Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wortelrot of voedingsblokkade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wortelrot of voedingsblokkade

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,


    Het volgende probleem: mijn autoflower ( dag 60 sinds ontkieming) vertoont vergeling van de bladeren sinds een paar dagen. Het begint met een lichte vergeling en het eindigt dat de bladeren bruine, willekeurige vlekken vertonen. Ze sterven uiteindelijk af.


    Ik denk aan wortelrot of een voedingsblokkade. Het plantje heeft de laatste dagen enkele flinke regenbuien over zich heen gehad.

    Ze krijgen enkel kraantjeswater en na het gebriiken van een ph-test kit geeft deze een ph van 8 aan.

    Heb ik hier nu met wortelrot te maken of kan de plant geen voedingstoffen opnemen omwille van de ph?

    Attached Files

    #2
    Effe een plastic zak afdekking voor de emmer maken, of een paraplu opzetten bij buien, zoals morgen.

    Oftewel, laat de grond effe opdrogen, voor de volgende bui.

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Het gaat vandaag inderdaad hard regenen, je ken het waterbeurtje wel overslaan als ik het zo eventjes zie.

    • Disce1988
      Disce1988 commented
      Editing a comment
      Ja de plant staat nu uit de regen.

    #3
    O, je kan ook ompotten, grotere bak en verse potgrond.

    Het vocht uit de kluit word dan opgenomen, de wortels hebben ruimte en voeding.

    Wel zorgen dat ie niet weer zeiknat regent.

    Comment


    • Disce1988
      Disce1988 commented
      Editing a comment
      Autoflower in middel van de bloei. Dus niet echt een optie

    #4
    Het kan zijn dat de voeding uit de grond is gespoeld door de regen of niet opgenomen wordt door een afwijkende pH. De plant oogt niet blij en lijkt op sterven na dood.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #5
      Stikstoftekort met tekenen van calcium issues, dat kan best de pH zijn. Als je 8 meet in de bodem dan is dat wel aanzienlijk te hoog.
      Ik zou wat regenwater op gaan vangen als ik jou was, en daar mee wateren voortaan.

      In het vervolg kun je zwarte turf door de aarde mengen, dat heeft een pH van rond de 4,5. Dat buffert best een eind, vooral voor autoflowers is dat ruim voldoende tot het eind van een kweek.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X