Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit magnesium tekort of fosfor ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit magnesium tekort of fosfor ?

    Korting op 420shop
    Zoals de titel aangeeft, wat is het probleem met deze bladeren?

    Ik denk dat het magnesium is, heb vandaag dan ook het dubbele aan calmag gegeven dan voordien, maar zou graag andere opinies horen.

    2 planten hebben er last van, Amnesia Haze en Lavendel. De Amnesia is er erger aan toe vind ik dan de Lavendel, omdat er bij de Amnesia ook bladeren zijn met bruine roestige vlekken.

    Bij beide planten is het vooral bovenaan waar de verkleuring zit met onderaan ook rode bladeren maar dan meer gele dan rode.

    Bij de lavendel is het bijna uitsluitend bovenaan waar de bladeren rood worden.


    Beide zijn in week 3 van de bloei, hebben ook enkele dagen te koud gestaan, en zijn recent gelollipopped.

    Zal de Amnesia hier nog door komen ? Ze ziet er echt slecht uit





    20221130_180248.jpgAmnesia

    20221130_180251.jpg Amnesia

    20221130_180254.jpg Amnesia

    20221130_180306.jpg Amnesia

    20221130_180310.jpg Amnesia

    20221130_180324.jpg Amnesia

    20221130_180327.jpg Amnesia

    20221130_180334.jpg Amnesia




    20221130_174632.jpgLavendel

    20221130_174636.jpg Lavendel

    20221130_174639.jpg Lavendel

    20221130_174651.jpg Lavendel

    20221130_174707.jpg Lavendel

    20221130_174716.jpg Lavendel









    #2
    Ik zie veel verbrande puntjes, stikstof overschot bij de amnesia, geen visgraat patroon mbt calmag tekort.

    Het paars van de lavender komt mij voor als een normale verkleuring, misschien kush genen!?

    DIe verkleuring komt voor na wat koude nachten.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 30 November 2022, 21:20.

    Comment


      #3
      Het lijkt op een secundair probleem dat het gevolg is van de waterhuishouding. Droogte is de grootste vijand van ons geliefde kruid in de volle bloei.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Dus er zijn geen tekorten ?

        Eerder te weinig water gegeven, en teveel stikstof, samen met wat te koude nachten en misschien kush genen ?

        De amnesia ziet er echt wel slecht uit, nu ze in de bloei zit maakt ze geen nieuw blad meer aan en de meeste zijn aangetast

        Wat zou ik nu best doen? Buiten frequenter water geven en dit onthouden voor de volgende kweek lijkt me dat ik niet veel meer kan doen ?

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Wat je kunt doen is zien de waterhuishouding op peil te krijgen maar als ze flink droog hebben gestaan is het meestal afgelopen helaas.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          snel geel worden kan ook van te veel n en met haze wil je al vanaf week 4-5 hoger zitten in pk en die pots moet je sws vaak water geven liefst meerdere keren per dag weinig dan een x in de 2dagen veel gewoon de grond spoelen en na een week voorzichtig beginnen met voeden en vanaf week 5 wat hoger zitten in pk dus

        • TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tips, zal nu hopen dat ze er ergens nog door komt. Over een week zal ik hier nog eens enkele foto's posten en kijken of ze nog te reden valt, of als het nog erger geworden is... Spijtige zaak, ze is intussen al 3 maanden oud en ze deed het over het algemeen zeer goed... Maar als ik natuurlijk te weinig water geef...

        #5
        Veel mensen hebben het al snel over te korten. Kweek je op aarde en gebruik je een goede basis voeding, zal je niet snel te korten hebben en zeker nog niet in week 4!

        Wel te weinig water geven is een groot probleem met een te groot verschil in temperatuur!

        Te korten merk je vooral bij hydro en cocos substraten.
        Maar met hydro heb zelf ik daar nog nooit last van gehad zonder dat ik calmag extra toevoegde.

        De grond lekker vochtig houden is het beste.
        Het beste geef je 2x per dag een beetje water ipv 1x in 2 dagen bijvoorbeeld.

        Comment


          #6
          Wat heb je qua voeding gedaan?
          Want dit lijkt mij een stikstofblokkade of vroegtijdige herfst. Combineer dat met lage temperaturen en je krijgt paars blad.

          Geel worden van onderaf naar boven kan met droogte te maken hebben, maar net zo goed met stikstofproblematiek. Alleen gezien het klauwende blad is er wel stikstof beschikbaar, maar dat klauwen kan ook komen door overmatige ventilatie en lage temperaturen.

          Er zijn op dit moment zoveel factoren in het spel dat het lastig is om een specifiek punt aan te wijzen om aan te werken. Maar goed, met de informatie die je geeft kunnen we eigenlijk alleen gokken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X