Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Iemand een idee waar ik hier mee te maken heb. Dit is een Wedding Cake auto en ik kweek deze naast 2 andere autoflower soorten. De anderen staan er goed bij maar de wedding cake heeft dus erg hangende bladeren. De plant ziet er qua kleur wel goed uit (de foto is genomen met een bloeilamp erboven).

    Ik dacht eerst aan teveel water maar dat lijkt het niet te zijn. Na onthouding van water leek het er na een dag wat beter uit te zien maar na twee dagen was de grond (net als de andere planten) al weer behoorlijk droog maar zag het er ongeveer net zo uit....te weinig water?. Weer water gegeven, geen verbetering.

    De bladeren voelen wel stevig aan volgens mij en de plant groeit ook. Ongeveer een week geleden heb ik de Metal Halide (groei 400W) vervangen door HPS (bloei 400w) omdat de andere auto flowers al wat verder in de bloei zitten, kan dit er mee te maken hebben?

    Temperatuur rond de 25 graden. Staat een cm of 30 van de HPS lamp af. Kweek op aarde. (lite mix)


    Attached Files

    #2
    Heb je de potten al eens gewogen?

    Comment


      #3
      Hoeveel water geef je?

      gezien je andere 2 oke zijn,denk ik vrijwel zeker dat je grond is ingedroogd dus geen water opneemt.

      Til je pot maar eens op en steek je vinger in de grond is het droog heb je gelijk je antwoord wat ik hierboven zij al,

      Oplossing

      Nevelen en rustaaggg laten intrekken (druppel dreft doet wonderen)

      Probeer maar

      Comment


        #4
        Dank voor de reacties.

        Dit zijn 11 liter potten, ik geef ze ongeveer om de 2 dagen 1.5 liter. Ja ik weeg normaal op gevoel om te voelen of ze lichter zijn geworden en voeding nodig hebben. Vandaag ook gewogen op weegschaal. De probleem plant was 300 gram zwaarder. Ik heb vandaag weer voeding gegeven, het lijkt er niet beter op te worden. Het trekt wel snel in de grond, ik geef het in bekers van een halve liter en dat is zo weg.

        Na wat ik zojuist heb gezien denk ik toch weer aan teveel water, ik overweeg dus om te stoppen met water totdat ze slap gaan worden. De bladeren hangen nu maar zijn dus niet slap. Ik post zo even een foto.

        Advies is van harte welkom

        Edit: Fotos geplaatst, ook van een van de 'goede' planten, dat is overigens een Green Gelato auto. Ze staan onder behoorlijk geel licht dus dat geeft een vertekend beeld van de kleur van de bladeren. De bladeren zien er verder wel goed uit.
        Attached Files
        Last edited by martinromp; 30 September 2023, 19:46.

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Schotel met water eronder, vanonder water geven heb ik 1 keer gedaan en daarna nooit meer mee gestopt. Als je er stoned naar kijkt kan je ze zien drinken, waardoor je ook meer gevoel krijgt voor de waterbehoefte.

        • martinromp
          martinromp commented
          Editing a comment
          Dank voor de tip. Ga ik proberen maar ik wacht even omdat ze vandaag water hebben gehad. Kan vast geen kwaad om er stoned naar te kijken

        #5
        Ik heb gemerkt dat de bladeren er 'goed' bijstaan in de ochtend, als de lamp net tijdje aan staat. Ik heb drie fotos gemaakt:

        4 uur nadat lamp aangezet is - Bladeren lijken er aardig bij e staan
        10 uur nadat lamp aangezet is - Bladeren hangen een beetje
        14 uur nadat lamp aangezet is - Bladeren hangen steeds meer naar beneden, met name bovenin de plant

        De aarde is nog vochtig

        Vind deze plant het dan misschien toch te warm? twee van de anderen staan dichter op de lamp. Ik kan de plant een beetje laten zakken, staat nu op een verhoging.​
        Attached Files

        Comment


          #6
          Voelen de bladeren ook slap nadat de lamp 14 uur heeft aangestaan?

          Kano vorm van de bladvingers wijst op te warm. Ik weet niet zeker of ik opstaande randen zie.

          Als het blad niet slap hangt maar stijf aan voelt, dan is de plant gewoon maximaal aan het fotosynthetiseren en (deels) zichzelf van schaduw aan het voorzien. Maar het kan ook duiden op een stikstofoverschot. Soms heeft een plant ook gewoon een iets ander patroon dan de rest; spontane verschillen kunnen er altijd zijn.

          Zolang je geen kanovorm ziet en het blad stevig blijft aanvoelen na lange tijd licht.. Dan zou ik me geen zorgen maken, maar wel kijken of het blad niet gaan klauwen. Misschien ook een paar lange sateprikkers in de aarde duwen om te kijken of die aarde overal even vochtig blijft; als de ene paar prikkers sneller droog zijn dan de rest, dan weet je meer over de bodem.

          Het is mogelijk dat de pot misschien deels sneller droogt omdat die bijvoorbeeld in een ventilatiehoek zit. Met die sate prikkers kom je daar wel achter, ook trouwens kom je er achter of je te vaak of te weinig water geeft.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • martinromp
            martinromp commented
            Editing a comment
            Dank voor je reactie.

            Geen kano vorm, ik zie eigenlijk geen symptomen (die ik ken) van hitte stress maar weet dus even niet meer wat te doen en wilde dit dus proberen. Ik heb de plant 10 cm lager gezet, staat nu ongeveer 40cm van de bulb tot midden plant. Temperatuur in het bladerdek ~ 25 graden.

            Het blad voelt wel stevig aan en ziet er qua kleur ook wel goed uit. Het is geen uitdroging lijkt me, de bodem is nog vochtig ook helemaal bovenin, gisteren van water voorzien, ongeveer een liter.

            Ik zal een paar sate prikkers in de pot steken zoals je voorstelt, dank voor de tip. Ik zal mijn waarnemingen hier posten.

          #7
          Check de gehele stam op rot , ook vlak onder de aarde

          Comment


            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
            Check de gehele stam op rot , ook vlak onder de aarde
            Volgens mij ziet de stam er wel goed uit. Toch even foto bijgevoegd. Dank voor het meedenken.

            Ook sateprikkers geplaatst. Ik kijk morgen even hoe het er bij staat
            Attached Files

            Comment


              #9
              De sateprikkers zijn over de gehele lengte licht vochtig, tenminste dat deel wat in de aarde steekt, dat lijkt me wel goed.
              De bladeren hanger er iets beter bij vandaag, ze kijkt wat minder droevig. Er komt al bloei in de plant, ik denk dat ik het even aankijk hoe het verder gaat.

              Comment


                #10
                Mijn vermoeden is nu dat het komt doordat ik gebruik maak van water dat behandeld is door een waterontharder. Er zit dus geen kalk en magnesium meer in het water en er wordt natrium toegevoegd. Dit verklaart wellicht ook de problemen welke ik eerder heb gehad. Ik gebruik nu water dat via de bypass van de ontharder wordt geleverd. De kweek loopt een beetje op zijn einde dus ik verwacht er wat deze plant betreft niet zoveel van maar ga met goede moed de volgende ronde tegemoed.

                Comment

                Bezig...
                X