Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladranden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladranden!

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Begin mei heb ik een aantal zaadjes ontkiemd, dit is (met dank aan de vele informatie op dit forum) goed verlopen. Ik heb nu 5 mooie vrouwelijke planten in mijn moestuin staan die goed groeien, dit zijn de volgende:
    - 2x Frisian Dew van Green House
    - 1x AMS van Dutch Passion
    - 1x White Widow van Seedsman
    - 1x NLX stekje gekregen van een vriend

    Ik kijk dagelijks hoe het met de planten gaat en helaas heb ik eergisteren voor het eerst iets ontdekt dat me zorgen baart; van 1 Frisian Dew vergelen de bladranden van een aantal bladeren, ongeveer vanaf het midden van de plant tot een centimeter of 20 onder de top. Ik heb al veel gezocht naar wat dit precies kan zijn en heb er onder andere "Montys Blad Probleem Oplosser" bij gepakt maar ook daar staat dit verschijnsel niet in.
    Ik geef de planten geen voeding, ze staan gewoon in de geschikte voedzame grond van de moestuin en krijgen regelmatig water als de zon onder is.

    Hier 2 foto's van de vergelende bladeren:
    bladrand1.jpgbladrand2.jpg

    Hier een foto van de (in mijn ogen gezonde) bladeren onder aan dezelfde plant:
    gezondblad.jpg

    En tot slot 2 foto's van de Frisian Dews:
    frisiandew1.jpgfrisiandew2.jpg

    Ik hoop dat iemand hier me wat meer kan vertellen over dit verschijnsel, alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht!

    #2
    Re: Gele bladranden!

    Dit doet me denken aan een stikstofoverschot in de grond. Iets wat ik tot nu toe alleen heb meegemaakt nadat ik zelf de PH-waarde omlaag heb gebracht, de stof werd toen makkelijker te vervoeren en de bladeren kregen dezelfde verkleuring als hier. Weinig aan te doen verder. En het trekt vanzelf niet bij, maar schaadt ook niet echt. Houd het echter in de gaten, als er vlekken verschijnen heb je een K tekort, wat bananenschillen door de grond mengen lost dit op (duurt wel even, anderhalve week zeker, hoe rotter hoe sneller). Houd er ook rekening mee dat je in de volle grond bijna nooit water hoeft te geven. Tenzij je plant echt slap hangt, maar daarvoor moet er een lange periode van droogte zijn..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Gele bladranden!

      Bedankt voor de nuttige reactie! Vraag me wel af waar dit overschot dan ineens vandaan komt, aan de grond is namelijk niets veranderd sinds de plant er staat. Ik hou het in de gaten, ga dagelijks foto's maken zodat ik kan kijken wat de ontwikkelingen zijn.

      Comment


        #4
        Re: Gele bladranden!

        Oei, net weer even bij de planten wezen kijken en helaas vlekken geconstateerd op de bladeren met gele randen.
        Kan iemand mij misschien een product adviseren om dit probleem tegen te gaan? Heb al een tijdje zitten Googlen maar ik kom er zelf niet helemaal uit.

        Hier een foto van de vlekjes:
        vlekjes1.jpg

        Wederom alvast bedankt!

        Comment


          #5
          Re: Gele bladranden!

          Het lijkt toch echt op een te veel aan stikstof (N). Heb je wellicht de grond rijkelijk bemest met NPK of hebben er voordien vlinderbloemigen (bonen of erwten) gestaan?

          Comment


            #6
            Re: Gele bladranden!

            Er staan momenteel wel een aantal bonen in dezelfde moestuin. Zou je me uit kunnen leggen hoe dit bijdraagt aan die extra stikstof? En wat kan ik hier eventueel aan doen?
            In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

            Comment


              #7
              Re: Gele bladranden!

              Vlinderbloemigen, zoals bonen en erwten (en ik dacht ook klaver) vormen bij de wortels stikstofbolletjes. Vandaar dat bij de volgende teelt stikstofminnende planten, zoals koolsoorten worden gezaaid of geplant. Extra kunstmest (stikstof -N-) leidt dan tot overbemesting.

              Comment


                #8
                Re: Gele bladranden!

                Goed om te weten! Zal met de tijd wel zien wat de plant gaat doen. Overigens is het maar een klein aantal bladeren die de verschijnselen vertonen, de rest van de plant ziet er gezond uit en ze groeit nog netjes.

                Comment

                Bezig...
                X