Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Krullende, zwakke bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krullende, zwakke bladeren

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, de oudste bladeren van mijn plant zijn zwak, krullen in elkaar en hebben een vreemde textuur. De plant groeit goed en heeft stevige takken, maar dit maakt me wel zorgen en zou dit graag kunnen oplossen. Heb al ergens anders hulp gevraagd en heb ook de sticky gelezen maar vind niet echt iets gelijkaardigs.

    Auto Colorado Cookies van Dutch Passion vandaag op dag 23
    Marshydro TS1000 op 20/4
    20L pot
    Gewone potgrond met perliet ongv 70/30. Heb tot week 3 niets van voeding gegeven, enkel in week 3. Twee keer 0,5ml BioBizz Grow, maar hier kan het niet aan liggen, want de problemen zag je al tijdens de tweede week. Kan het gewoon aan het zaadje liggen? slecht zaadje? Ik heb alles hier bijgehouden, met foto's op bijna elke dag. Scherpe, duidelijke foto's dus hopelijk kan iemand het probleem vinden. Hulp is meer dan welkom

    https://growdiaries.com/diaries/8192...al-by-drainboy

    Op dag 14 zie je al dat de bladeren beginnen krullen.


    #2
    Foto’s hier uploaden aub anders hebben we nooit een goed topic met dit unieke probleem.
    Nahja...en veel mensen klikken niet naar andere websites.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Klopt, op andere websites kun je net zoveel informatie ( vaak) vinden
      als antwoorden hier. Maar zonder foto's wordt het vaak lastig of
      niet te bepalen wat er aan de hand is dus, foto altijd belangreik.......

    #3
    Excuses! Dit is op dag 23. Gisteren met LST begonnen. Oudste bladeren zien er slecht en zwak uit.

    IMG_6078.jpeg IMG_6077.jpeg IMG_6079.jpeg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wat een zootje, meet je de pH?

    • palazer00
      palazer00 commented
      Editing a comment
      Nee, valt de plant nog te redden als ik hier nu mee begin? Ik geef het gewoon kraantjeswater

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou nog eventjes wachten met lst tot ze terug herpakt, onnodige stress nu denk ik...

    #4
    Denk dat het probleem onder de grond zit. (je hebt er geen fan op staan blazen toch?)
    De toplaag lijkt erg droog, maar recht onder de plant is het mogelijk erg nat ?
    Of droog....dat kan ook....te nat of te droog ziet er in het begin bijna hetzelfde uit.
    Als je die zak even oppakt aan de randen dan weet je het wel denk ik...als het erg zwaar is dan is het 'te nat'.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Bedankt voor de reacties. Ik heb enkele gaten aan de onderkant van de zak gemaakt en heb geen water meer gegeven sinds toen en de plant staat al minder slap. Heb ook de twee grootste bladeren helemaal onderaan verwijderd. Heb ook een pH meter besteld en calmag. LST momenteel even stopgezet

      IMG_6158.jpeg Dag 26

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik denk als je de ph van kraanwater gaat meten dat het verschil groot gaat zijn, net als bij mij. Eenmalig niet afgezuurd zonder voeding gegeven en ik zat al met een blokkade. Hier geen blokkade hoor. Wel de ene plant bij de andere van dezelfde soort zag er meer van af dan de andere... dus niet spoelen maar ph meten tussen 5.8 en 6.5 fzo. Eerst alles toevoegen van voeding aan je water en op het laatst meten he. Bekijk het even hoeveel de ph zakt met voeding erbij. Dan zie je welke duw ze krijgen met en zonder voeding. Het verschil is dikwijls te groot voor de plant . Mijn kraanwater ph is 8.3 dus veel te hoog als ik niet afzuur en geen voeding bijgeef. Als je kraanwater eerder 7 is kan de plant dat wel trekken denk ik.

      #6
      Stuur die cal mag maar terug want die heb je niet nodig.
      Dat zit voldoende in je kraanwater.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • OmeKorpo
        OmeKorpo commented
        Editing a comment
        Ik zit ergens in het midden.

        HPS + Full Spectrum schijnen bij ons water in de randstad geen calmag nodig te hebben. Het toevoegen van extra calmag schijnt iets van de blupers te zijn.
        Voor mijn gevoel had ik het wel nodig onder mijn full-spectrum maar daar kom ik deze rond wel achter.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Als je geen waterontharder hebt en maandelijks je douchecabine moet behandelen met antikalk, dan zit er voldoende in het water.
        Calcium en ook magnesium is een micro-element, het zit ook in de meeste voedingen.
        Als je cal mag gaat toevoegen zonder dat de plant tekorten laat zien, dan kun je allerlei problemen uitlokken die moeilijke diagnoses krijgen.
        Wanneer je een normale pH hanteert en niet te laag gaat zitten, dan is calmag bijna nooit nodig.
        Ik zie een boel nieuwelingen veel adviseren dat men op aarde de pH te laag houdt, om eventuele stijgingen (hoe dan?!) te counteren.. Maar dat is een denkfout die ze later terug zal bijten.
    Bezig...
    X