Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflower - lichtgroene strepen/patronen op bladeren

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower - lichtgroene strepen/patronen op bladeren

    Korting op 420shop
    Hi

    Graag jullie inzicht in volgende.
    Reeds van bij het ontkiemen zag ik lichtgroene strepen/patronen op de eerste blaadjes.
    Ondertussen blijft dit verschijnsel verder toenemen.

    Info
    Zaad: Pinapple Autoflower - Indica
    Grond: Plagron stekgrond >> Plagron Allmix
    Voeding: Voorlopig enkel water
    Temp: 26°C
    vochtigheid: 69 - 74
    Licht: Mars Hydro T600 op 110cm, staat voltijds aan.

    Foto
    Click image for larger version  Name:	1665131164508 (Large).jpg Views:	0 Size:	74,7 KB ID:	1750952

    Mijn gedacht
    Natuurlijk kom ik hier niet zomaar blindelings aankloppen en heb ik andere topics al wat uitgespit.
    Zaken wijzen toch min of meer richting voedingstoffen maar bevestiging mag altijd

    Wat ik me ook bedenk is, ik laat die Plagron Allmix altijd buiten wat in de regen staan om zo door te spoelen en de voedingsstoffen te activeren.
    Alleen heeft deze aarde 2 weken buitengestaan en dat was misschien wat teveel van het goede waardoor de voedingsstoffen weggespoeld zijn?

    Dus ik zou Pina'tje vandaag 1 ml plagron Grow / 1 liter water willen geven.
    Ook de lamp op 110cm zou ik verlagen naar 60cm (ik kan me eigenlijk niet meer herinneren waarom ik die op 110cm had gezet )
    Tenzij ik er nou helemaal naast zit?
    Attached Files
  • Answer selected by Echelon at 12 October 2022, 10:32.

    Grow kan geen kwaad en 60 cm zal idd beter zijn, al zie je geen strek...

    Ene blaadje trekt wat op tmv virus. Andere zijn gele bladranden maar zo vroeg een tekort is raar. Teveel ist zeker niet daar je niks geeft. Alhoewel bat mix ook te zwaar kan zijn dsja... hmmm

    Comment


      #2
      Grow kan geen kwaad en 60 cm zal idd beter zijn, al zie je geen strek...

      Ene blaadje trekt wat op tmv virus. Andere zijn gele bladranden maar zo vroeg een tekort is raar. Teveel ist zeker niet daar je niks geeft. Alhoewel bat mix ook te zwaar kan zijn dsja... hmmm
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #3
        Ik had nog nooit van tabaksmozaiekvirus gehoord maar hoe meer foto's ik er van vind, hoe meer het er wel op gaat lijken.
        Waarschijnlijk toch opgelopen toen de plagron aarde buiten aan het doorspoelen was in de regen in de tuin.
        Ondertussen vertonen alle nieuwe bladeren ook diezelfde lichtgroene strepen en plekken.

        Mijn vraag is. Hoe schadelijk is dit?
        Want echt misvormingen heb ik niet en de plant groeit als een tiet.
        Als hier ooit geoogst wordt... zijn de knoppen dan ook onbruikbaar of beperkt zich dit alleen tot de bladeren?​

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tmv zit op nagenoeg alle tabaksplanten en kweken en enigste nadeel zou zijn 3% minder opbrengst. Toppen blijven mooi. Tschijnt dat je het kan overdragen met aan je planten te komen als je tabak rookt ook. Vroeger meermaals gehad. Maar nu kom ik er evenveel aan en niks laatste rondes. Maar 100% zeker ben ik nog niet ook hoor.

        #4
        TMV is meestal niet zo heel kwalijk. Wietplanten hebben er soms een beetje last van maar meestal groeien ze er over heen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Echelon
          Echelon commented
          Editing a comment
          Dat is goed nieuws, want buiten wat verkleuringen op de bladeren kan ik niet echt iets anders opmerken.
          Ze groeit goed en ziet er voor de rest sterk uit.
          Afwachten wat de oogst hopelijk gaat zijn
      Bezig...
      X