begrepen .

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Is voor mij ook wereldvreemd. Nog nooit gehad dat er echt geen water in de grond zit. Zelfs met die hete-droge zomer vorig jaar konden de wietplanten overal prima water vinden. Ook die op de hoge moestuin. Genoeg andere gewassen die wel echt water nodig hadden. Maar wiet kan volgens mij best diep wortelen.

              #12
              Maar ookal wordt deze plant van het jaar niet zoveel meer, er zitten wel wat beginnende toppen en hars aan. Is het wellicht waard om er nog hash van te maken? En hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Denk niet dat je daar echt stoned van gaat worden.

              #13
              Paar dagen aangekeken, het leek allemaal maar kansloos en volgens mij is het wortelrot. Heb hem zojuist uit de grond gehaald, aan de experts om te oordelen. Het buitenste deel van wat net onder de grond zat kun je vrij makkelijk wegkrabben en is wat snotterig. Ook zijn alle fijnere wortels erg bruin. Volgend jaar beter en alle hoop op mn andere plant!
              Attached Files

              Comment


                #14
                Tevens was de grond nog keurig vochtig en eigenlijk al nat zat, denk dat die paar liters extra in ieder geval niet geholpen hebben.
                Attached Files

                Comment


                  #15
                  Oorspronkelijk geplaatst door Nabil Amzieb View Post
                  Paar dagen aangekeken, het leek allemaal maar kansloos en volgens mij is het wortelrot. Heb hem zojuist uit de grond gehaald, aan de experts om te oordelen. Het buitenste deel van wat net onder de grond zat kun je vrij makkelijk wegkrabben en is wat snotterig. Ook zijn alle fijnere wortels erg bruin. Volgend jaar beter en alle hoop op mn andere plant!
                  Ik vermoed dat de stam ooit aan het rotten is geslagen, en dat houtluizen en pissebedden die laatste klap hebben toegediend. Die knagen een centimeter aan cambium weg per nacht als ze met grote aantallen zijn.
                  Stamrot die vrijwel helemaal rondom loopt komt bijna nooit door rot alleen; dat is vaak plaatselijk. Maar zodra er iets gaat rotten dan komen de pissebedden en houtluizen (engels woodlice) er als de kippen bij en knagen ze de boel verder door. De wortels kunnen dan geen energie meer krijgen uit het blad, en het blad kan weer geen water krijgen van de wortels. De rot die je dan nog vind is vaak een gevolg, niet de oorzaak. Vaak is die hele ring ook net onder de aarde of op het raakpunt met de aarde.


                  Aangezien pissebedden en houtluizen tot de kreeft-achtigen behoren, kun je ze ook niet bestrijden met insecticiden of iets dergelijks. Geen idee hoe je ze kunt voorkomen of verhelpen; ze komen overal zolang er maar vocht is.
                  Pissebedden zijn in principe onschadelijk voor onze planten, maar aangezien ze zo veel op houtluis lijken behandel ik ze even als hetzelfde beestje.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X