Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad bij een plant van een niet-roker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: Geel blad bij een plant van een niet-roker

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ook ik ben aan het beginnen met mijn eerste buitenkweek. Puur voor de hobby want ik rook het niet eens

    Ik heb een grote fout gemaakt door cheapo te beginnen. Ik heb namelijk Fleurella potgrond gebruikt met wat perliet erdoor. Het vervelende vind ik dat je niet zeker weet hoeveel mest er precies in zit.

    Het plantje is nu zo'n 3 weken oud en staat sinds een week in een 40L pot. Sinds ongeveer een week worden de onderste bladeren gelig vanuit de punt. Nu komen er ook vlekken op.

    Ze staat in de zon met een witte doos om de pot, want de pot is pikzwart. Vandaag was het heel heet dus heeft ze op een plek met minder zo'n gestaan.

    Op internet en dit forum heb ik wat afbeeldingen kunnen vergelijken. Ik denk zelf aan stikstof en of zwavel tekort. Maar omdat de potgrond al bemest is denk ik ook aan het andere uiterste, namelijk overbemesting.

    Ik heb in de tussentijd een biobizz try out pack gehaald en ik denk erover om fish mix op de bladeren te spuiten en bij de volgende waterbeurt natuurlijk een dosis toe te voegen aan het water samen met de biobizz bloom. Ik zal dan de lage dosis aanhouden (1ML/L) omdat de potgrond al bemest is.

    Wat denken medeforummers hiervan? Ik hoop niet dat ze aanvoelt dat ik haar niet oprook.

    Alvast bedankt!

    Het is trouwens een Royal Haze automatic van RQS.
    pH van het water is 6.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Die titel doet me beetje denken aan van die marktplaats advertenties: bank met lichte slijtage komt uit een rook/huisdiervrije omgeving, af te halen t.e.a.b.

    Wat betreft het plantje neig ik naar overbemesting.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • GuerrillaGrow
      GuerrillaGrow commented
      Editing a comment
      Of een nieuwsbericht uit de komkommertijd.

    #3
    Dat kan een beetje alle kanten opgaan maar lijkt me dat je niet in 3 weken al een tekort aan voeding in voor bemeste grond kan hebben.

    Er zijn op het forum genoeg leden die je hiermee kunnen helpen maar met deze titel ga je je antwoord niet vinden.
    Ik zou die om te beginnen veranderen in iets als "Blad verkleurt, voeding te kort of te veel?".
    En je zou de vraag bij het juiste topic kunnen posten, namelijk Cannabis Helpdesk, subforum > bladproblemen.
    Wellicht kan je een moderator vragen het te verplaatsen?

    En zit er bij dat Biobizz starterspack geen schema of dergelijke? Ander die ff opzoeken en downloaden want Bio Bloom geef je pas als ze bloeit, nu zou je Bio Grow moeten geven.

    Succes!

    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik heb m ff verplaatst naar Helpdesk-bladproblemen inderdaad. En die titel.. Tja kan beter inderdaad . Ik pruts niet graag veel aan topics, maar met jouw toestemming ikrookniet pas ik m ff aan.

    #4
    Na nog een keer je bericht te lezen ben ik voor 99% zeker dat dit overbemesting is. Die problemen vielen zeer waarschijnlijk eerst niet op omdat die in een klein potje stond. Nu staat die alleen in een 40 l pot met bemeste grond...

    Is eigenlijk een beetje te vergelijken met i.p.v af en toe een Mac menuutje elke avond naar een all you can eat restaurant.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #5
      Ach, dat jonge blad wil nog weleens kuren vertonen. Zolang het niet uitbreid, is er waarschijnlijk niets aan de hand.
      De kunst van buitenwiet kweken is ook vooral om je niet te druk te maken.

      De rest van de bladeren zien er goed uit namelijk, dus ik zou gewoon voorlopig even afwachten. Breidt het uit, geef ons dan een update. Breidt het niet verder uit, geef ons dan ook een update over een week of twee. Dikke kans dat ze er dan weer trots en gezond bij staat.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #6
        Gebruik je iets om de Ph van het gietwater te verlagen? Zo ja, zou het een te hoge EC-waarde kunnen zijn?

        Comment


          #7
          Bedankt voor alle reacties!
          Ik verlaag de pH-waarde naar 6 want het leidingwater is 7.

          De EC waarde zou ik eens kunnen meten inderdaad. Even kijken of ik wel zo'n meter heb! Het beste voor mijn meiden.

          Zelfs mijn moeder heeft er nu twee. Wat een gekkigheid.

          De titel mag natuurlijk aangepast worden als dat beter is. Zal er de volgende keer op letten.

          Comment


            #8
            Hierbij een kleine update. De plant is gaan bloeien. Ik heb verder geen water gegeven. Blijkbaar zit er genoeg in de pot? De pot heeft niet in de regen gestaan.

            IK vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik kan gaan oogsten. Een aantal haren zijn bruinig maar als ik afbeeldingen op internet vergelijk vind ik moeilijk te bepalen hoever de plant daadwerkelijk is. Wat denken jullie?
            Attached Files
            Last edited by ikrookniet; 23 July 2021, 11:11. Reden: Meer foto's

            Comment


            • Sugar leaf
              Sugar leaf commented
              Editing a comment
              Als ik het goed lees zit je nu in week 8. Ga er maar vanuit dat ze 12 weken nodig en je weet hoe lang ze nog moet.
              Het kan natuurlijk eerder (of later zijn) maar nu is nog veel te vroeg. Voor het beste oogstmoment moet je naar de trichomen kijken, zie dit topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

              Anders kan je even bij dit topic kijken, niet echt nodig om een vraag te posten want het antwoord staat vast; nog lang niet.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic

              Overigens voor een 40L pot wel een erg klein plantje. Maar ja, als ze in droge grond staat, je geen water geeft en dus ook geen voeding moet je ook geen struik verwachten...
          Bezig...
          X