mangaan, calcium of toch schimmel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jamaja
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2021
    • 5

    #1

    mangaan, calcium of toch schimmel?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik heb al op dit forum de sticky bladproblemen meermaals doorlopen en al goed opgezocht, echter kom ik er niet uit wat nu net het probleem is met m'n ene plantje.

    bijstand van kenners hier is meer dan welkom aub:
    - wat is het bladprobleem?
    - hoe verhelp ik het?

    1 plant vertoont enkel op de jonge topbladeren bruine vlekken > zie foto
    de andere dames staan wel mooi te blinken. daar dit probleem niet
    ik denk zelf aan mangaan tekort, echter twijfel nog: mss calcium?


    tent info:
    600W HP-lamp
    5x Hulkberry (geen autoflowers)
    bloei week 6
    grond batmix
    voeding sugar royal, bloom, green sensation
    PH water: groei & eerste 3 weken bloei = 5,8 - de laatste weken rond 6,3 (ben beetje nonchalant geweest )
    temp nacht: tussen 17,6 en 20,5
    temp dag: tussen 27 & 30
    LV: tss 30 & 40






    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #2
    Het duidt op overvoeding, voor rot is het nog wat vroeg. Batmix is zeer hete grond dus voed je al snel te fors, Wanneer de grond droogtrekt loopt de Ec weer op, war ook voor verbrand blad kan zorgen.

    Dit is dus geen rot, maar heel hoog in de voeding zitten is wel een risico op rot in het eindstadium.

    Comment


    • Jamaja
      Jamaja commented
      Editing a comment
      Dank je wel. Ik dacht al erger.
      Valt dit nog te keren? Laat ik het zo?
      Minder of ff geen voeding?
      Het bloei-avontuur begint

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Ik zou alleen water geven zonder voeding voorlopig
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2512

    #3
    Al veel gelezen op batmix en growmix . Potgrond van gelijk waar heeft dit minder als je toevoegt. Supermarkt of tuincentra gewone potgrond. Komt wel de smaak ten goede die batmix , niet ? Mooie planten !
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

    Comment


    • Jamaja
      Jamaja commented
      Editing a comment
      geen ervaring met supermarkt of tuincentra grond. Ik dacht steeds dat dat ongeschikte grond was ifv PH.
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5462

    #4
    Niks meet aan te doen lijkt me. Maar mooie toppen al. Daar op focussen.

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #5
      Ik denk niet dat het probleem een tekort of een overschot is. De rest van de plant ziet er prima uit.

      Echter.. Ik zou het wel in de gaten houden omdat dit er verdacht uit ziet. Wellicht zit er wat te broeien in die top. Kwestie van dagelijks even controleren.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...