Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

    Korting op 420shop
    Beste,

    Eind november heb ik een autflower zaadje van de soort Big Bang laten ontkiemen voor uiteraard indoor kweek.
    Momenteel zit de plant de 2e week in bloei en zijn de onderste blaadjes aan het afsterven.

    Een paar dagen geleden gingen ze slap hangen en zagen ze geel. Vandaag beginnen ze bruin te verkleuren en hangen ze nog verder af...
    De rest van de plant ziet er gezond uit, donkergroen van kleur en de blaadjes staan mooi naar boven.

    Ik vraag me af of ik hier met een probleem zit dat kan uitzaaien naar de rest van mn plant...
    Zoja, hoop ik dat jullie voor mij een oplossing kunnen bedenken

    Ik zou het namelijk bijzonder jammer vinden mocht het in deze fase mislopen....
    BTW ik kweek als test op een Tornado spaarlamp van Philips....

    Dit is ook het enige zaadje dat ik binnen ga laten ontkiemen, de rest is voor volgende zomer, zet ik ze lekker in een serre in mn tuin.

    De tweede fot is van gisteren, de laatste van vandaag, zo zie je meteen de evolutie. De rest van de plant heb ik er ook bijgezet, zo kan je de algemene conditie vd plant in acht nemen...

    Alvast bedankt
    Greetz
    BelgMM

    WP_000264.jpgWP_000272.jpgWP_000273.jpgWP_000274.jpgWP_000279.jpg

    #2
    Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

    je kweekt op coco's zo te zien, welke voeding gebruik je ?

    Comment


      #3
      Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

      Ik kweek niet op coco's... Ik heb wel mn zaadje laten ontkiemen op een 'coco's-bedje'
      Ik gebruik een teelgrond met extra voedingsstoffen (niets speciaal dus) en als voeding heb ik al 2 keer een heel klein beetje voedingsstoffen voor kruiden toegevoegd... (Deze voedingsstof bevat magnesium 5-3-9, 5% stikstof,5% fosforzuurandydride, 9% kaliumoxido, 3% magnesiumoxide EN 4%organische stof afkomstig van bloedmeel, verenmeel en cacaodoppen)

      Ik gebruik dus niets van speciaal voedsel voor wietplanten of dergelijke....

      Comment


        #4
        Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

        Licht tekort.

        Spaarlampjes geven maar 5-10 cm effectief licht.
        Alles verder er vandaan wordt geel en/of fluffy.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

          wat QnQ zegt dan, die voeding is zeker wel goed. meer licht geven.

          grtn

          Comment


            #6
            Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

            dacht het wel! Ben blij dat het enkel dat is.... Want effectief, de bovenste bladeren vangen al het licht op.
            Hoe zou ik mn plant meer licht kunnen geven? kan ik werken met lichtweerkaatsing via zilverpapier of een wit oppervlak?

            Of moet ik echt werken met een andere lamp langs de zijkant of....?

            Bedankt voor jullie snelle en deskundige hulp

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

              zoals je zelf ook wel zal vermoeden is het ene meer efficient als het andere, daarom krijg je ook de raad van extra lampen te gebruiken en als mindere
              alternatief gebruik je reflectie. zoveel mogelijk licht geven.

              Comment


                #8
                Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                Ok, ik weet dat ik eigenlijk voor een extra lamp moet opteren maar mijn vriendin is hier nu al niet superblij mee
                Ik ga dus voor een goedkoper alternatief en probeer het met reflectie.....

                Wat indien, de onderste bladeren afsterven, heeft dit effect op de rest van de plant en zijn ontwikkeling?
                Ik hou jullie sowieso op de hoogte hoe het afloopt... Ik verwacht niet veel opbrengst van deze autoflower, ik heb hem gewoon staan om een vriend van me te treiteren omdat hij beweert dat je duur en speciaal materiaal nodig hebt, anders zal je plant nooit tot oogsten komen.

                Greetz
                BelgMM

                Comment


                  #9
                  Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                  Zoals onze eerwaarde monty altijd zegt: de bladeren zijn de motor van de plant.
                  En je wil toch wel zoveel mogelijk pk's dan

                  Duur materiaal is geen vereiste, veel licht wel als je iets goed wil van smaak en volume.
                  Je kan er heel ver in gaan als je wil, maar das met alles zo. een dure racefiets op zich maakt daarom nog geen winnaar.

                  succes nog

                  grtn

                  Comment


                    #10
                    Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                    Das mooi verwoord!

                    Ik heb momenteel al een reflectiewand geplaatst, half rondom de plant....
                    Mocht het verergeren ga ik me een tweede lamp halen maar momenteel probeer ik het nog even op de meest simpele manier.... (laksheid is typisch belgisch )

                    I'll keep u posted en dank voor de goede raad!

                    Comment


                      #11
                      Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                      Zoals ik gezegd had zou ik jullie op de hoogte houden:

                      De reflectiewand heeft zijn werk gedaan, alle blaadjes staan mooi omhoog en zien er donkergroen uit.
                      De toppen zijn niet groot maar dat was ook niet de bedoeling... Meer was uiteraard leuker geweest maarja

                      Ik vroeg me af of mijn plantje bijna klaar was voor oogst.
                      Eerlijk gezegd zou ik hem nog wat langer laten staan in de hoop dat de toppen nog wat groter worden (zeker de ondersten)...

                      Kan iemand met zijn arendsoog onderstaande macro-foto's even bekijken en me zijn (liefst professionele) mening geven?

                      DSC_0163.jpgDSC_0164.jpg

                      Alvast mijn dank!
                      BelgMM
                      Last edited by BelgMM; 13 February 2012, 20:37. Reden: foutbericht foto's

                      Comment


                        #12
                        Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                        de foto links werken niet, maar aangezien je eind november bent gestart met autoflowers van bigbang zou je nu wel ongeveer klaar moeten zijn.

                        en zoals gezegd , je ziet zelf al verschil met reflectie, hoe meer licht je ze geeft hoe meer en groter top je krijgt.


                        grtn

                        Comment


                          #13
                          Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                          Ik denk dat je je plant klein had moeten houden,dus als ze is ontkiemd in een doos met zilverfolie zetten met een 32w tornado 25/30 cm erboven dan was ze compact gebleven en kon je haar nu beter afbloeien.mischien nog wel in die zelfde doos of kist.Volgende keer beter gr

                          Comment


                            #14
                            Re: Onderste blaadjes sterven af - autoflower Big Bang

                            Met een tornado op 25/30cm strekt 'ie als een postbode-elastiek in de handen van een zeven jaar oud kind. Beter houd je spaarlampen op zo'n 5-10 cm.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X