Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Neem olie schadelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Neem olie schadelijk?

    Korting op 420shop
    Hoi mensen,

    Verleden week heb ik mijn plant behandeld met neem olie. Sinds ik het behandeld heb gebeurt dit.

    Ik heb de behandeling ‘s middags uitgevoerd en de wietplant in de schaduw laten staan de rest van de dag. Pas de volgende ochtend heeft de plant weer zon gezien.

    Enig idee wat ik verkeerd heb gedaan?

    Ik heb het recept van dit forum gebruikt. 5 gram groene zeep, 5 gram neem olie en 1 liter water.

    De neem olie heb ik op de pof gedaan dus niet afgewogen.. is dit een te grote concentratie neem olie of heb ik de plant te veel ingespoten met het goedje?
    Attached Files

    #2
    Heel toevallig ook de plant eerst binnen gehad en daarna ineens daar buiten gedaan?
    Is niet best in ieder geval.. Voor zover ik weet doet neemolie dat niet?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Nee dat is niet het geval, op dit forum geleerd dat ik de pot buiten moet zetten zodra het zaadje uitkomt. Vanaf het zaadje ontkiemd is en in de pot zit staat ze al buiten.

      De drama dagen heeft ze al gehad, ik vermoed dat ik te veel neem olie heb gebruikt

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hmm ja dat zou kunnen. Ik gebruik zelf een halve eetlepel op een liter water. Maar volgens mij komt het niet super precies. Hmm. Blijkbaar neemolie dus niet zo risicoloos als je zou denken?

    #3
    Jaa, het was iets meer dan een halve eetlepel op een liter. Ik denk dat het wel 10 eetlepels waren dus kleine overdosering.

    Ik was vergeten dat 5 gram 5 ml was, waardoor ik ben gaan gokken.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ooowh. Ja dat is wel aardig veel ja . Dat verklaart het wel denk ik zo. Dat is grofweg 20x de dosis die ik gebruik.

    #4
    Een eetlepel is 15ml. Ik neem aan dat neemolie iets zwaarder is dan water dus dan is 5 gram net iets minder dan 5ml
    Lopend Verslag

    Comment


      #5
      Jaa beetje dom om niet te kijken hoeveel ik er nou in gedaan heb, Achja gelukkig doe ik het voor de lol en rook ik geen wiet haha.

      Bedankt voor de input!

      Comment


        #6
        Je zou hem nog kunnen proberen te redden met de grond goed uit te wassen door het veel te spoelen met water, zodat het meeste er hopelijk uit gaat, je zou hem in principe ook nog kunnen verpotten.
        Geduld is een schone deugd.
        Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

        Comment


        • Lerrihuana
          Lerrihuana commented
          Editing a comment
          Beetje overkill als je het mij vraagt, de plant is vrij jong en nieuwe bladeren zijn gezond. En ik weet ook niet of je theorie wel hout snijdt. Ik heb eerder het idee dat de bespoten bladeren beschadigd zijn geraakt door te hoge concentratie neem olie en niet dat de wortels aangetast zijn. Bedankt voor de tip iig

        • Conqueringlion
          Conqueringlion commented
          Editing a comment
      Bezig...
      X