Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

AF vergeling/roest op oudere bladeren, groeifase, buiten, regen kweek met BioTabs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF vergeling/roest op oudere bladeren, groeifase, buiten, regen kweek met BioTabs

    Korting op 420shop
    Howdy,

    Ik heb 5 autoflowers staan waarvan er 2 bladproblemen vertonen. De omstandigheden:
    • Buiten.
    • 35 liter potten.
    • 30 dagen oud.
    • nog in groeifase.
    • Regen regen en nog eens regen.
    • Dus ook bewolking, bewolking geen zon, etc.
    • Medium Plagron Lightmix
    • Voeding BioTabs (starterskit)
    • Oud blad vergeelt vertoont bruine vlekken / roest.
    Deze dames staan niet bij mijzelf en ik gebruik BioTabs omdat daarbij alles wat nodig is is water geven (dat gaat de verzorger wat makkelijker af). Het is voor mij de eerste keer dat ik biotabs gebruik, ik heb er dus geen ervaring mee. het leek me vrij eenvoudig zolang je maar netjes hun aanwijzingen volgt. BioTabs werkt meen ik nagenoeg volledig op basis van bodemleven.
    Probleem is dat 2 planten toch moeilijk mee hebben en de 3 andere niet.

    Ik zie als boosdoener toch wel de regen, ofwel over bewatering. Dat zou dan weer 2 problemen kunnen veroorzaken;
    • De wortels kunnen geen voeding meer opnemen omdat ze te nat staan.
    • De tabs lossen veel te snel op dus ze krijgen te veel voeding.
    De symptomen kunnen op hun beurt wijzen op hun beurt weer op een Calcium of Kalium tekort.

    Probleem met de Tabs is alleen dat het helemaal gebaseerd is op de grond voorbereiden. Ik kan nu niet zo heel veel kan doen behalve ze droog zetten dus bij regen gaat er nu een vuilniszak over de pot.

    Iemand enig idee wat er precies aan de hand is en wat eraan te doen?

    17a54255-0d12-4eb2-bd3b-a7acb02db548.JPG 0022c6c1-eda5-4814-9695-324360190135.JPG
    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

    #2
    Ik denk dat ze te nat staan. Maar ben niet zeker. Die verkleuring kan ik niet echt verklaren.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Ik zie mechanische schade die de plant nu afstoot omdat deze niets oplevert voor de gezondheid en praktisch gezien een infectiebron kan worden.
      Waarschijnlijk is dat blad ooit ergens tegenaan gestoten of geschuurd. In de volle zon blijft dat blad dan prima functioneren, in de regen zal het beschadigde deel afgestoten worden; de plant maakt een kapsel om de wond, en laat de beschadigde delen afsterven. Die beschadigde delen kunnen namelijk bacterien en schimmels krijgen, en de plant wilt deze uit zijn sapstroom houden.
      Een plant heeft niet een afweersysteem wat dingen op kan ruimen, dus zal het vrijwel altijd hele delen gewoon afsluiten en dumpen. Een geamputeerde arm kan immers niet ontsteken!

      Ik denk dat het niets te maken heeft met voeding of iets dergelijks. Eventueel kun je de beschadigde vingers van de bladeren wegknippen. Ik voorspel nog flink wat meer regen deze zomer, dus in dit geval zou ik zeggen: beter die vingertjes amputeren voordat ze een haard kunnen worden voor kwadere dingen. Op dit moment zie ik geen actieve infecties of iets dergelijks en ook geen voedingsproblemen.

      Te nat staan ze waarschijnlijk wel, maar daar is weinig aan te doen vind ik zelf. Mijn planten staan ook gewoon buiten, en zolang het water doorvloeit en niet stil blijft staan, is er over het algemeen weinig aan de hand. Eventueel kun je de planten op een kleine verhoging zetten, zodat ze niet in poeltjes water blijven staan.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Sugar leaf
        Sugar leaf commented
        Editing a comment
        Thx,
        Dat is een duidelijke uitleg. Ik zal de beschadigde vingers wegknippen en kijken hoe en of het zich verder ontwikkelt. Hopelijk snel zonnige dagen!

      #4
      Nog even ter afsluiting:

      Slechte bladeren eraf gehaald, ff geen water en de plant is er verder gewoon doorheen gegroeid.
      Het blijft toch onkruid, kan een hoop hebben.
      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

      Comment


        #5
        Geen foto?
        Ben wel es benieuwd op je BioTabs sinds juli
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #6
          Rietslang
          Het waren autoflowers, gezien de werkzame duur van BioTabs zou ik ze tenzij je gaat verduisteren niet op feminized toepassen,
          Ik ben er wel behoorlijk tevreden over want waar bij velen en ook bij mij alles onder de meeldauw zat en wegrotte hadden deze planten voortkomend uit hetzelfde zaad nergens last van.
          Misschien toch dat de hele voeding gebaseerd is op bacteriën?

          Ze zorgden niet voor een monsteropbrengst maar op af en toe een beetje water geven na heb je er dan ook geen omkijken naar.

          Fotootje tegen oogsttijd (9 augustus):

          IMG_7570.jpg
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Erg nice die bodemverzorging v je, is zelden te zien.
            Plantjes moeten nrml een aanvulling de 2de week bloei, maar weet niet zeker bij jou BioTabs. Stonden er toch gelukkig bij

          • Sugar leaf
            Sugar leaf commented
            Editing a comment
            Nou wat dat betreft, je gooit halverwege (na 5 weken zo uit mijn hoofd) nog een lepeltje poeder en druppeltje voeding door wat water en giet het bij de planten maar dat is alles. Kind kan de was doen.
        Bezig...
        X