Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stikstof & magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stikstof & magnesium tekort?

    Korting op 420shop
    Hee mede wiet fanaten,

    Ik heb van de zomer voor de eerste keer plantjes gezet.
    en na wat complicaties mocht ik niet klagen over de opbrengst.
    Aangezien ik een stevige roker ben 3/4 gram per dag, wou ik toch wat planten binnen zetten.
    Easy dacht ik, ja niet dus haha.

    Alle 4 de planten zijn niet helemaal gezond, maar 2 zijn in erge staat of die kant op aan het gaan (zie foto's)

    ik heb hier nog van plagron de volgende dingen staan.
    alga grow, bloom en pk-13/14
    dat laatste voedingsmiddel lijkt me hier niet van toepassing.
    Ook heb ik vandaag bloedmeel en kieserite gehaald.
    wat lijkt jullie verstandig om deze dames te geven?
    de verwachtingen zijn al niet meer heel hoog.
    maar het blijft een goede manier om te leren.

    planten zijn 6 weken oud en hebben 1x een dosis grow en bloom gehad.
    Als reactie op begin van huidige situatie

    stikstof plant: crystal meth auto
    magnesium: gorilla cookies auto

    600 watt hps.
    20/4 licht schema
    20/24 graden overdag, rond 18 in de nacht.
    plagron batmix
    Luchtvochtigheid schommelt tussen 30/40

    na het lezen op internet hoor ik graag jullie mening voordat ik actie onderneem.

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Als je eerst eens wat leest en rond kijkt op het forum snap je hoe alles werkt.
    Er passen tientallen foto's in 1 post en het is niet nodig meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten.

    - 3 posts samengevoegd -

    Grtz, Q.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by QnQ; 20 November 2020, 20:28.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Meet jij de pH van het water?

    #3
    Ben niet zo technisch in zulke dingen.
    Kon me posts niet vinden en foto uploaden maar per 1.
    maar heb al een uitleg gevonden.
    bedankt voor het wijzen erop.

    Nee, Ph meter heb ik vandaag besteld.


    Comment


      #4
      Dat stikstof zou kunnen, daar zou ik ook wat magnesium bij doen.
      Die magnesiumfoto is schade van spint.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Ik heb de laatste 2 weken met regelmaat best wat tijd gespendeerd aan het bekijken van me bladeren met een 120x microscope.
        zowel de onder en bovenkant.
        Ik heb geen beestje gezien zoals afgebeeld wanner ik op spint zoek.
        trek je niet in twijfel aangezien je heel wat meer ervaring als ik heb.
        kan ik zien aan je profiel en je kweekjes
        Maar heb je nog een andere theorie?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik heb geen andere theorie, anders had ik die erbij gezet.
          Misschien dat iemand anders het anders ziet.

        #6
        Hee,
        Ik ben er denk ik aan uit Maar zou toch graag jullie mening willen.
        bij me vorige kweek woonde ik in een andere woning.
        ik heb daarin geen problemen gehad omtrent voeding.
        nu in me andere woning heb ik de ph gemeten nadat het water op kamer temperatuur is gekomen en ik voedingstoffen heb toegevoegd.
        ik kwam op een ph waarde van 6,27.
        als ik he goed begrijp wat op internet en hier op het forum staat.
        dan zou de ideal ph waarde tussen de 6,5 en 6,8, liggen.
        de ph waarde zakt in het medium waarop verschillende waardes verschillende voedingstoffen worden opgenomen.
        Kan het dus zo zijn dat het extra toevoegen van voedingstoffen geen effect had
        Omdat de ph waarde te laag is waardoor de voedingstoffen niet kunnen worden opgenomen?

        Alvast bedankt mensen!

        Comment


          #7
          Als je meer dan een heel pH punt van de ideale waarde af zit, dan zou er nog geen probleem moeten zijn met de opneembaarheid van voeding.
          Ik gok een typische stikstofblokkade door overmaat aan bloeivoeding. Maar goed, ik weet niet precies hoeveel je daarvan gegeven hebt of niet.

          Een paar keer bijvoeden met allround groeivoeding zou het probleem in ieder geval kunnen laten stoppen met uitbreiden.
          De kans bestaat namelijk dat je bodem gewoon leeg is, en om die weer op niveau te brengen mag je best regelmatig voeden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #8
            Om de 2/2,5 dag de aanbevolen hoeveelheid op de fles.
            ik meet dit af met een doseerspuit.
            water ze rustig totdat er lichte uitloop is in de lekbak.
            had het hierboven niet genoemd maar het is wel echt vanuit onderin de plant ontstaan en heeft het zich naar boven gewerkt.

            Dankje voor je reactie
            Ik ga me eigen even inlezen over stikstof blokkade.

            Comment


              #9
              Wat het tekort veroorzaakt is lastig zo niet onmogelijk te zeggen. Toen ik begon met kweken heb ik uren op het internet gezocht naar afbeeldingen van bladeren met dezelfde symptomen als de mijne. Ik werd er niet wijzer van. Een complete goeie voedingslijn voorkomt tekorten en dan kun je je richten op kweken.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door KingOfTheBongo View Post
                water ze rustig totdat er lichte uitloop is in de lekbak
                Als je dat altijd doet met batmix staan ze misschien wel te nat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Dus je hebt nog geen pk 13-14 gegeven? Mag je ook wel geven denk ik ,wel te zien, hoelang moeten ze nog? Als ze nog maar een paar weken bloeit zou ik nog wachten met pk13-14, maar wel eens de aanbevolen max hoeveelheid bloom geven , met nog een scheutje groei mss, zoals hierboven al vermeld. 6.2 ph is redelijk perfect hoor. Heb je nog een foto van een weekje later? Wel zou ik geen vaste of traagwerkende voeding bijvoegen , de schok kan nogal groot zijn. Als je grond op voorhand maakt en bv kieseriet toevoegd, inwateren en een weekje laat staan zal de schok minder groot zijn...

                  Is wat ik hier geleerd heb in het laatste jaar, wou ik even meedelen met je ! Succes verder!
                  Last edited by Wesley pipes; 27 November 2020, 20:04.
                  Ganja always does the trick.

                  Comment


                    #12

                    Comment


                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Idd moeilijk , bv klauwvorming in de groei is meestal stikstofoverschot heb ik ook nog gehad deze ronde, maar het kan dan meerdere. Factoren hebben he, of een oud probleem zijn ook. Moeilijk om te onderzoeken maar leuk om opte lossen vind ik...Ben volop aan het leren nog..

                    #13
                    Ik lees even mee. Soortgelijk probleem hier. Ook bij mij krullen de blaadjes omlaag. Met speciale Bloom voeding zou je geen N- overschot moeten krijgen toch?
                    IMG_20201128_102945.jpg

                    Comment


                      #14
                      Mannen & dames als die er ook bij zitten.

                      Kan het zijn dat de problemen door het volgende komen.

                      Het zijn autofloautoflowers 25 liter batmix staan.
                      na 6 weken ben ik ze bij gaan voeding aangezien de batmix voor 6 weken voeding had.
                      Kan het dan zijn dat niet alle voeding uit de grond is gehaald door de plant.
                      vervolgens komt er nog en extra voeding bij wat dus teveel word.
                      Met een blokkade als gevolg?

                      Ben de hele tijd aan het zoeken naar en tekort maar kan natuurlijk ook een overschot zijn.

                      Yeahh i know, 25 liter voor een autoflower is veelste veel.
                      gaan we de volgende keer ook anders doen.

                      Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

                      Comment


                      • Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Waarom is 25 liter voor een autolozer te veel? Ik heb zelf de indruk hoe groter hoe beter. Heb maar 1 ronde autoflowers geprobeerd (niet bijster succesvol) en als ik het weer zou doen zou ik denk ik voor 50 liters gaan.

                      #15
                      Je geeft water tot het eruit loopt.
                      Dat is teveel, simpel zat.
                      Als je op aarde kweekt moet er geen water uit de pot lopen.
                      Dan geef je teveel of ze staan te droog.
                      Bij 1 is de pot erg zwaar, bij 2 is de pot heel licht.
                      Dus makkelijk te controleren.

                      Onregelmatig water geven heeft invloed op de EC in de pot.
                      Hoe droger de grond wordt, hoe hoger de EC oploopt.
                      Ga je dan veel water geven, zodat het uit de pot loopt, dan spoel je de voeding er weer uit.

                      Batmix moet je volgens de gebruiksaanwijzing alleen voor gebruik doorspoelen.
                      Niet een beetje nat, maar 2-3 keer de potinhoud aan water er doorheen om de aanwezige voedingsstoffen te activeren.
                      Dat je dan ook de helft daarvan uitspoelt zal er dan wel bij horen

                      Die 25L is prima.
                      Niet nodig voor autoflowers, die hebben genoeg aan 5-7L pot, maar als je organisch kweekt heb je wel 20-25L nodig om een stabiel bodemleven in tact te houden.

                      Mja, tis allemaal voor de volgende kweek he, deze zou ik niks meer aan doen als je met een week of twee gaat oogsten.
                      Enige tip die ik kan geven is probeer het eens met een andere basis : Een growmix of lightmix.
                      Daarbij zul je sneller en constanter voeding moeten geven, maar je hebt dan wel zelf de controle.
                      En als je organische voeding gebruikt misschien een keer investeren in een potje mycorrhiza.
                      Dat gaat bij overpotten in het plantgat zodat de wortels meteen contact maken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • KingOfTheBongo
                        KingOfTheBongo commented
                        Editing a comment
                        Dankje voor je uitgebreide antwoord!
                        Aan deze ronde ga ik ook niks meer doen.
                        De volgende is al aan ontkiemen in een propagator, geen autoflowers dit keer.
                        Neemt niet weg dat ik wel wil leren van de gemaakte fouten.

                        Ik neem je tips over een substraat mee, aangezien ik dit weekend naar de winkel rijd om het te halen.

                        EC waarde, mycorrhiza
                        weer wat nieuws geleerd.
                        Heb het even moeten googlen haha

                        Dankje man!

                      • Wesley pipes
                        Wesley pipes commented
                        Editing a comment
                        Als ik volgende ronde mineraal ga voeden , gaat de mycho en trichoderma dan volledig nutteloos zijn? Alleen werkzaam in organisch?
                    Bezig...
                    X