Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Hieronder enkele foto's van mijn huidige binnenkweek.
    Het betreft 2 do si dos auto's en 2 wedding cake autos

    Zoals je ziet staan ze nu zo'n 2 weken in bloei en hebben ze nogal wat last van gele bladeren. En dan vooral 1 weddingcake. Daar zien de pistels zelfs al bruin

    Ze staaN in 11 liter batmix en dacht dat het mss wel eens daar aan zou kunnen liggen. Ze krijgen af en toe wat voeding van plagron (alga grow) en 1 maal in de week de volle dosis calmag. Dit omdat ze onder led staan (ts2000 van mars hydro).

    Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?


    ​ de wedding cake die er het slechtste uitziet


    #2
    Geen foto's GanjaKing
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      De foto's doen het niet inderdaad. Maar 11liter batmix is ook snel leeg natuurlijk. Denk gewoon meer plagron?

      Ohja, heb m ff verhuisd naar bladproblemen.
      Last edited by Nederhigh; 7 June 2021, 18:24.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Zien jullie de fotos nu?

        20210607_143230.jpg 20210607_143243.jpg 20210607_143238.jpg 20210607_143219.jpg 20210607_143226.jpg

        Comment


          #5
          Ik zou eens op zoek gaan naar Pokon groenhersteller of Pokon groene planten, of hoe het ook heet. Die bevat sporenelementen, daar lijken je planten een tekort aan te hebben.
          Als je regelmatig calmag meegeeft, dan wilt de pH van de bodem nogal graag stijgen. Dan worden o.a. stikstof en de calmag zelf (ik maak geen grap) minder goed beschikbaar. Je zou eventueel iets op zwavelbasis kunnen bijvoeren, dat trekt de pH vaak weer wat omlaag. Maar eigenlijk zou je op dit moment liever niet willen stunten omdat er weinig nieuwe groei bij zal komen en de planten het nu moeten doen met wat ze hebben. Als je dat over de kop trekt, dan kan het niet meer bergopwaards gaan.

          Als je de bodem pH kunt testen, dan zou ik daar eens goed naar kijken.
          Lange watertekorten kunnen dezelfde tekenen veroorzaken, maar dan zou ik meer beschadigd blad verwachten.

          Een algeheel tekort aan voeding zou ook kunnen, dus ik zou eerst eens proberen om aan die pokon te komen, of een andere goede allround groeivoeding. Dat een weekje geven, kijken wat er gebeurt. Die pH zowieso bekijken en vanaf daar verder beoordelen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Hier iets vergelijkbaars gehad, ook met Batmix. Hield te halstarrig vast aan het aantal weken dat Batmix voorbemest zou zijn en het bleek gewoon een gigantisch voedingstekort te zijn.

            Comment


            • BEGanjaKing
              BEGanjaKing commented
              Editing a comment
              Ja, dit had ik ook al gedacht. Ik heb nooit alga grow gegeven omdat de batmix al sterk voorbemest is dacht ik. Zeker voor autos. Vorige kweek was met 4 fems en toen ook batmix gebruikt. Zelfde wijze zonder alga grow dus. En deze hadden hier geen last van.

            #7
            Alle dagen Algagrow dus. Of om de dag .Geel wordt niet meer groen. Maar er is nog veel groen ook. En focus op de toppen. Die hebben ook voeding nodig. Scheutje bruiswater langs onder kan ook een boost geven.

            Comment


            • BEGanjaKing
              BEGanjaKing commented
              Editing a comment
              Van dat bruiswater had ik nog niet opgevangen. Is het dan voor de co2 die daar in zit?

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Yup. Ik gebruik CO tabs van no mercy.

            #8
            Ok , bedankt allemaal coor de tips. Voeding geven zal get worden dus.

            Comment

            Bezig...
            X