Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Koperen vlekjes? Ziekte of natuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koperen vlekjes? Ziekte of natuur?

    Korting op 420shop
    3de week bloei Royal haze auto in 20 l potten
    Plagron voedingslijn

    sinds 2 dagen zie ik op een verder mooie plant opeens enkele bladeren die eerder vanbinnenuit naar buitenuit (zo lijkt het een beetje) vanaf de hoofdnerf koperachtige vlekken ontstaan. Op 1 blad zijn er ook 2 witte vlekjes.

    De planten staan buiten en heb hen van in het begin behandeld met neem olie. Daar ben ik net mee gestopt omdat ik het niet te lang in bloei wil gebruiken voor de geur / smaak.

    Het is m'n eerste kweekje en wil het graag mooi kunnen afronden. Misschien doe ik beter niks of misschien zegt er toch iemand wat dit kan zijn en of ik er misschien toch snel moet bij zijn..

    Wat foto's in bijlage...
    Attached Files

    #2
    Ik zie niets om je zorgen over te maken. Een afgeknelde sapstroom kan de oorzaak zijn, dan zit er ergens iets in de knel.
    Klein calciumtekort kan ook. Maar in dit stadium zou dat weinig uit moeten maken, ze zijn er bijna.

    Als het probleem door zet, dan even in de gaten houden. Misschien over een week of twee opnieuw oordelen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Rustig verderdoen ja. Zien er wel goed uit.Focus op de toppen. AFjes buiten best wat eerder. Anderzijds was Augustus niet zo tof.

      Succes verder.

      Comment


        #4
        heb dit zelf ook gehad is niks om je zorgen over te maken. veel succes

        Comment


          #5
          Nou, "ze zijn er bijna" is misschien wat optimistisch

          1e foto = een beginnende calciumbehoefte.

          Een wit krijtje kun je daarvoor gebruiken, of een calciumproduct, bijvoorbeeld fossiele zeewierkalk van DCM of COMPO of een flesje bij de growshop.
          Pokon heeft ook kalkkorrels.

          Producten als korrels moet je misschien een beetje fijnstampen, en 'oplossen' in water om het sneller te laten werken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Focuz
            Focuz commented
            Editing a comment
            Thnks, ik ga zometeen nog even een busje kalkkorrels halen en ze toch al preventief lichtjes wat calcium geven.

            Het is maar een op -en af nazomertje dus ik hoop ze nog een maandje te kunnen laten staan of misschien tot eind oktober...

            Maar voor nu. Ff een goeie pure amnesia
            draaien.

          • Focuz
            Focuz commented
            Editing a comment
            Hoeveel kalkkorrels is een gezonde aanvulling ongeveer? Of op z'n minst een dosis waar ik geen schade mee aanricht?

            Mijn plant zit in een voor 95 procent gevulde 20 liter pot

          • Focuz
            Focuz commented
            Editing a comment
            Ik heb ze een handje fossiele zeewierkalkkorrels gegeven en lichtjes ingewaterd. De grond lag toch aardig vol korrels met dat handje. Heb ze wel niet geplet...
        Bezig...
        X