Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gekrulde bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gekrulde bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi , weet iemand waarom de bladeren zo krullen? deze zijn nu 2 weken oud. Morgen worden ze verpot, nog niets van voeding gegeven enkel water met een ph van 6.5. De lamp is een mars hydro ts3000 en staat nu op halve kracht.

    Grten
    Attached Files

    #2
    Zoek eens op klauwblad.

    Potten tillen, zwaar is geen water.

    Deze zijn waarschijnlijk aan overpotten toe, komen de wortels er al onder uit?

    Comment


    • Eiwoz
      Eiwoz commented
      Editing a comment
      Ja ze hebben al flink wat wortels, morgen gaan ze in hun grote pot. Ik gebruik de batmix van plagron is nog een paar weken voorbemest. Ik denk dat ik te veel water geef, een tensiometer zou handig zijn maar is al een kleine investering voor 10 planten. Grten

    #3
    Nogmaals: potten tillen.

    Comment


      #4
      Veel te kleine potjes om ze twee weken in te hebben. Die drogen uit waar je bij staat met krullend blad als gevolg. Neem grotere potten, bijvoorbeeld van 11 of 18 liter en verpot je plantjes z.s.m. En aangezien je grond vet is, inwateren met alleen water (pH 5.5) zo'n 15% van de potgrootte maar wat meer is niet erg. Dan water je een week niet en probeert binnen een paar dagen de lamp op volle kracht er zo dicht mogelijk op te hebben.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Eiwoz
        Eiwoz commented
        Editing a comment
        Dus enkel water geven met een ph van 5,5?

      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Maak er op aarde 5.8-6.3 groei en 6-6.5 bloei ph van?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eiwoz, verpotten naar de eindpotten en dan inwateren met alleen water pH 5.5 ja. Rickysticky zo hoog ga ik nooit op aarde alhoewel ik graag geloof dat jouw waarden ook prima zijn. Voor de groei houd ik pH 5.5. aan en tijdens de bloei 5.8 net als bij hydro. Uitgaand van een oplopende pH en dat gaat goed. Maar vele wegen leiden naar Rome.

      #5
      Wat hork zegt
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Ik zou die pH niet eens regelen joh.

        In begin van de groei is alle potgrond een beetje overbemest. Dat is vrij normaal. Dan krijg je weleens wat golvend blad.
        Als je niks reguleert en de planten gewoon door laat groeien, zie je daar over twee weken niks meer van terug.

        Continu een te lage pH geven kan later weer leiden tot allerlei issues die makkelijk vermeden hadden kunnen worden. Vooral voor beginners is dat een probleem, want bijsturen op de bijsturing wordt op een gegeven moment hogere wiskunde. Dan ben je de hele basis al kwijt voordat je er kennis mee gemaakt hebt. Simple city is kie.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X