Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

6week bloei, gele bladeren hoofdtop/puntjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    6week bloei, gele bladeren hoofdtop/puntjes

    Korting op 420shop
    Help, gele bladeren in hoofdtop.

    Kan iemand mij helpen? Heb een AF bubblegum nu zo'n 6week in de bloei. Dit is me eerste keer, heb al veel geleerd hier alleen zou ik graag wat advies krijgen van een ervaren grower.

    Deze heeft in het verleden een paar keer Varenvrouwmuggen gehad dit heb ik verholpen met kaneelwater.

    ze krijgt alleen water en bananenthee (wel heeft ze zo'n 3x een bloeivoeding gehad voor groenten)
    De grond heb ik zelf gemixed en zat voor de groei zeker genoeg voedingstoffen in. Ik geef om de 2/3dagen water en heb de laatste 2 rondes geen voeding bij gegeven omdat ik yog dagelijk wat blaadjes onderin weg kon plukken.

    Omdat dit me eerste keer is ben ik ontzettend bang voor toprot, eat zou dat balen zijn zeg.

    Iniedergeval, ik zal eve fototje plaatsen en hoop dat iemand hier de verkleuring herkend en mij advies kan geven.

    Mvg

    **Owja, niet alleen de bladeren in de hoofdtop verkleueren, maar bijna alle puntjes zijn geel**
    Attached Files
    Last edited by Nublet; 4 July 2021, 11:19.

    #2
    Goed 6 weken bloei. Dan is een AFjes ver klaar. En dan verkleuren ze wel vaker. Geen zorgen. Focus op de toppen en je mag beginnen spoelen. (Laatste week enkel water) En in 7 dagen oogsten.

    Die puntjes komt van lichte overvoeding. Maar ook dat is niet rampzalig.

    Mijn bijna klare afjes vind je teug in mijn verslag 'moet er nog kaas zijn'. Op 1 na zien die ook allemaal steeds meer geel.

    Comment


    • Nublet
      Nublet commented
      Editing a comment
      Okee super dankjewel!
      Zal gelijk eff lezen

    #3
    Bij toprot gaan de blaadjes in de top duidelijk slap hangen. Omdat ze dood zijn.
    Ik hoop dat het je nooit overkomt, maar in de buitenkweek kennen we het allemaal helaas. Ik kon het vorig jaar op 3 meter afstand zien omdat de helft van de blaadjes nog fier stond en de rest droevig hing.

    Verkleuring hoeft niet goed te zijn, of normaal. Maar het is iets wat bloeivoeding doet. Ik heb daar een theorie over en die ligt ergens vastgelegd in een sticky thread.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Nublet
      Nublet commented
      Editing a comment
      Heb gelukkig geen slappe bladeren in de toppen, zeker handige info thnx!

      Dat is balen zeg, hoop idd dat het mij nie gebeurt maar dat heb ik nu niet meer voor het zeggen.
      Ze zit nu een weekje op alleen water en zo door tot eind.

      Zal je profiel nog 's ff besneupen, thnx voor je advies.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Volgens mij heet die thread iets met Geel blad in de bloei of iets dergelijks. Ik heb inmiddels zoveel berichten geplaatst dat het waarschijnlijk moeilijk te vinden is voor je. Maar als je even wat hulpsecties doorbladert dan moet het ergens tussen de stickies staan bovenaan.

    #4
    LR2 bedankt voor je reactie! Heb al veel van jou posts gelezen maar was de betreffende nog niet tegengekomen tot nu net.(denk ik)

    Shiettt..
    pH- bestaat soms bijvoorbeeld uit H2SO4. Dat zijn 2x Waterstof (H), 1x Zwavel (S) en 4x Zuurstof (O).
    Als we weten dat elke H daarin, een lading +1 heeft, en H2SO4 neutraal is, dan kunnen we best eens rekenen:
    2 x 1+ = 2+ -> Dat is de lading van het aantal H's gecombineerd.
    Welnu, H2SO4 is neutraal, dus dan moet die SO4 die 2+ wegcijferen. Om dan 2+ naar 0 te gaan, doe je -2.
    SO42-
    Fucking simpel toch?


    super informatief en heb de thread opgeslagen om nog maar eens minimaal een 10tal keer te lezen.

    verder gaat dit op 't momenteel mijn petje te boven, ook heb ik totaal geen meet apperatuur behalve een maatbeker.. maar dat kan de pret niet bederven.
    Zal in de toekomst zeker gebruik maken van de info maar op dit moment kan ik er vrij weinig mee.

    Screenshot_20210708-091159_Chrome.jpg

    Het zal een reeds aan beginnersfouten (en domme keuzes) geweest zijn van mijn kant en kan haar niks kwalijk nemen, heb me lamp ondertussen omhoog gehaald en al even aan 't spoelen.


    Door mijn budget had ik ook weinig over voor goede voeding, nadat ik de eerste bladeren zag met gedraaide puntjes ben ik water gaan geven waar een bananeschil zo'n 48u in heeft geweekt en gaf dit goedje 1a2x per week, Na een poosje begonnen er wat bladeren slapper te worden en een enkel viel er vanaf tot op t punt dat ik er dagelijks wel 2/3 zo van de plan weg kon plukken. (Gelukkig heeft ze er een heleboel) Toen ben ik begonnen met alleen water geven voor een week of 2 en zag weinig verschil, me puntjes werden ook geel in die periode. Heb ongv 2week geleden nog eens een halve dosering van die tomatenvoeding bijgedaan omdat ik dus dacht "voeding tekort" sindsdien alleen nog maar water. En pas vorrige week gezien dat mijn hoofdtop die blaadjes zo heeft, handig voor de volgende x allemaal dit.


    Toch zitten er wel wat mooie topjes aan en als ik mag oogsten zonder rot ben ik een zeer tevreden groentje.

    Bedankt JD en alle gebruikers!!

    IMG-20210707-WA0010.jpg
    (De rest van de toppen hebben trouwens alleen wat gele puntjes en zijn nog niet zo ver heen als de hoofdtop)

    Miss ook bij te vermelden da rondom de plant ik 3x 40w led bulbs heb hangen en in 't midden zo'n lumeri 66w 200w led paneel(iknow) deze verstel ik allemaal op hoogte.

    Anyway, thnx! Zal nog wel even duuren voordat ze omkan dus nog lekker wat te lezen voor de 2e ronde

    *edit* linkje naar de LR2's thread: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
    Last edited by Nublet; 8 July 2021, 09:09.

    Comment

    Bezig...
    X