Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

De zoveelste met bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De zoveelste met bladprobleem

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van kweken, dus hoop dat jullie mij wat waardevolle tips en tricks kunnen bijleren. Ik heb deze zomer een paar plantjes gezet en tot nu toe verliep alles redelijk.

    Sinds een goeie 2,5weken heb ik problemen met mijn plantjes.
    Het is begonnen toen de plantjes in bloei gingen. Toen werden de puntjes van de bovenste-en nieuwste blaren geel en uiteindelijk soms bruin. Dit ging op en af, dus maakte me nog geen grote zorgen. Ook omdat ik had gemerkt dat mijn PH meter defect was, echt ik dat daar de oorzaak zou liggen. Op 1 van de 3 plantjes is dit ook bijna volledig weg, maar dee laatste week zijn er 2 plantjes waar onderaan de plant de blaren volledig geel worden, slap hangen en zelf afsterven.
    enig idee wat de oorzaak en de oplossing hier zou kunnen zijn?

    Het zijn 3 dezelfde soort van plantjes.
    Autoflower F1 Orion hybrid. Ze zijn nu een 6tal weken. Ik geef ze om de 2-3tal dagen (na de vingertest) een 200ml water met een pH tss 6,4 en 6,6 en een EC van 1,20ms/cm. Ik geef ze enkel een afgewogen tablet "easy bloom" van RQS, daarvoor was het easy grow tablet.

    Greetz
    Koko
    ​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    200mL water per 2 dagen is wat aan de lage kant.
    Waarschijnlijk staan ze chronisch te droog en dan valt het oudste blad wat sneller af omdat de plant voor maximale efficientie wilt gaan; ouder blad functioneert minder goed dus is makkelijker kwijt te doen dan jong blad.

    Ik ben zelf niet zo'n fan van bloeivoeding omdat het stikstofgebreken opwekt. Maar je planten zien er nog prima uit, dus misschien is daar niets mis mee.

    Zet je potten eens in een schotel met water, laat ze zich volzuigen voor 2 uur en vul dat water elke keer aan totdat er een uur lang geen daling meer plaatsvindt van de waterspiegel in de schotel. Dan is de grond verzadigd met vocht. Je zult zien dat je zo een halve liter tot een liter kwijt bent.
    Zet ze dan op een weegschaal en noteer dat gewicht.
    Herhaal dat een dag later, en de dag daarna. Dan weet je ongeveer wat ze per dag verbruiken en wat er per dag aangevuld moet worden.
    Pin jezelf daar niet op vast, de ene dag is warmer dan de andere natuurlijk. Maar het kan een goede indicatie zijn.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Hey LR2,

      Ik dacht inderdaad zelf al dat ik ze teweinig water gaf dus als test heb ik vorige week 1 plant een goeie 500ml water gegeven. ( Tot er vanonder terug wat water uitliep) maar zag geen verschil. De aarde voelt ook niet echt droog aan.
      Ga ik ze om den duur niet verstikken?

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Je moet er een schaal onder zetten zo dat de aarde het water langzaam tot zich kan nemen. Snap je het? En nee ze verstikken niet ze
        hebben heel erg dorst. Geef water en zet er iets onder zo dat het water niet weg kan lopen .

      #4
      Ze staan nu sinds gisterenavond in een schaaltje met water in. Deze morgen heb ik ze moeten bijvullen, maar intussen zie ik geen water meer minderen. Wanneer zou ik er verbetering moeten in zien?

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Verbetering? Planten verbeteren over het algemeen niet. Ze kunnen geel geworden blad niet opnieuw groen toveren, dat is een trucje uit de evolutie: liever afstoten en laten vallen, dan het proberen te herstellen.
        Ze laten stoppen met verslechteren, dat is de kunst van het kweken
        Als het probleem toch door zet, dan is het niet het water geweest maar dan is de bodem uitgeput. Dan zul je moeten bij voeden met meststoffen. Ik kies zelf altijd voor de goedkoopste.. Die tabs, tsja, het zal vast allemaal wel wat doen. Maar een handje koemest werkt ook goed.
        Kijk het even een weekje aan met je nieuwe watermethode, als ze blijven aftakelen dan kun je nadenken over meer voeding. Als ze stabiel blijven en niet verder uitbreiden met het probleem, dan lag het aan het gebrek aan water.

      #5
      Je plantjes zien zo slecht nog niet,het correcte antwoord staat hierboven al vermeld dus dat hoeft niet vermeld te worden.

      Ik zouw je wel nog een advies willen meegeven om de ph niet 6.6 af te zuren.

      Maar zorgen dat je elke watergift beurt liefst op ph 6.0 zit /tot 6.2 kan ook nog.

      Maar niet boven de 6.2 gaan,je grond ph waarde is dan Perfect.

      Yuna

      Comment

      Bezig...
      X