Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen in week 7 growfase

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen in week 7 growfase

    Korting op 420shop
    Ik zit in week 7 grow fase, cookies gelato en gorilla glue. Nu is er sinds een paar dagen sprake van bladproblemen. Ik kweek op grond, bio plagron.
    weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen? Ik ben nog zeer onervaren dus tips zijn zeer welkom!
    Hier nog 2 fotos:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Silas; 29 December 2023, 09:52.

    #2
    Je geeft verder niet veel prijs, heeft iets weg van kalk overdosis, heb je mss zelf iets toegevoegd?
    Wat is je worteltemp met die doorzeefde potten? En omgevingstemp??
    Watergift?? Voeding???
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Ik gebruik plagron royal mix 6 weken zonder voeding, grond vooraf gespoeld, nu gebruik ik plagron alga grow 4 ml per liter en een klein beetje calmag erbij, ph is 6.2. De omg temp is overdag ongeveer 25C en nacht 21C . De luchtvochtigheid is 60%. De pot temp meet ik niet,
      het zijn 20 liter air-pots. En ik geef ze ong 1 liter goed verspreid per plant per 2 dagen. Wel een paar rouwvliegjes die ik nu ga bestrijden met aaltjes, schijnt vaak voor te komen als je met air-pots kweekt. Er staat een fan op, zeer lage stand, wel nog een beetje op de potten gericht, tot onderdek planten.

      Comment


        #4
        Waarom geef je calmag mee als ik vragen mag?
        En waarom is de grond vooraf gespoeld? En waarmee?

        Lijkt mij een probleem over het hele sprectrum, dus blokkade. Kan door de calmag komen, ik zie ook een mooie witte zout uitslag op de aarde.
        Probeer de pH van je uitvloei eens te meten, misschien geeft dat wat helderheid.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Mbt grond: Plagron geeft aan dit vooraf te doen 'om direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen'.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          En je maakt daar mee een modderbak die inklinkt als een malle.
          Plagron, tsja, kijk.. Als je aarde niet OK is vanaf het moment dat de zak open gaat, dan is het in mijn ogen geen goede aarde. Ik bedoel maar te zeggen: geef een keer flink water en de zwaartekracht trekt als die voedingsstoffen met het water mee naar buiten. Dat voorspoelen vind ik een beetje raar; eerst alles er uit halen om het later weer terug te stoppen.
          Los van dat, heb je inmiddels als iets kunnen meten? Of als je niets meet, dan is het misschien goed om eens te kijken of je een allround voeding kunt vinden die ook de pH recht trekt (pokon?) en dan de calmag te skippen voor een week of 3. Eens kijken of het dan uitbreid of niet.
          Het probleem met teveel calmag is dat het bijna niet om te keren is, en je de rest van je kweek met problemen blijft klooien. Zoals ik eerder zei ik een thread over specifiek calmag.

        #5
        Growdoc app😁

        Comment

        Bezig...
        X