Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleuring blad vanuit middenin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkleuring blad vanuit middenin

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Er staan vier dezelfde Mimosa RQS autos, waarbij alle planten sinds 2 dagen dit symptoom afgeven.

    Bruin wordende vlekjes vanuit het midden en kern van het blad. En het blad in zn geheel wordt lichter vanuit de nerven.

    Ben benieuwd of iemand dit herkent.

    Voeding: livingsoil autoflower feedingplan
    Medium: aarde
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik denk dat je pH zo laag is - of dat je bodem zo droog of nat is geweest - dat je allerlei problemen tegelijk ziet; stikstofgebrek en calcium/magnesium gebreken.
    Calmag problemen op zulke jonge leeftijd van de plant betekent vaak dat er ofwel een blokkade is door een te hoge pH, of gigantische uitspoeling door een te lage pH.
    Zelfde geldt voor de stikstof.

    Als je een of ander bijzonder voedingsplan volgt, dan is het misschien eens goed om daar op te googlen en te kijken wat anderen rapporteren..

    Iets meer informatie over, bijvoorbeeld, of je je water afzuurt of dat je potgrond of tuinaarde gebruikt, hoe vaak en hoe veel je water geeft, dat kan allemaal helpen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Jizzgrow
      Jizzgrow commented
      Editing a comment
      Het tekort aan water zou goed kunnen. Ik had tot dit punt in totaal nog maar 5.75 liter water gegeven over de gehele groei terwijl ik bio kweek en een 25 liter pot heb staan. Klonk voor mij als het meest logische verklaring, tenzij jij nu zou zeggen dat is het dan niet.

      Intussen wat beter waterregime aan het aanhouden.

      De nieuwe bladeren vertonen geen verschijnselen maar degene die de verkleuring in het blad vertoonde zijn een beetje droger dan de andere. Hoort dat of had het z'n kleur weer terug moeten krijgen?

      Zal een nieuwe foto plaatsen als update in de reacties.

    #3
    Medium aarde, welke aarde?
    laten we daar eens beginnen.

    Wat is je ph?
    wat is je ec?

    Zonder deze info duidelijk te vermelden gaat niemand eruit komen.

    Je probleem is stikstof, gevolg door blokkades maar wat de oorzaak ervan is hebben we echt bovenstaande info van je nodig

    Comment


    • Jizzgrow
      Jizzgrow commented
      Editing a comment
      Plagron lightmix. Die gevoed met livingsoil feedingplan. PH van water 6.5. EC niet gemeten.

      Denk dat de blokkades voornamelijk uit tekort aan water kwamen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kijk maar eens naar zijn potten.

    • Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      Ja ik zag het al van die potten.

    #4
    Dit is de huidige staat van hoe ze erbij staan. Het lijkt er dus op dat het wel gestopt is maar de bladeren die er last van hebben gehad er niet beter op worden.

    Het lichtere is kenmerkend samen met het opkrullen van het blad.
    Attached Files

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Beetje opletten met voeding, less is more. En met die textiel potten moet je niet bang zijn ietsje meer (en rustiger) water te geven.
Bezig...
X