Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

    Korting op 420shop
    Planten zijn de laatste week enorm achteruit gegaan...
    Het zijn 3 lowryders en 1 easybud.
    Vanaf de 4de week ben ik pk 13/14 van organic earth aan het geven.
    Vorige week zaterdag heb ik 1x grow van organic earth gegeven omdat ik dacht dat het een stikstof probleem was. Waarschijnlijk was het beter geweest dit van het begin te geven...
    Ik weet niet wat ik nu nog kan doen...

    enkele fotos

    100_1635.jpg100_1636.jpg100_1638.jpg
    100_1640.jpg100_1643.jpg100_1647.jpg
    100_1642.jpg100_1641.jpg100_1644.jpg
    100_1646.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

    bekijk eens ;n voedingsschema en je zult ontdekken dat je je planten verkeerd voed !!!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

      Kijk hier even naar:

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser

      Ik zou zeggen dat het een N tekort is. Wat is je NPK ratio?
      Welk voedschema volg je?
      Resident in Tenerife, Spanje.
      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

      Comment


        #4
        Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

        Ik gebruik de voeding van organic earth"GROW" NPK 12-8-11
        Maar dit heb ik nog maar 1 keer gegeven. Omdat ik dacht dat autoflowers geen voeding nodig hadden.
        Staat op het flesje 1.5ml/L om de 10 dagen

        Planten zijn nu in de 7de week. Vanaf de 4de week ben ik flower van organic earth gaan geven. En 7 april heb ik voor de eerste keer "GROW" NPK 12-8-11 gegeven omdat de bladeren toen geel begonnen te worden.

        ---------- Post added at 19:04 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

        Gaat dit eigenlijk een groot opbrengst verlies teweegbrengen?

        Comment


          #5
          Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

          Hoe lang nog tegen dat je gaat oogsten?

          1 Keer om de 10 dagen lijkt me weinig. Velen geven hier 1x per week. Ik geef persoonlijk 2x per week maar met de helft van de dosis dat op de fles staat. En zeker geen liter water.
          Resident in Tenerife, Spanje.
          3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

          Comment


            #6
            Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

            In combinatie met die paarse stelen zeg ik dat het een N tekort is. Maar ik weet weinig van voedingen en EC waarden etc.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

              Ik zie stikstof en calcium gebrek. Sproei en giet met 1gr/ltr calcium nitraat.
              Canna Stikstof help ook. (bevat ook Ca, Mg)

              Koop een Fertometer.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                Oorspronkelijk geplaatst door SpanishQueen View Post
                Hoe lang nog tegen dat je gaat oogsten?

                1 Keer om de 10 dagen lijkt me weinig. Velen geven hier 1x per week. Ik geef persoonlijk 2x per week maar met de helft van de dosis dat op de fles staat. En zeker geen liter water.
                Oogst zou zijn voor 29 april dan zijn ze net 8 weken. op de verpakking van de zaadjes staat dat ze dan oogst klaar zijn, maar dat betwijfel ik. Zal wel iets langer zijn.
                Ik heb daarnet opnieuw npk 12-8-11 gegeven. 1.5ml/L. En 250ml per plant. Dit is exact een week geleden.

                Hoop dat het gaat helpen, want ik heb de indruk tot de bloei stil is gevallen.
                Zou dit een groot opbrengstverlies teweegebrengen?

                ---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:27 ----------

                Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                Ik zie stikstof en calcium gebrek. Sproei en giet met 1gr/ltr calcium nitraat.
                Canna Stikstof help ook. (bevat ook Ca, Mg)

                Koop een Fertometer.
                Calciumnitraat is dat te krijgen in een growshop? Of tuinhandel?

                Comment


                  #9
                  Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                  Wat voor lamp heb je er boven ? Als dat minstens 600W is, ga ik met HJM mee
                  Als je minder dan 600W hebt, hebben ze naast die tekorten ook nog te weinig licht.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                    De kweekruimte is een DR60 van secret jardin.
                    de lamp is een 250w son-t philips

                    Comment


                      #11
                      Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                      In dat tentje moet je geen 600w hangen, 4 plantjes kan wel onder 250W.
                      Calcium tekort zie ik niet, maar heb ook niet zulke geoefende ogen als HJM.

                      Wel stikstoftekort zie ik, ff lekker voeren die dames!

                      Comment


                        #12
                        Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                        Klopt, in dat tentje kan geen 600W, maar met 250W kun je er de volgende keer rekening mee houden dat die niet zo diep effectief licht geven.
                        Ik heb het nooit precies gemeten, maar ik denk dat het 50cm vanaf de lamp wel zo'n beetje klaar is.

                        Heb je in de groei ook de spraymix gebruikt ? OE Spray ? en geef je wel met elke waterbeurt OE bloei mee ?
                        Dat 1x per 10 dagen klopt wel, maar ze gaan er wel vanuit dat je alle producten uit hun voedingslijn gebruikt (zoals bij de meeste merken) dus als je een deel weg laat, heb je kans dat je onvoldoende voeding geeft.
                        Zou ze nu een keer Groeivoeding geven, en over een paar dagen nog een keer, verder gewoon de bloeivoeding blijven geven. (als je die hebt)

                        Organic Earth Kweekschema.PDF
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                          Spray heb ik niet maar die ga ik wel halen voor de volgende keer. Gisteren heb ik nog grow gegeven. En Flower geef ik wel elke dag.
                          Maar ik denk dat ik niet genoeg geef. Ik geef nog altijd 2ml/L.
                          Ik ga ze dinsdag dan nog eens grow geven en de dosis flower ga ik wat opdrijven.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                            De easybud krijgt meer en meer gele bladeren en ook verbrande vlekken...
                            Lijkt me niet goed te komen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Help!! Gele bladeren, wat is er mis??

                              Een paar verbrande bladen kan geen kwaad. Gewoon proberen niet te overvoeden nu. Laat ze gewoon hangen en trek ze er niet af, ook al worden ze heel verschrompeld, de plant zal al de energie eruit halen tot het uiteindelijk vanzelf avalt.

                              Het duurt wel een weekje voor alles terug ok is, geduld.
                              Resident in Tenerife, Spanje.
                              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                              Comment

                              Bezig...
                              X