Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem help please?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem help please?

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb een vraagje en hoop dat iemand er een antwoord op heeft, ik kweek op Steenwol en heb blad probleem zit nu op dag 2 van de bloei en merk eigenlijks van het begin al dat de blaadjes wat geel worden van binnen uit. Zie foto’s heeft iemand hier een antwoord op? Ph in de matten is 6,5 en EC 0,7 om dat ik gisteren flink gespoeld heb met PH 5,5 en EC 0,2 geef nu water met EC 1,5 en PH 5,7 mvg Al Capone.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Al Capone; 2 November 2020, 21:29.

    #2
    Bladprobleem help please ??

    No shit Sherlock.
    Je post in de helpdesk, en het forum bladproblemen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Geel licht zie je verdomd weinig mee, effe foto onder wit licht.

      Steenwol meestal ph de oorzaak.

      Als je nog geen pruikjes hebt, geen bloei voeding geven.

      Comment


        #4
        Ec lijkt mij veel te hoog. Zijn het stekjes die je gelijk in bloei hebt gezet?

        Comment


          #5
          Ik switch nu weer terug naar groei voeding EC 1.3 en daar houdt ik hem deze week op. Ph waardes in de slab rond de 6.0 houden vind ik erg lastig. Dus dit is mijn plan. Ik houdt mijn ph rond de 5,5 in het vat en ga 1 keer in de 10 dagen spoelen. De stekjes hebben 5 dagen groei onder 150 watt tl licht gehad en 3 dagen HPS. Ben niet gelijk gestart met druppel beurten zou dat het probleem kunnen zijn? Dat de slabs daardoor zijn verzuurd? Mvg Al capone en bedankt voor de reacties

          Comment


            #6
            gewoon water geven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Comment


            • Al Capone
              Al Capone commented
              Editing a comment
              Zonder voeding bedoel je?

            #7
            Ik zou de problemen gewoon oplossen.

            Kijk, je kunt 't niet doen, maar dan blijf je met problemen zitten. Als je ze nu aanpakt dan kun je er zeker van zijn dat je in ieder geval weet wat de oorzaak is en hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. Dat is erg belangrijk.



            Als je na het lezen van dat stukkie nu denkt: Huh, wtf?!
            Dan kan dat best eens kloppen. Dat had ik ook toen ik deze thread opende, dus ik zet 't maar voort in die lijn.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Made my day. heerlijk.

            #8
            Steenwol moet je voeden en water geven vanaf het begin, ec is niet zo belangrijk, maar de ph moet wel op peil blijven.

            Comment


              #9
              Zou bijna zeggen Trips maar ff foto met normaal licht

              Comment


                #10
                Nja. het is wat he...
                dat de blaadjes wat geel worden van binnen uit.
                En dan een foto uploaden met geel licht.. Tja, zo zien wij er natuurlijk geen klap van he.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #11
                  De blaadjes worden sinds het begin al geel, maar we zien op de foto's alleen geel bij nieuwe groei.

                  Dames en heren thuiskwekers, loop eens naar uw tent en houdt de kleurenwaaier van uw lokale verfboer naast oud blad, en naast piepjong blad. Wat valt er op?

                  Bloei vindt plaats als er bloemen zijn. Het zit een beetje in de naam. Als je bloeivoeding geeft, is het wel wijs om te wachten op bloemen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #12
                    Hier nog wat meer foto’s ik ga vrijdag spoelen, geef nu weer groei voeding. Bedankt voor de reacties ook voor de vage alle tips zijn welkom

                    groeten al capone

                    Comment


                      #13
                      Ziet er niet echt uit als een kweekje voor eigen gebruik, met al die slabs en lelijke stekken.
                      Ga je een handeltje beginnen ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Al Capone
                        Al Capone commented
                        Editing a comment
                        Pardon?

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Ziet er niet echt uit als een kweekje voor eigen gebruik, met al die slabs en lelijke stekken.
                        Ga je een handeltje beginnen ?

                      • kelderkastje
                        kelderkastje commented
                        Editing a comment
                        Verkopen, pushen, hosselen, dealen, een coffeshop bevoorraden, ...

                        Wij zijn hier vooral kleinschalige huis/tuin/keukenboertjes die uit zaadjes kweken. Voor voornamelijk eigen gebruik.
                        Ikzelf schenk soms.wat weg.

                        Veel stekjes is eerder een productieding.
                        En dan kunt ge een consultant betalen die langskomt.

                        In plaats van hobbyisten lastigvallen.


                        Vandaar.

                      #14
                      Fijn dat ik wordt betiteld als Pro-kweker op basis van aannamen. Probeer alleen maar wat info te krijgen van de meer ervaren hobbyisten. Maar verwijder mijn account maar aub.
                      Ik ga op zoek naar een forum waar ik wel begrepen wordt.

                      Mvg Al Capone

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Ik stel gewoon een vraag maat.
                        Dat jij geen antwoord geeft is al een antwoord.
                        Het heeft niks met begrijpen te maken maar met de regels van het forum. sat.
                    Bezig...
                    X