Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mini witte stipjes? Wat is dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mini witte stipjes? Wat is dit?

Korting op 420shop

Hey JDérs!

Vraagje...(Voor een vriend ofc... )

Eén van mijn vriends (ugug) twee plantjes is allemaal inimini witte spikkeltjes aan het ontwikkelen??
    Ik ben benieuwd of iemand hier dit wel eens vaker gezien heeft? Voor mij is het nieuw!

Het heeft wat weg van Spint vraat. Maar ik kan 0,0 spint beesies vinden en de plant die er vlak naast staat heeft er geen last van.
    Onderste bladeren tonen wel wat tekorten.. Daar is het stippelen ook het ergst lijkt het.

Plantjes staan in Cannabio met een lichte mix van Monster bud grow. (c.a. 2/3e van de aanbevolen hoeveelheid. Na verpotten krijgen ze de volle dosis.)

Ik ga morgen ff een flesje terra bio halen om bij te voeren zolang het verpotten nog te vroeg is.. Zijn die stipjes ook een tekort of??

Fotoo'sss. Ohja ze ziet er wat wild uit, heeft een uurtje hiervoor LST gehad .

Screenshot_20260602-212408_Photos.png Screenshot_20260602-212456_Photos.png 1000026636.jpg
    Edit: En ja er zit een haar op het blad Fucking katten. Nooit aan beginnen.
    Ze zijn wel lief though.
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 6 dagen geleden.

Roos, saharazand en gips kun je uitsluiten? Veel kalk in het water? LST-allergie?

Flashback naar de biologieles vroeger: hebben bladcellen niet een soort opening?

AFjes doen in het begin wel vaker raar, trekt meestal wel recht.

Ik zou een extra jointje rollen, en het nog een weekje aanschouwen. Wel water geven en zo.

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Roos, saharazand en gips uitgesloten. Je veegt het er ook niet ff af.
      Maar..Veel kalk in het water! Verdumd.
      Dat zou best eens kunnen idd. Ik heb gemiddeld een best hoog kalk gehalte hier, tegen de 7.8DH.
      Heb geprobeerd om het voorzichtig lost te peuteren maar t lijkt aardig vast te zitten.
      Dat vind ik met kalk eigenlijk best logisch dat hecht vast aan de vezels van het blad ofzoziet?

Fems trouwens!

Thanks voor de reactie! Zal niet vergeten te wateren Dit keer direct op de aarde

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Hebben bladcellen niet een soort opening?
      Stoma/huidmondje

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Highrider ja klopt idd. Daar zal het vast uitkomen

Ik herken dit van ergens , maar denk niet op wietblad. Hoe is de onderkant , spint zie je pas bovenaan blad als het te erg word dacht ik. Ik kijk altijd naar nerven onderkant op stipjes. Of met 10x loupe , op de stipjes . Onderste bladeren met mijn gieten spat het soms aarde , telkens zeg ik nee he, oef is maar aarde

Beginnend meeldauw mss? Of niks kan ook
    Ganja always does the trick.

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Onderkant is helemaal clean. Daar zie je eigenlijk niets.

Wesley pipes heb helaas alleen een 100x loep geval.

Lastig om een goeie foto te maken. Maar:
    Eitjes of een soort early heads/trichomes?
    IMG_20260603_004227473_HDR.jpg IMG_20260603_005248612_HDR.jpg IMG_20260603_005429658_HDR.jpg IMG_20260603_005608915_HDR.jpg IMG_20260603_005542786_HDR.jpg
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 6 dagen geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je kan natuurlijk altijd lr2 effe taggen.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja die 2e foto zijn echte kopjes van trichjes alsof, maar plat op een blad dan , wist ik ook niet . En bij het zien vroeger heb ik ook geen loup gebruikt wss, anders zou ik het herkennen ingezoomd, denk ik. Tof!

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Wesley pipes lachen wel eigenlijk! Ben benieuwd of het een voorteken is van hele potente wiet? XD. Naja vast niet.

Ff wat meer het internet in gedoken.
    Ik neig dat het idd een soort hars is dat het blad afscheid.
    'Early verg trichomes'. Het komt blijkbaar wel vaker voor en kan zelfs op zaailingen voorkomen.
    Je kunt er trouwens niet stoned van worden lees ik. Het is geen thc dus

Hopelijk is dat het want dat lijkt mij redelijk onschuldig. Wel leuk om nu al van trichjes te mogen genieten

LR2 ben benieuwd naar jouw take. Mocht je hier ooit langs piepen.
    Last edited by Nederhigh; 5 dagen geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      3 weken geleden nog, druks blijkbaar.

Wou het in eerste instantie niet linken omdat er ook een uele hoop mos-informatie op deze website staat...

Maar https://www.growweedeasy.com/trichom...t-does-it-mean

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Moet aan paar dingen denken. Morfogenesis werd dat vermeld ? Het zou niet kunnen gebeuren zoals elk antlers , ken weer tvlaamse niet, ze krijgen een duw , er komt een inkeping, tbeest scheidt de oude af , krijgt nieuwe , en net op die plaats krijgt ie een extra vertakking . Kdoel eigenlijk op een geheugen opgeslagen in het dna .

Simpeler zou zijn , de genetica is vroeger blootgesteld aan veel stress, want trichjes worden meer aangemaakt om beestjes af te weren dan wat anders zegt men, dat deze genetica zich verdedigd van dag 1 tegen beestjes , opgeslagen in de code.

En ja paté word dit zeker !

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Zou best idd wat gestresste Genetica kunnen zijn.
      Zie ook bij deze snel paarse steeltjes etc.

Zucht.

Ik zit heel erg tegen het wel of niet bijhouden van een verslagje aan.. xD.

Gwn ff een kleine update in dit topic voor nu.
    Sorry mods. Ik hou wel van jullie hoor.

Vandaag 2ml/l plagron terra en 0.8ml/l cal/mag erbij gegooid. Gewoon met het water mee.

De betreffende plant in dit topic staat er nu mooi bij!
    Ondanks dat ze een week teruk een van haar 2 hoofdtoppen is verloren tijdens haar eerste training ...
    (Oepsie).

Haar zusje wat minder, die lijkt erg gevoelig voor overwateren? Ook duidelijk meer indica en compact. Wat moeilijker te trainen.
    Ff met de watergift spelen dus.

IMG_20260603_192117091_HDR.jpg IMG_20260603_192147944_HDR.jpg

Comment

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ik zou me niet te druk maken Neder. Ik zie het niet als Ernstig

Mooi plantje toch, beetje LST en op 12/12 en goooo

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Silas Mooizo. Ik maak mij ook zeker niet druk!
      Vind het allemaal gewoon machtig leuk en interessant . Ik zit niet om de wiet verlegen dus als het niks wordt is het alsnog een leuke hobby ronde geweest. Nog een weekje of 2 op 18/6 denk ik zo.

Trichomen komen in vrijwel alle vormen en maten, brandnetels maken ze, wiet maakt verschillende (kijk maar eens naar de haren op de stelen van de bladeren, en de miniscule haartjes op het blad).
    Dit zijn gewoon trichomen, niet van die mooie harsbollen, niet van die spitse puntjes, maar er tussenin. Dat doen veel planten.

Leuk fenomeen maar buiten dat het interessant is, kun je er niet zoveel mee. Het is geen potentiegarantie of indicator of iets dergelijks.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Weer heel leerzaam!

Trichomen op de haren op de bladstelen had ik ook gezien inderdaad. Klopt dus als een bus.
      Thanks LR2!
Bezig...
X