Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Een probleem of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Een probleem of niet?

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 fast bud outdoor planten waarvan er twee buiten zijn opgegroeid en drie binnen onder spaarlampen sinds gister zijn de drie ook naar buiten gegaan. Nu zag ik net dat de bladeren erg hangen en donkere plekken vertonen. Ook is de onderkant van de bladeren nat?! Hoe kan dit, wat betekend dit en wat doe ik eraan?

    Vriendelijke groet,

    xslt66x

    DSCN0118[1].jpgDSCN0120[1].jpg

    #2
    Re: Help! Een probleem of niet?

    Misschien hebben ze wat water nodig?

    Comment


      #3
      Re: Help! Een probleem of niet?

      hoihoi,

      Die plant ziet er naar mijn inziens erg gestresd uit , wat geef je ze te drinken en in welke aarde staan ze , heb je ze van een stekboer of uit het zaad en zien ze er alle 5 zo uit als deze op de foto ? hoe voelt je aarde pak even een stukje vast en knijp erin staan ze niet te nat ? teveel water word het blad geel en gaat hangen .

      deze plant is zoeizo nog te redden geen zorgen .

      Comment


        #4
        Re: Help! Een probleem of niet?

        Bedankt voor de reacties,

        Om je vragen even te beantwoorden: Ik geef ze nu water afgezuurd op ph 6 met plagron power roots en enzym. Ze zijn net verpot van zaai en stekgrond naar Canna terra pro grond. Het is uit zaad, 3 van de 5 staan er zo bij en het gekke is dat ik de 3 die er nu zo uit zie binnen heb voorgegroeid en de andere 2 niet die staan er gewoon goed bij.

        Vandaag weer even gekeken en ze staan er alweer een stuk vrolijker bij, misschien stress an het overpotten en naar buiten gaan?
        Ik denk niet dat ik ze teveel water geef maar geef vandaag niks en kijk morgen weer even verder.

        Greetz, xslt66x
        Last edited by ceBep; 12 May 2012, 14:53. Reden: quote

        Comment


          #5
          Re: Help! Een probleem of niet?

          misschien even naar buiten en een soort constructie maken om teveel regenwater weg te houden ?

          Comment


            #6
            Re: Help! Een probleem of niet?

            Je planten hebben het koud door de overschakeling van binnen naar buiten geef ze een weekje de tijd om bij te komen ze hebben nu beetje stress
            en beetje paarse stelen en bladeren

            groetjes
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Help! Een probleem of niet?

              Bedankt voor de reacties,

              Ze staan al onder een lichtdoorlatende afdak!

              Belladonna ja dat zou goed kunnen, ze zien er vergeleken met mijn eerste post met de vraag wat er aan de hand was al stukken beter uit! Ik denk gewoon wennen aan hun nieuwe omgeving en huisje

              Greetz, xslt66x

              Comment


                #8
                Re: Help! Een probleem of niet?

                duidelijk stress.. zie je aan t paarse bladsteeltje, doe anders een fles erop (cola fles in 2 snijden door het midden en dan erop als soort van wind bescherming) maak wel een paar kleine gaatjes voor lucht

                su6

                Comment


                  #9
                  Re: Help! Een probleem of niet?

                  Om ze nu weer een andere situatie te geven lijkt me geen goed idee. Gewoon lekker laten aanpassen, en de volgende keer iets later overpotten naar zulke rijke grond. Dat kan ook meespelen. De aanwezigheid van grote hoeveelheden voedingsstoffen is voor jonge plantjes nog niet zo prettig.

                  Succes!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help! Een probleem of niet?

                    Ze staan er alweer wat beter bij! Alleen sinds twee dagen wat last van meeldauw op twee planten, dus ben opzoek geweest naar Silinal van ecostyle helaas dit nog niet gevonden. Dus ingespoten met een melkoplossing hopelijk helpt dit totdat ik silinal heb!

                    greetz, xslt66x

                    Comment


                      #11
                      Re: Help! Een probleem of niet?

                      Beste mensen, ik heb al op internet en dit forum gezocht. En ik denk zelf aan voedsel te kort maar aan de andere kant lijkt het me sterk omdat ze net van zaai en stekgrond in Canna voorbemste grtond zijn gegaan.

                      Bij twee planten is het ergst. Het lijkt een beetje op roest plekjes en het begint aan de buitenkanten van de bladeren maar word nu steeds erger, sommige bladeren krullen nu ook een beetje op.

                      Hier wat foto's ben benieuwd wat jullie denken want wil eigenlik nog geen voeding geven omdat ik bang ben voor overbemesting!

                      DSCN0189.jpgDSCN0190.jpgDSCN0191.jpgDSCN0192.jpgDSCN0193.jpgDSCN0194.jpgDSCN0195.jpgDSCN0196.jpg greetz, xslt66x

                      Comment


                        #12
                        Re: Help! Een probleem of niet?

                        Misschien wat teveel mest in die voorbemeste grond? Als het zich niet uitbreidt hoef je jezelf nergens druk om te maken. Kijk eens bij de bladprobleemoplosser van Monty als je zelf een oordeel wilt vellen.
                        Ik heb dit fenomeen bijna altijd als ik in potgrond zaai, ik kijk er al bijna niet meer naar om. De plant groeit vaak over een (kleine!) overbemesting heen.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Help! Een probleem of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Misschien wat teveel mest in die voorbemeste grond? Als het zich niet uitbreidt hoef je jezelf nergens druk om te maken. Kijk eens bij de bladprobleemoplosser van Monty als je zelf een oordeel wilt vellen.
                          Ik heb dit fenomeen bijna altijd als ik in potgrond zaai, ik kijk er al bijna niet meer naar om. De plant groeit vaak over een (kleine!) overbemesting heen.
                          Bedankt voor je reactie, het zou inderdaad overbemesting kunnen zijn.. Ik geef nu gewoon lekker water en hopelijk breidt het zich niet uit! Tot nu toe is het wel steeds erger geworden maar hopelijk stopt het snel.. We gaan er gewoon voor en we zien wel anders word het dit jaar nog maar met AF aankloten. Ik moet me gewoon niet zo druk maken het komt allemaal wel goed.. of niet

                          Greetz, xslt66x

                          Comment


                            #14
                            Re: Help! Een probleem of niet?

                            Hallo,

                            Tot nu toe breidt het niet uit, dus nog even aankijken.. ik heb begrepen dat je aarde niet kan spoelen als het nu wel uitbreidt doe ik er dan verstandig aan om mijn bestaande aarde voorzichtig te mengen met zandbak zand?

                            Greetz, xslt66x

                            Comment


                              #15
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X